Bukefalos 28 år!

Kan man hata en dammsugare?

Sv: Kan man hata en dammsugare?

Skrattar gott åt tråden. Vilket hat alla hyser mot sina dammsugare. Min dammsugare är lugn och beskedlig och sköter sitt jobb alldeles utmärkt :)

Men min cykel däremot. När jag skrapat ihop till en ny cykel så ska jag med glädje köra min nuvarande till skroten och när den mosas och trycks ihop ska jag bara stå och le. Jag har tappat räkningen på hur många punkteringar jag haft, kedjan hoppar för jämnan trots att jag köpte en ny för nån månad sen, bromsarna bara gnisslar när dom väl behagar att fungera, den växlar som den vill och för att inte tala om så dras den till diken, isfläckar och andra cyklister. Det är ett under att vi inte haft ihjäl varandra än.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Det finns doftagottkulor man kan ha i dammsugarpåsen. Funkar ok.

Jag har som så många krig med symaskiner. Har aldrig träffat en symaskin som uppför sig. Handhavandfel!?! Näpp, dom hatar mig.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Efter vår senaste drabbning - dammsugaren rymmer ner för trappan, men slår tyvärr inte ihjäl sig, har jag analyserat förhållandet och kommit fram till följande;
Min dammsugare är ute efter min man!

Hur kom jag fram till detta? Jo, det var min man som köpte dammsugaren utan min inblandning efter den förra dött. Troligtvis hände det något mellan dem i affären som jag inte förstår. Han försvarar den alltid när jag svär och gormar över dess alla påhitt när jag hanterar den. Jag blir sur på min man och börjar skrika på honom också - så är det i full gång. Då tar han över och plötsligt -oj oj oj vad beskedlig man kan vara. Inga attacker på hans hälsena inte! Jag ser det helt klart nu och ut ska den! Sedan får mannen välja - dammsugaren eller mig!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag har tom dödat en dammsugare!
Jag ryckte till i slangen så dammsugaren flög ett par meter och sedan damp i golvet med en smäll, då sprack den...
Det är ljudet jag inte tål, jag blir aggressiv av det där tjutandet! Fick en Ultra Silence i födelsedagspresent av min mamma för några år sedan och det funkar faktiskt! Det är fortfarande inte roligt att dammsuga, men nu kan jag stå ut med det.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Min far blev attackerad av en rullgardin! Så illa att hans nyckelben rycktes loss ur sitt läge, och inte gick det att laga heller... Efter någon vecka hade det gnagt hål på skinnet och stack ut!:yuck: Skinnet läkte ju ihop så småningom, men det är ju fortfarande en knöl där nyckelbenet trycker på...
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Min katt hatar dammsugare! Det är verkligen det vidrigaste jag vet. Jag kommer bra överens med min dammsugare, men min "sambos" (vi har två lägenheter som vi typ alternerar mellan) dammsugare har jag lite svårt för.

Jag är också lite rädd för symaskiner, även om den jag har är en beskedlig sak. Jag försöker dock att inte använda den mer än jag behöver, vilket blir kanske en gång vart tredje år.

Min pojkväns bil var väldigt avogt inställd till mig i början. Då jag inte har någon bil själv var jag lite ovan bilförare när vi blev ihop. Första gången jag lånade hans bil helt på egen hand för att köra grejer var jag lite nervös, och jag tror bilskrället kunde lukta sig till min rädsla. När jag stannade bilen för att lasta av skräpet jag transporterade vägrade vänster framljus att slockna när jag stände av bilen. Det är automatiskt ljus, och allt bör slockna när motorn stängs av. Men inte denna lampa. Jag fixade och trixade, startade och stängde av motorn osv, länge innan jag gav upp, lät lampan lysa medans jag slängde skräpet och sedan körde hem. När jag svängde in och stannade utanför hans hus så var allt som vanligt. Problemet har varken funnits innan eller efter den gången.

Andra gången jag lånade hans bil lös en sådan där varningslampa om att det var fel på parkeringsbromsen. Jag letade upp lampan i bilens manual och där stod det att man så snart som möjligt skulle uppsöka service. Samma sak där - så fort jag stannade utanför hans hus slocknade lampan och har inte lyst varken före eller efter.

Nu är dock jag och bilen kompisar. Tror det bara var lite "testning" för att se vad jag gick för. Tur man är van vid hästar!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag köpte som singel en sån här, grön och jättefin.

dammsugare_1198764908_4697382.gif


Jag hatar den.


Värdelös, och en liiiiiiten borste som ska sopa upp skräpet. Med hund och långt hår själv var det en fasa, jag gjorde inget annat än att montera isär den och dra ut hår.
Den är gjord för redan städade golv.
En sådan har jag också haft. Fullständigt värdelös om man har djur. Det sätter stopp direkt i den smala passagen mellan det stora munstycket och den handhållna delen.

Nu har jag en riktig dammsugare (som är lite snällare än de som nämns i tråden) och mellan dammsugningarna sopar jag där det behövs med sopset.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag älskar min dammsugare! :love:
Men jag ser den iofs mer som en familjemedlem än en pryl. En alldeles underbar familjemedlem som städar när man är på jobbet och ser till att man alltid får komma hem till ett rent golv!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag och min förra dammsugare hatade varandra passionerat! Fanskapet var även efterbliven till en sådan grad att jag började planera hur jag skulle lyckas med att ha ihjäl den för att sedan kunna skaffa en ny, mer normal, dammsugare.

När det väl var dags att dammsuga lyckas jag nästan varje gång med att få dammsugaren på foten när jag skulle ta fram den ur städskåpet. Efter diverse svordomar och hot om en plågsam död om den inte uppförde sig så lyckades jag trassla ut kontakten, sätta i den i vägguttaget och börja dammsuga. Det dröjer inte länge innan röret bestämmer sig för att ramla isär! Detta sker sedan frekvent under hela dammsugningen. Röret ramlar isär och jag försöker sätta ihop det med våld. Min tanke bakom det hela var: "Om jag försöker sätta ihop röret våldsamt så att det verkligen fastnar ihop finns det ingen chans att skiten ramlar isär." Jag hade fel.

Inte nog med att röret envisas med att sära på sig så vill inte dammsugaren följa med när vi ska gå runt i lägenheten utan tycker att det är roligare att ligga på rygg och vråla högt, eller fastna i diverse saker. Köra på mina hälsenor var även en återkommande favorit.

Skaffade sedan en ny dammsugare och skrattade nöjt vid tanken att den onda dammsugaren skulle möta sitt öde på en återvinningscentral. Min lycka blev kort då min moder bestämmer sig för att ta över fanskapet trots mina varningar. Nu är det hon som ringer och skriker hysteriskt om att dammsugaren är dum i huvudet och måste vara besatt.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag köpte några som skulle dofta aloe vera, och det luktade faktiskt gott efter att man dammsugit. Rekommenderas!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag och min förra dammsugare hatade varandra passionerat! Fanskapet var även efterbliven till en sådan grad att jag började planera hur jag skulle lyckas med att ha ihjäl den för att sedan kunna skaffa en ny, mer normal, dammsugare.

När det väl var dags att dammsuga lyckas jag nästan varje gång med att få dammsugaren på foten när jag skulle ta fram den ur städskåpet. Efter diverse svordomar och hot om en plågsam död om den inte uppförde sig så lyckades jag trassla ut kontakten, sätta i den i vägguttaget och börja dammsuga. Det dröjer inte länge innan röret bestämmer sig för att ramla isär! Detta sker sedan frekvent under hela dammsugningen. Röret ramlar isär och jag försöker sätta ihop det med våld. Min tanke bakom det hela var: "Om jag försöker sätta ihop röret våldsamt så att det verkligen fastnar ihop finns det ingen chans att skiten ramlar isär." Jag hade fel.

Inte nog med att röret envisas med att sära på sig så vill inte dammsugaren följa med när vi ska gå runt i lägenheten utan tycker att det är roligare att ligga på rygg och vråla högt, eller fastna i diverse saker. Köra på mina hälsenor var även en återkommande favorit.

Skaffade sedan en ny dammsugare och skrattade nöjt vid tanken att den onda dammsugaren skulle möta sitt öde på en återvinningscentral. Min lycka blev kort då min moder bestämmer sig för att ta över fanskapet trots mina varningar. Nu är det hon som ringer och skriker hysteriskt om att dammsugaren är dum i huvudet och måste vara besatt.

Jag har silvertejpat ihop rören på några av mina dammsugare jag haft genom åren. Jag har visserligen varit rätt mycket vän med mina, men moppar och stativ för sådant som jag har på jobbet och liknande som jag har hemma DEM kommer jag inte överrens med ALLS. Jag har slängt grejerna på jobbet rakt ner i golvet och svurit höga enormt långa ramsor när mopparna lossnat elelr pinnen gått sönder eller liknande. HATA!!! För nåt år sedan fick jag nytt moppsystem där så nu sätter jag inte på mopparna med kardborre utan trär på dem på stativet. Nu är det en lugn Enya som jobbar igen :)

Hemma brukar jag slita ut en dammsugare på ett år ungefär. Ju dyrare dammsugare desto längre håller den som tur är. De har dock en förmåga att suga dåligt efter ett år, varenda en av dem! Fattar inte vad de har emot mitt hem!!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag och min förra dammsugare hatade varandra passionerat! Fanskapet var även efterbliven till en sådan grad att jag började planera hur jag skulle lyckas med att ha ihjäl den för att sedan kunna skaffa en ny, mer normal, dammsugare.

När det väl var dags att dammsuga lyckas jag nästan varje gång med att få dammsugaren på foten när jag skulle ta fram den ur städskåpet. Efter diverse svordomar och hot om en plågsam död om den inte uppförde sig så lyckades jag trassla ut kontakten, sätta i den i vägguttaget och börja dammsuga. Det dröjer inte länge innan röret bestämmer sig för att ramla isär! Detta sker sedan frekvent under hela dammsugningen. Röret ramlar isär och jag försöker sätta ihop det med våld. Min tanke bakom det hela var: "Om jag försöker sätta ihop röret våldsamt så att det verkligen fastnar ihop finns det ingen chans att skiten ramlar isär." Jag hade fel.

Inte nog med att röret envisas med att sära på sig så vill inte dammsugaren följa med när vi ska gå runt i lägenheten utan tycker att det är roligare att ligga på rygg och vråla högt, eller fastna i diverse saker. Köra på mina hälsenor var även en återkommande favorit.

Skaffade sedan en ny dammsugare och skrattade nöjt vid tanken att den onda dammsugaren skulle möta sitt öde på en återvinningscentral. Min lycka blev kort då min moder bestämmer sig för att ta över fanskapet trots mina varningar. Nu är det hon som ringer och skriker hysteriskt om att dammsugaren är dum i huvudet och måste vara besatt.

:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Städar när man är på jobbet??? VAR köper man en sådan? Eller...är det en sådan livs levande som går på två ben?
Min kompis har en sådan diskmaskin. Förutom att diska kan den även uträtta andra sysslor. Dock krävs det visst gullande med den för att det ska hända.;)
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Bara att köpa en robotdammsugare. Är inne på den tredje nu, planerar att köpa en till i morgon. Vill ha en på ovanvåningen och en på bottenvåningen.

Den blir man inte osams med, den ser ju till att man kommer hem till nystädat hem.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Bara att köpa en robotdammsugare. Är inne på den tredje nu, planerar att köpa en till i morgon. Vill ha en på ovanvåningen och en på bottenvåningen.

Den blir man inte osams med, den ser ju till att man kommer hem till nystädat hem.

Jag har aldrig begripit mig på hur de funkar, hur jobbar dem? :o
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Haha, den tvåbente är fantastisk på många sätt men just detta är inte hans paradgren. Dock är det iaf han som varje morgon trycker igång startknappen på vår älskade Roomba, så lite cred kan han väl få. ;)

Det är alltså en robotdammsugare. Världens bästa grej! Flyttade in hos oss för 2+ år sedan lagom efter att jag fått min första riktiga lön. :D
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Ja, visst kan man hata en dammsugare! Jag skulle gøra det om jag tvingades skøta stædningen med den øverallt och jæmt. Tycker det ræcker att ha den før att dammsuga møblerna någon gång ibland. Resten gør jag med bred sop och sedan superfibermopp. I badrummet har jag en vanlig mopp istællet och dær anvænder jag lite såpa, annars bara vatten.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag hatar min dammsugare och har gjort så sedan första stund. Det är nog ömsesidigt också. Det är precis som dem motarbetar mig personligen. Den fastnar överallt. Minsta lilla mattkant eller annat så fastnar den. Drar jag då till så åker den iväg - på min hälsena naturligtvis:arghh: Sladden ska inte åka in när jag vill utan jag måste dra ut hela och sedan kanske åker den in en liten bit sedan får jag stoppa in den för hand. Annars kan den rätt vad det är få för sig att börja snurra in sladden så jag står där med en stump när jag håller på.:banghead:

Nä, den får åka till Sysav.

Har ni någon pryl som är er personliga fiende?

Du måste prata ut med din dammsugare. prata prata prat och försöka få honom att förstå dina bekymmer. Ni har ändå valt att leva tillsamman och det är för tidigt att ge upp er relation?

Ni kanske behöver gå till en städerska?

Ge inte upp
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Ja, jag har ju kommit fram till att min dammsugare är av hon-kön. En man kan inte vara så lömsk;) Ok, jag ger den en chans till att bättra sig annars....

Robot-dammsugare låter faktiskt som ett alternativ. Jag får väl tala snällt med mig man och se hur han reagerar på förslaget.

Torr-mopp är ytterligare ett alternativ. Dock är jag en matt-älskare och där har en mopp inte mycket att hämta.

Jag tackar alla för sina historier och tips. Skönt att veta att man inte är ensam om detta problem.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 728
Hästhantering Var på lokal hoppning idag. Och blev både förvånad och förfärad över det här med hästar i transporten utan tillsyn. Om en häst är stökig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 993
Senast: Beeboppe
·
Tjatter Jag och min sambo bor på en gård. Vi har ett stort hus (drygt 300 kvm), tre katter och en hund. Jag är en pedantisk människa av mig och...
2
Svar
30
· Visningar
2 938
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp