Bukefalos 28 år!

kaniner utomhus

D

_Dimma_

jag bara undrar hur mycket ni pysslar med era kaniner (utekaniner)? hur ofta har ni dom ute och springa?
det verkar som om folk tycker att kaniner är nåt som småbarn har som leksaker inget som en 17-åring håller på med. är det bara jag som är över tio och har kanin som jag pysslar med varje dag?
har även hört om utekaniner som inte varit ute ur buren på flera dagar samt att kaniner ska vara ute minst en HALVTIMME per dag :eek: ska dom sitta i buren i 23 och en halv timme per dygn då eller :confused:
jag bara undrar(om det är jag som överdriver eller) vad tycker ni?
 
Är 24 år, har man och son.
4 kaniner, en kastrerad hane, en hane, 2 honor, alla går i rasthage hela dagen eller halva dagen var + honorna promenad varannan dag, hanarna varannan. hopptränar 2-4 ggr/månaden.
 
jag har iof. mina kaniner innomhus men..
är i alla fall 21 och har två st hermeliner. En hane och en hona.
Pysslar med dom varje dag. Dom är ute nåra timmar under dan då jag är hemma och sen så är det gostimma varje kväll.. :love:
Rocco
Sotis
 
Jag är snart 18 har två kaniner... under veckodagarna när jag är i skolan är de inte ute så jättemycket *skäms* men iaf två timmar var. På helgerna är det totalt betydligt längre tid, de går ute två timmar i taget och kasnke 3 ggr. På sommaren nästan bor de i trädgården och hagen! Är inne i buren mest på natten.
 
Är 20 år och har kanin (och marsvin).
Han var tidigare ute-kanin, men pga ögonproblem fick han flytta in. Hade han inte så länge ute, men jag pysslade med honom flera timmar om dan. Nu när han bor inne skuttar han runt som han vill mest hela dagen!
 
Jag är 15, snart 16 år och har två kaniner som jag gullegullar med jämt =). De har en ganska stor utegård med varmbonat bo och massvis med hö inuti. De har en "kattdörr" till boet och kan gå ut och in närhelst de vill. Lever livet där =). Har pälsar av dess like!

Matar och kramas med dem varje dag, ofta varje gång jag passerar buren (som för övrigt i princip står bredvid ytterdörren). Några gånger i veckan får de skutta lös i djupsnön och ytterst sällan har jag dem i koppel. ibland är de med mig i stallet när jag mockar och skuttar omkring där.
Är så kul med kaniner! Helst till sommaren när man får kaninungar, som förra sommaren då var det helt underbar att pyssla med Matildas ungar =)!!
 
okej då finns det fler som jag :smirk: jag älskar min lilla gulleplutt :love:
fast jag har bara en kvar nu eftersom min andra dog i somras fem år gammal :cry:
hon är ute kanske 3-4 timmar om dagen i en rasthage (fast jag tror jag ska flytta den utanför buren så hon kan gå in och ut som hon vill hela dan :)
 
inte riktigt relevant men iaf. jag har en hamster och jag är snart 17. han får komma ut lite då o då. har iofs en stor bur (50*60) så han lider väl inte av att sitta i den, men på kvällen får han komma ut en stund.

gnagare är härliga djur. hade gärna haft både marsvin och kanin oxå men jag har varken plats eller tid för fler djur.
 
jag har min kanin i stallet och han får vara ute och springa hela tiden som jag är där får han springa fritt! det blir flera timmar varje dagb :rofl:! annars bor han i en egen box! Där går det ju också att sprina lite! :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 082
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 028
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp