Bukefalos 28 år!

Kan man hata en dammsugare?

Raja

Trådstartare
Jag hatar min dammsugare och har gjort så sedan första stund. Det är nog ömsesidigt också. Det är precis som dem motarbetar mig personligen. Den fastnar överallt. Minsta lilla mattkant eller annat så fastnar den. Drar jag då till så åker den iväg - på min hälsena naturligtvis:arghh: Sladden ska inte åka in när jag vill utan jag måste dra ut hela och sedan kanske åker den in en liten bit sedan får jag stoppa in den för hand. Annars kan den rätt vad det är få för sig att börja snurra in sladden så jag står där med en stump när jag håller på.:banghead:

Nä, den får åka till Sysav.

Har ni någon pryl som är er personliga fiende?
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Dammsugaren är också min fiende! HATAR den!:rage: Förutom att den beter sig som din gör, så vill den alltid lägga sig på rygg och vråla!!
Knivar brukar inte heller vara på min sida! Jag är efter en otäck incident skiträdd för knivar, men ändå lyckas jag nästan varenda gång göra mig illa på en!:banghead::arghh:
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Min dammsugare och jag kommer inte alls överens. Jag bor rätt litet och när jag flyttade hem från utlandet utrustade min mamma min lägenhet med lite ditt och datt och tänkte "liten lägenhet - liten dammsugare". Den är hopplös! Den lägger sig på rygg som en skalbagge så fort jag försöker dra den över en tröskel, den slår mig på käften så fort jag försöker dra in sladden och precis som den attackerar den min hälsena - eller ännu hellre min lilltå. Drar jag försiktigt välter den, drar jag lite hårdare blir den våldsam och elak :(

Ugnar är inte jättepolare med mig heller, jag är expert på att bränna mig så fort jag försöker ta ut någonting. Har ett jättesnyggt ärr på armen för tillfället efter en ugnsattack för flera veckor sedan, ser ut som om någon har knivskurit mig.

Är också rätt bra på att bli ovän med stora vassa kockknivar, för inte så längesedan lyckades jag skära mig i långfingernageln som blev kapad tre-fyra millimeter över nagelbandet. Gissa om jag plåstrade i flera veckor för att jag inte skulle slita av den, det hade varit förskräckligt.

Fast det kunde ju vara värre. Min mamma skar upp hela fingret på vaniljsås en gång. Det ni! ;)
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag köpte som singel en sån här, grön och jättefin.

dammsugare_1198764908_4697382.gif


Jag hatar den.


Värdelös, och en liiiiiiten borste som ska sopa upp skräpet. Med hund och långt hår själv var det en fasa, jag gjorde inget annat än att montera isär den och dra ut hår.
Den är gjord för redan städade golv.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Riskokaren :crazy:!

Jag har bränt mig TRE gånger på ångventilen. Alla gånger på undersidan av armen pga att jag sträckt mig över ånghålet för att komma åt något på andra sidan av riskokaren. Jag tror faktiskt att jag lärt mig nu efter gång nummer tre, för det var allt bra länge sedan jag brände mig faktiskt. Men den sista gången blev jag så arg att jag inte brydde mig om att kyla ordentligt, så jag har fortfarande ett brunaktigt ärr på armen som minne av eländet. På sistone har den också börjat stänga av sig själv med jämna mellanrum innan riset är färdigkokt, så jag börjar bli liiiiiiiiiiite trött på den faktiskt... Men riset blir gott ;)!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Vår extrafrys. Jag ångrar så att vi slängde ut vår gamla och skaffade den här av nyare datum. Den vill nämligen helst vara en kyl O_o (det finns en sådan funktion) och har därmed börjat ställa om sig självt. Får just nu ner den på -12 grader som max. Snart åker den!:devil:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Kanske inte riktigt pryl så... men jag har aldrig fått en Cannon-skrivare att göra det den ska på en gång, det är alltid något som skiter sig :banghead: jag väldigt tveksam om jag ser en Canon och det är meningen att jag ska skriva ut något :cautious:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Kanske inte riktigt pryl så... men jag har aldrig fått en Cannon-skrivare att göra det den ska på en gång, det är alltid något som skiter sig :banghead: jag väldigt tveksam om jag ser en Canon och det är meningen att jag ska skriva ut något :cautious:

Jag har alltid tidigare haft bra canonskrivare, de är vanligtvis de bästa. Men så köpte jag en tre-i-en och den hävdar envist att ett papper sitter fast. Det finns inget där. Med andra ord kunde den bara scanna till slut. Och nu inte ens det. Jag har en annan canonskrivare som funkar utmärkt när det är färg i, men det har jag ju glömt köpa så just nu hatar jag den för det :p

Mitt proppskåp ovanför trappan, som man får stå på tå och klättra i trappan för att nå, samt proppar är också hatade av mig.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Fast det kunde ju vara värre. Min mamma skar upp hela fingret på vaniljsås en gång. Det ni! ;)

Say what? O_o

TS:
Sällar mig till kören som hatar dammsugare.. Helvetesmaskiner är ved de är! :devil: Blir vansinnig varje gång jag dammsuger, så till den grad att sambon har börjat förbjuda mig att röra den för jag blir på så dåligt humör :D
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Dammsugare och SYMASKINER!
Ser ni en symaskin i omloppsbana runt jorden är det garanterat min!
Jag får högt blodtryck av att tänka på att sy. Tur att min man har en ängels tålamod, och syr dragkedjor och annat klurigt. Jag brukar ta hunden och gå en sväng under tiden.

* Jenny *
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag blev fullkomligt skogstokig på min förra damsugare.:banghead: Den inte så mycket sög upp saker som att man fick plocka upp skräpet, hålla munstycken uppåt och sen stoppa ner det i slangen. Hade man då tur, och skakade med rätt teknik på munstycket så fortsatte det ner i påsen i stället för att kräkas ut igen när man sen vinklade munstycket nedåt för att fortsätta dammsuga på golvet.
Att den inte fungerade att suga upp saker med var tydligen inte nog för att reklamera den men som tur var började den brinna efter en rätt kort bekantskap och då kunde jag lämna tillbaka den till affären och köpa en annan dammsugare som faktiskt suger ordentligt.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Skönt att höra att andra har samma förhållande till sina dammsugare och div andra prylar.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Förresten så avskyr jag LUKTEN av dammsugare! Jag vet inte vad det är, och det är inte bara min utan jag har varit likadan med alla dammsugare jag har levt tillsammans med på olika ställen ;) Det luktar APA när man har dammsugit tycker jag.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Min förra dammsugare var ond och elak och skrikig och värdelös och förtjänade att BARA DÖÖÖÖÖ!

Min nuvarande har jag ett lugnare förhållande till. Den är tystare och suger upp skräp både snabbt och effektivt. Om den bara kunde lära sig att inte attackera min hälsenor efter varje kurvtagning :mad:, att låta bli att suga upp kattleksakerna :meh:, och sluta skicka elkontakten på mina tår när han ringlar in sladden :rage: så skulle nog vårt förhållande kunna klassas som fredligt, om än inte vänligt. Men som det är nu så vet jag ju att han är ute efter mig!! :cautious:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Dammsugare och SYMASKINER!
Ser ni en symaskin i omloppsbana runt jorden är det garanterat min!
Jag får högt blodtryck av att tänka på att sy. Tur att min man har en ängels tålamod, och syr dragkedjor och annat klurigt. Jag brukar ta hunden och gå en sväng under tiden.

* Jenny *

Åh, glömde symaskinen! Den hatar mig... :cautious:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag blir som Medusa när jag ska dammsuga ioch tidigare dammsugare som funnits i mitt liv har inte gjort värst mycket för att förbättra detta.
Alla fick hålla sig undan när jag dammsög för annars riskerade de att bli strypta av slangen, som tur är så har jag hittat en snäll och samarbetsvillig dammsugare numera som minimerar mina utbrott...:up:

Symaskiner ja, i alla fall den gamla sorten med rattar man skulle ställa in...och sedan att de alltid skulle stå och tugga på de mest olämpliga ställe.
Som tur var skaffade min mor en ny som jag kommer ypperligt överens med....eller ja ny och ny, hon köpte den i början av 80-talet.
Den är en fin datoriserad symaskin med olika avlånga "brickor" man byter ut, och när man väljer stygn är det bara att trycka på en knapp för vald sådan...:love:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?


Ja, alltså. Hon hade hets-hällt upp vaniljsås till en hets-bakad rabarberpaj vid oväntat besök i en liten tillbringare och spillt lite på diskbänken och spillet stelnade innan hon hann torka upp det (vilket är intressant i sig för min mamma lever med minst en disktrasa i handen). När hon skulle ta bort spillet med nageln bröts den stelnade biten itu och det blev en vass kant och... ja.

Men det är en klassiker bland släkt och bekanta att Ulla-Karin lyckades skära sig på vaniljsås.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

I hear you sister.
Symaskiner...
Någon jävel låter bli att mata dem långt innan jag ska använda dem så när jag ska sy så börjar dom alltid tugga i sig tyget :devil::rage:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

I hear you sister.
Symaskiner...
Någon jävel låter bli att mata dem långt innan jag ska använda dem så när jag ska sy så börjar dom alltid tugga i sig tyget :devil::rage:

Min symaskin hatar MIG! Det är möjligt att den känner sig försummad, men så blir det när man inte kan uppföra sig ordentligt. Bara jag sneglar på den börjar undertråden att trassla ihop sig till små nystan och envisas jag så går nålarna av ...

Tacka vet jag dammsugaren, den är snäll och skötsam och gnäller inte.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag köpte som singel en sån här, grön och jättefin.

dammsugare_1198764908_4697382.gif


Jag hatar den.


Värdelös, och en liiiiiiten borste som ska sopa upp skräpet. Med hund och långt hår själv var det en fasa, jag gjorde inget annat än att montera isär den och dra ut hår.
Den är gjord för redan städade golv.

Tack , nu behöver jag inte fundera längre:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 728
Hästhantering Var på lokal hoppning idag. Och blev både förvånad och förfärad över det här med hästar i transporten utan tillsyn. Om en häst är stökig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 993
Senast: Beeboppe
·
Tjatter Jag och min sambo bor på en gård. Vi har ett stort hus (drygt 300 kvm), tre katter och en hund. Jag är en pedantisk människa av mig och...
2
Svar
30
· Visningar
2 938
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp