Bukefalos 28 år!

Kan någon förklara ...

Hehehe..det är ju Börjes.Vad kan man kräva :smirk: :DMen om man ser det så här..benskydd är ju benämningen på en hel grupp med olika skydd..så senskydden går ju oxå in i den gruppen.Det som vi till vardags kallar benskydd heter ju igentligen damasker Eller strykkappor
:)
 
Vad jag kan se så är den enda skillnaden att dom senare du visar på bild inte har lika många knäppningar... dom har bara två medans dom andra hade 4 eller 5 va.. 4..var det nog..
 
Tycker det ser ut som bakskydd (första länken till bilden). Andra länken tycker jag ser ut som framskydd (de som är lite högre)
 
Tror du att de första skydden sitter som senskydd, eller sluter de helt om benet?

Ser lite ostadigt ut med så få remmar.
 
Jag tror att de med två spännen är för frambenen.Och de med fyra för bakbenen i så fall ;)Och jag tror dom sitter som senskydd även de som ska vara bak.Det finns ju senskydd gör bakbenen oxå :)
 
jag skulle tippa på att det är bakskydd.. de höga fram och de låga bak.
 
de där är nog bakskydd. jämför man med de andra som det står att de e framskydd så är de ju mycket lägre. kotskydd eller något, att ha bak
 
Jag är 99% säker att det är låga bakskydd som hade 2 remmar, sen finns det senskydd för framben m 4 remmar eller ngt.
Men jag kan gå in o kolla på dem i affären om några dagar, så vet du säkert.
 
Den första länken är ett par halvhöga bakskydd och den andra länken ett par framskydd.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 527
Senast: Hedinn
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 025
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 438
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp