Bukefalos 28 år!

kan man ta tillbaka en gitarr?

Pathmaker

Trådstartare
Köpte en gitarr till mitt ex när vi var ihop, en begagnad för 3500:-. Tanken var att han skulle betala tillbaka när han kunde men pengarna kom inte. Efter ett tag glömdes det bort sen bröt vi upp. Nu hittade jag kvittot och kände mig lite arg, det var ändå rätt mycket pengar som jag faktiskt ville lägga på annat. Nu till funderingen, skulle jag rent krasst sett, ta kvittot och hämta tillbaka gitarren?
För egentligen är den ju min då han inte betalat den?
Eller hur ligger det till?

Håll god ton tack!
 
I min värld är gett just gett och det tycks mig vara ganska småsint att ta tillbaka sådana även om dealen DÅ var att han skulle betala igen "nån gång när han kunde."
 
Köpte en gitarr till mitt ex när vi var ihop, en begagnad för 3500:-. Tanken var att han skulle betala tillbaka när han kunde men pengarna kom inte. Efter ett tag glömdes det bort sen bröt vi upp. Nu hittade jag kvittot och kände mig lite arg, det var ändå rätt mycket pengar som jag faktiskt ville lägga på annat. Nu till funderingen, skulle jag rent krasst sett, ta kvittot och hämta tillbaka gitarren?
För egentligen är den ju min då han inte betalat den?
Eller hur ligger det till?

Håll god ton tack!

Nja, jag vette tusan.
Hur längesen är det?

Du kan ju alltid fråga exet om han har tänkt betala och att du fortfarande har kvittot, men jag tror inte att du rent juridiskt har så mycket att hämta i de här frågan. Om han inte kan eller vill betala kan du fråga om han hellre vill att du hämtar gitarren.
 
Det är ju en ganska liten summa ändå att eventuellt bli osams om, så jag hade inte ödslat tid på det direkt och försökt hävda något. Är ni fortfarande vänner och umgås kan du ju i förbifarten nämna gitarren och sen hur han svarar. Med lite tur vill ha göra rätt för sig, annars skulle jag bara låta det vara.

Jag Har tyvärr varit för snäll i relationer och betalat saker som ska betalas tillbaka så snart som möjligt, men som sällan blivit återbetalade, då får man tyvärr bita i det sura äpplet när man brutit upp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 313
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 394
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 844
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp