Bukefalos 28 år!

Kaninhoppning

Sv: Kaninhoppning

Eftersom det nu är en tråd om kaninhoppning här och det verkar vara kunniga personer så flikar jag in min fråga hoppas det är OK!
Jag har så smått börjat hoppa med min kanin och har hittills bara gjort det med lite godis som lockbete (dumt?!) nu har jag svårt att få henne att hoppa då jag tar bort det. Vad gör jag nu? :confused:
 
Sv: Kaninhoppning

klart det är okej med frågor... :)

Vet inte om det var direkt dumt att börja med lockbete, problemet är ju just som du säger att det kan bli svårt när man tar bort godiset...

Men kaninhoppning är ju ändå en sport man ska hålla med endast om kaninen tycker det är kul. Man ska ju aldrig tvinga en kanin att hoppa om den inte tycker det är kul... Och din verkar ju tyvärr inte tycka det är roligt om den bara hoppar när du lockar med godis.
Så jag har nog tyvärr inga tips..
kanske kaninen ändå tycker det är roligt bara den inte fattat riktigt vad du vill den ska göra...?
 
Sv: Kaninhoppning

Ferrari skrev:
Jag har tävlat en tävling för 1 år sen typ...
Syrran å jag ska kanske bli medlemmar i Hönö-kaninhoppningsklubb!

*yay* jag vart en av de tre som startade den klubben, sitter fortfarande med i styrelsen :banana:

Tintin
makemyday.jpg


Vilda
vilda.jpg


har en till, men tyvärr inga bra bilder på henne...

Jenkan:
Du och jag har tydligen samma plats i styrelsen (fast, i olika klubbar ;))

Hoppsan, hjälp vad man hittar folk man känner till här :P
Jenkan, Paradiset och Tigertofflan (Heeeela stora tjocka kanin-net familjen ;))
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kaninhoppning

Ja, hon verkar tycka att det är kul, hon hoppar glatt och hoppar även av sig själv då jag inte lockar men mitt problem är lite att jag inte kan få henne att förstå när hon ska hoppa när jag vill så att säga.
 
Sv: Kaninhoppning

alla kaniner tycker inte det ör kul att hoppa.Man ska alldrig tvinga en kanin att hoppa om den inte vill ! Det är jätteviktigt att kaninerna tycker hoppning är kul ! Att använda lockbete är tyvärr inte så bra.
Ja 3 stycken kaniner , en av dom har alldrig direkt gillat hoppning. Det ja gjorde var att ja tränade honom max varannan vecka och en mkt kort stund. Nu börjar han förstå vad han ska göra och hoppar bara bättre och bättre ! :)

Mitt tips är att sluta med locka med godis, hoppa bara nåra skutt i veckan . Hoppar han/hon ändå inte kan du putta lite löst på rumpan ! :D
 
Sv: Kaninhoppning

Va kul!

Jag och min syster (Daarling) var med en träning men sen har det inte blivit av med något mer. Synd kanske för min kanin hoppar allt..
I helgen hoppade hon 45 cm högt. Och då var det bara en pinne som låg över två pallar.. :) .. fast, lite mer tempo behövs nog för att placera sig. Hon tycks vilja ta allt på ett så snyggt sätt som möjligt.
 
Sv: Kaninhoppning

Tävlade i dag oxå.. Kom tre i dag, tog andra pinnen i krok nu, bara en kvar...:)
 
Sv: Kaninhoppning

Jag har haft 3 kaniner :)

Sessan
E. Poppis
U. Smulan
Dvärgvädur
f. 1/7 - 1998
+ 6/7 - 2003
Hopprekord: 35 cm



Marydskogens Muffin
E. Amadeus af Maryd
U. Totzie
EE. Hängöra
EU. Big Mama
UE. Hängöra
UU. Big Mama
Dvärgvädur/Okänd
f. 5/5 - 2005
+ 6/7 - 2005
Hopprekord: 55 cm



Marydskogens Timotej
E. Amadeus af Maryd
U. Svärta
EE. Hängöra
EU. Big Mama
UE. Hängöra
UU. Big Mama
Dvärgvädur/Okänd
f. 24/6 - 2005
Höpprekord: 25 cm (nerhopp)
 
Sv: Kaninhoppning

Tävlade för ngra veckor sedan för Alingsås. Vi blev delad 3:a.
 
Sv: Kaninhoppning

tävlar inte.. men tränar.. Ganska så roligt att hoppa med min lilla kanin. Först gången trodde hon att man kunde krypa under hindret..
 
Sv: Kaninhoppning

Idag kom Alice 1:a i Msv krok på 0+0 fel och Siri 2:a i lätt krok på 1+1 fel :banana: SE vad som händer imorgon på rak, kankse Siri blir uppflyttad till Msv :love:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 342
Senast: hundtant
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 823
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 397
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp