Bukefalos 28 år!

Kaninhoppning

Sandraaa

Trådstartare
Är det någon mera här inne som tävlar i kaninhoppning..? :) I så fall är ni med i någon klubb? Vilken? Har ni tävlat mycket och vilka grenar? (rak, krok, höjd, längd)
Själv har jag tävlat i ca tre år, men min hankanin brukar oftas tycka att det är mera spännande att luckta överallt, någon som har några förslag på vad man kan göra för att han ska sluta med detta och hoppa i stället. Hemma när vi tränar hoppar han jättebra och han verkar då tycka att det är jättekul så det är ju inte det att han inte tycker det är kul eller så, är ju bara mycket mera spännande att luckta... :smirk:
 
Sv: Kaninhoppning

kul ! :)
jag tävlar inte, men tränar med av mina kaniner hemma lite grann bara.. skit duktig på att hoppa. :)
men han är den enda av mina kaniner som verkligen tycker om att hoppa ... - av tio stycken. :P hehe
 
Sv: Kaninhoppning

Om han är skitduktig på att hoppa tycker jag du borde prova på att tävla någon gång... Det är jättekul.. :p Vill du veta mera om klubbar och så kan du ju gå in på sveriges kaninhoppares hemsida.
www.skhrf.com Tror adressen är så du får säga till om det var fel så ska jag leta upp den rätta!
 
Sv: Kaninhoppning

Jag är faktiskt med i Sthlms kaninhoppare. :D Tävlar inte, men tycker det är kul.
 
Sv: Kaninhoppning

dvärgvädur på 4 år... :love:
Men man kan tävla i stort sett med vilken ras som hälst..
 
Sv: Kaninhoppning

okej.. :)
den som jag brukar träna är också en dvärgvädur men han är typ 2-3 år..

det verkar nästan som om dvärgvädurar är den rasen som hoppar bäst elr va man säger.. :p
om man kollar på den där hemsidan tex. då är det ju mest dvärgvädurs korsningar och så..

men jag har två dvärgvädurar till, men dom intresserar sej inte så mkt för hindrena, det är ju så mkt roligare att putta ner pinnarna... :D :angel: :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Kaninhoppning

hehe, okej...=) Jo, många tävlar med dvärgvädurar eller hermeliner.
Försökte lägga in lite kort från när vi tävlar men fick det inte att funka.. :crazy:
 
Sv: Kaninhoppning

Jag har tävlat en tävling för 1 år sen typ...
Syrran å jag ska kanske bli medlemmar i Hönö-kaninhoppningsklubb!

Tävlingen jag var med på var en rak, ca 30 cm höga hinder.
Min kanin hoppar
Sötnosen igen

Min kanin Ziri har hoppat 50 cm högt. Hon är väldigt speciell och hoppar bara vissa dagar. Vissa dagar går det inte alls! ;)
Men de dagarna då det funkar så hoppar hon som en gud.

Hon är en hermelinkanin! :D
 
Sv: Kaninhoppning

okej.. : / synd..

har en hermelin också.. provade att hoppa lite med honom när han va yngre.. men han va inte så intresserad.. :p
nu vågar jag inte prova att hoppa med honom riktigt.. han börjar bli till åren.. :( han är nio år i år..
 
Sv: Kaninhoppning

Jag hade en kanin som jag tävlade lite smått med vi var några stycken som hade egna tävlingar. min kanin var en hejjare på ett hoppa vi börja när han var 5 och höll på ända till jag var tvungen och ta bort han pga av åldern (9½) och sjukdom han var pigg och klara sitt rekord bara nån vecka inan ja tog bort han. Gamlingen klarade 55cm innan då var jag så stolt över han, han tyckte att det var riktigt kul också.
 
Sv: Kaninhoppning

Hermelinkaniner är mycket speciella vad gäller hoppning!

Min kan vara så att hon vägrar hoppa åt ett håll men åt andra hållet går det bra.

Är din kanin fräsch kan du hoppa lättare hinder med honom ifall det funkar. Vi hoppade med våran 7 åriga kanin (som avlivades 1 februari). Han hoppade 40 cm högt och ändå hade vi aldrig tränat honom... :bump:
 
Sv: Kaninhoppning

Tävlar för Skånes kaninhoppare. En av kaninerna är väldigt duktig i längd, så för hennes del är det mycket rak och längd som gäller. Den andra är ganska allround och tävlar både rak och krok :)

Puffahojd40_2.jpg


MinifyranKM.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Kaninhoppning

Jag har nu inräknat små 3-veckors ungar som ska stanna, 8 kaniner, en kommer hem om 2 veckor :love: (en vuxen alltså) det är 3 hanar resten honor, en harkorsning som hoppar över precis vad som helst och älskar att hoppa och har världens självförtroende :love: hon är bara 1,5 kg tung (men schhh det vet hon inte om :devil: ) en dvärghare som hoppar jättefint men är lite otrygg ännu. en harkorsningsbebis på 3mån som inte börjat hoppa ännu och 2 vuxna duktiga dvv honor :banana: här är ena honan Viola som oxå är duktig mor på sin debuttävling när hon var 4 mån och vann :banana:

Jag är med i Hönö kaninhoppar i gbg, kaf och gbg kaninklubb.

Viola hoppar
 
Sv: Kaninhoppning

Jag ville oxå lägga in kort när vi tävlar, men det funkade inte... :(
Finna bilder ni har lagt in i allafall... :idea:
 
Sv: Kaninhoppning

Någon av er som ska tävla något i sommar..? Vilka klubbar är ni med ifall ni tävlar med era kaniner..?!
 
Sv: Kaninhoppning

Hej. Jag tävlar i hoppning, har väl gjort det ca 5-6 gr.
Har bara en kanin för tillfället, men 30:e juni får jag min nye :D
Har bara tävlat Rak ock Krok, men ngn gång får jag väl testa Längd eller Höjd. :smirk:
Är medlem i Västkustenskaninhoppare [Vkkh] Nästa gång ja tävlar blir på söndag, Midsommarhoppet.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 342
Senast: hundtant
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 823
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 397
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp