Bukefalos 28 år!

Kan småfåglarna äta havre?

Centaur

Trådstartare
Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)
 
Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Ja, det gillar dom. Men mest sparvar tydligen, och de vill äta från marken.
 
Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)

Det brukar inte vara någon större hit. Möjligen på marken åt fasaner.
 
Sv: Kan småfåglarna äta havre?

Solrosfröna är slut så jag undrar om det går bra att lägga krossad havre i fågelmatare? Gillar dom det? :)

Gråsparvarna brukar äta av ankornas mat, hel havre och korn, verkar poppis. Dock inte sett några andra fåglar äta av det.
 

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: aglaonema
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
867
Senast: GoLightly
·
Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
342
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp