Bukefalos 28 år!

Kan man hata en dammsugare?

Sv: Kan man hata en dammsugare?

Bara att köpa en robotdammsugare. Är inne på den tredje nu, planerar att köpa en till i morgon. Vill ha en på ovanvåningen och en på bottenvåningen.

Den blir man inte osams med, den ser ju till att man kommer hem till nystädat hem.

Jaaa! :love: Känner mig som en galen kattkvinna utan katt när jag går runt och pratar med Devil (min robotdammsugare), frågar var han är, knuffar honom lite lätt över en hög kant och lyfter honom försiktigt som en sköldpadda (annars rivs han) :D

Något jag dock har en mycket dålig relation med är diskvattnet! Förstår inte vad jag gjort för ont, men eftersom jag inte haft diskmaskin senaste 10 åren har jag numera vant mig vid att bli attackerad VARJE DAG! Får alltid ha fulbyxor på mig när jag diskar, då det oundvikligen attackerar mina lår... :meh:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Min dammsugare är väldigt snäll! Fick den i julklapp av pappa 2005 eller 2006, den är alltså minst sju år gammal. Det är en variant av Electrolux Ultrasilencer och den är riktigt, riktigt bra. Pappa hade frågat på affären efter en dammsugare som tål riktigt mycket katthår och det gör den. Jag kör den oftast på full effekt och då är den inte supertyst (men mycket tystare än en normal dammsugare) men det går att dammsuga även på det svagaste och tystaste läget.

Längtar dock tills vi flyttar till vår nya lägenhet, då ska vi köpa en robotdammsugare!

Överlag kommer jag rätt bra överens med hushållsmaskiner. Min matberedare vill dock inte riva t.ex. morötter utan det blir bara knas av allting och jag lyckas inte lista ut vad jag gör för fel.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jaaa! :love: Känner mig som en galen kattkvinna utan katt när jag går runt och pratar med Devil (min robotdammsugare), frågar var han är, knuffar honom lite lätt över en hög kant och lyfter honom försiktigt som en sköldpadda (annars rivs han) :D

Något jag dock har en mycket dålig relation med är diskvattnet! Förstår inte vad jag gjort för ont, men eftersom jag inte haft diskmaskin senaste 10 åren har jag numera vant mig vid att bli attackerad VARJE DAG! Får alltid ha fulbyxor på mig när jag diskar, då det oundvikligen attackerar mina lår... :meh:

Diskbänken i mitt hem är fellutad så eftersom den lutar utåt hamnar allt vatten på mig, som samlas i kanten vid diskhon... Himla kul att alltid vara blöt på magen liksom :cautious:

Men vad coolt med en robot!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Min symaskin hatar MIG! Det är möjligt att den känner sig försummad, men så blir det när man inte kan uppföra sig ordentligt. Bara jag sneglar på den börjar undertråden att trassla ihop sig till små nystan och envisas jag så går nålarna av ...

Tacka vet jag dammsugaren, den är snäll och skötsam och gnäller inte.

Samma här. Det är olycklig kärlek från min sida. Jag gav upp och köpte en helt ny och tänkte att nu blir jag mästersömmerska. Nähä.

Det är väl som min redan då uråldriga lärare i syslöjd sa:
"Felet sitter på stolen."
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

mina dammsugare ligger för det mesta på rygg eller sitter och vägrar samarbeta. Ändå har jag köpt en blå fin en.. suck
Den suger faktiskt för bra för jag får byta påse hela jäkla tiden :) ändå är det en billig, den får ju jobba hårt när jag är hundvakt för helvete vad den flatten fäller..
Men jag SKA ha en påslös nästa gång för vem fan kommer ihåg vilka påsar som är till när man väl kommer ihåg att man måste köpa dem :eek: :rofl:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

mina dammsugare ligger för det mesta på rygg eller sitter och vägrar samarbeta. Ändå har jag köpt en blå fin en.. suck
Den suger faktiskt för bra för jag får byta påse hela jäkla tiden :) ändå är det en billig, den får ju jobba hårt när jag är hundvakt för helvete vad den flatten fäller..
Men jag SKA ha en påslös nästa gång för vem fan kommer ihåg vilka påsar som är till när man väl kommer ihåg att man måste köpa dem :eek: :rofl:

Lätt! På de påsarna som ligger i en gulaktig pappförpackning finns en liten ruta att klippa ut med påsens nummer och den stoppar man i plånboken! :)

Påslösa är utslängda pengar faktiskt, jag har själv haft en och vet andra som haft och de har bara funkat en tid, suger dåligt och orkar liksom inte dammsuga djurhem.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Ett budgettrick för att få dammsugningen att lukta lite bättre är att suga upp lite kanel i dammsugaren. Det tar ju inte bort dammlukten helt men det gör den betydligt behagligare. Och stinker inte parfym.

För övrigt är det underbart att läsa att det inte bara är jag som lider av dammsuggarraseri. Jag är vanligtvis en mycket lugn och sansad människa, men det är något med dammsugarljudet som gör mig aggressiv. Hatet jag hyser mot dessa helvetesmaskiner verkar även vara ömsesidigt - jag har aldrig träffat en dammsugare som jag har kommit överens med. Föräldrarnas tog till och med livet av sig när jag skulle flyttstäda åt dem förra året. POFF sa det och så dog den i ett moln av svart rök.

Med två fällande katter i en etta blir det dessvärre en hel del dammsugande. Det första jag ska skaffa sen när jag tar examen och får en riktig inkomst är en robotdammsugare. Ljuvliga, underbara tanke.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Samma här. Det är olycklig kärlek från min sida. Jag gav upp och köpte en helt ny och tänkte att nu blir jag mästersömmerska. Nähä.

Det är väl som min redan då uråldriga lärare i syslöjd sa:
"Felet sitter på stolen."

Min syfröken redan på mellanstadiet suckade höga suckar åt mig när jag katastrofalt misslyckades varje gång vi skulle sy något, inte bara på maskin utan för hand också. Det var inte mycket jag kunde. Högstadiet ska vi inte tala om, jag blev utskälld ofta för att jag enligt henne inte lyssnade och bara gjorde fel. Till slut fick min mamma och skolans kurator ta ett snack med läraren och förklara att jag ju inte ser så bra och det är så smått allt vi gjorde. :o

Jävla satkärring!! :cautious:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Jag och syläraren var oense om ifall det spelar någon roll hur sömmarna ser ut. De är ju på insidan liksom :D

Jag syr faktiskt ganska mycket, men det är fortrarande bara snyggt på utsidan. Sömmarna är som de är.
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Men det spelar väl ingen roll hur det ser ut, bara det är ihopsytt ju! :o

Jag sydde ihop dotterns ena nalle för nån dag sedan, såg nog alldeles för jävligt ut, tur det var i "halsen" och doldes av all "päls" och hakan... :o:o:o Gissa hur många gånger jag svor över att jag inte kunde trä nålen??? Jag försökte sikta men missade närmare 10 gånger innan jag lyckades pricka och givetvis lyckades jag råka dra av tråden. Vit tråd, vit nalle och "oj, vad är det för tråd som ligger där? Bäst att ta bort den, undrar om den sitter fast" . Bara att börja om igen med en massa prickförsök så ögonen gick i kors!
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Dammsugare och SYMASKINER!
Ser ni en symaskin i omloppsbana runt jorden är det garanterat min!
Jag får högt blodtryck av att tänka på att sy. Tur att min man har en ängels tålamod, och syr dragkedjor och annat klurigt.

Nästan så att jag kunnat skriva det här själv :p Jag hatar att sy, och syr endast det jag måste (typ korta av byxor och liknande). Syslöjd var definitivt inte ett av mina favoritämnen i skolan. Ja, vad gäller dammsugaren så kan jag nog skriva under på allt ont som andra redan skrivit :D
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

Ett budgettrick för att få dammsugningen att lukta lite bättre är att suga upp lite kanel i dammsugaren. Det tar ju inte bort dammlukten helt men det gör den betydligt behagligare. Och stinker inte parfym.

För övrigt är det underbart att läsa att det inte bara är jag som lider av dammsuggarraseri. Jag är vanligtvis en mycket lugn och sansad människa, men det är något med dammsugarljudet som gör mig aggressiv. Hatet jag hyser mot dessa helvetesmaskiner verkar även vara ömsesidigt - jag har aldrig träffat en dammsugare som jag har kommit överens med. Föräldrarnas tog till och med livet av sig när jag skulle flyttstäda åt dem förra året. POFF sa det och så dog den i ett moln av svart rök.

Med två fällande katter i en etta blir det dessvärre en hel del dammsugande. Det första jag ska skaffa sen när jag tar examen och får en riktig inkomst är en robotdammsugare. Ljuvliga, underbara tanke.

Jag missade ditt S i "FöräldrarnaS"... :o

När jag dammsög i går tänkte jag på dne här tråden. Insåg att min Fido faktiskt är en fredlig varelse! Han sköter sitt jobb ypperligt, hugger mig inte i benen på några vis och fastnar överlag inte någonstans. Däremot fastnar sladden alltid vid kaminen så jag får gå tillbaka genom huset och dra loss den....:cautious:

Katten är livrädd för Fido så han sprätter i väg i en jävla fart, men hundarna står ofta i vägen, hoppar över Fido sådär smidigt och han bryr sig inte. Ibland smånafsar han efter ett ben på en hund, men inget allvarligt.

Min Enyahund däremot, var rädd för Fido hon också och skällde på honom. Han brydde sig inte om det! :) Han bara fortsatte att suga och suger så bra att leksaker som Lego åker med in i magen :eek:
 
Sv: Kan man hata en dammsugare?

*kl*

För att svara på frågan så är jag och min mobiltelefon dödsfiender. Flera gånger om dagen måste jag hejda impulsen att drämma in den i väggen och döda den. Allra minst vill den fungera när jag som mest behöver den.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 719
Hästhantering Var på lokal hoppning idag. Och blev både förvånad och förfärad över det här med hästar i transporten utan tillsyn. Om en häst är stökig...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 993
Senast: Beeboppe
·
Tjatter Jag och min sambo bor på en gård. Vi har ett stort hus (drygt 300 kvm), tre katter och en hund. Jag är en pedantisk människa av mig och...
2
Svar
30
· Visningar
2 938
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp