Bukefalos 28 år!

Karin vill behålla sin taggtråd

Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

men inte vita trÅdar med el i ;o

Fel tyvär är elbanden lika illa minst, de går inte av utan bränner och skär, har varit med å tagit rätt på en häst som sparkade bakut åt en broms och lyckades med konsstycket att få övertråden (4 cm elband ev god kvalite) 120-130 cm upp
på insidan av benet å skära upp jumsken... inte vackert... helt ärligt så det enda staket jag intehar sett eller hört talas om skador från är vanlig järntråd, den går av om ngn fastnar i den, leder ordentligt med ström och är lätt att hitta brott och laga den enda nackdelen är väl synligheten men blir hästar skrämda så hjälper det föga vad man har... då är det bättre staketet går sönder taggtråd kommer fö troligen att bli totalförbjudet 2013
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Elband med låg brytgräns, de går av långt innan de skär hål. Syns bra, leder ström bra och kostar inte skjortan.

Fattar inte att det ska vara så svårt för folk att fixa bra stängsel...
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

den eltråd vi har fick jag äran att ha av med min egen hals... ett rejält brännsår, men inte så jag blev halshuggen på någe vis... så den vet vi går av iaf:angel:
 
Sv: Karin vill behålla sin taggtråd

Taggtråd är väl helt jäkla omöjlig att få av!?
Dubbel tvinnad tråd med dessa hemska taggar:crazy:

Kan bara hålla med. Vi rev taggtråd åt en granne i somras och jag klarade inte ens att få av den med avbitartång :o

*KL
Jag sällar mig till alla som tycker det vore helfel om hon faktiskt fick dispens. Jag vet att det är sjukt jobbigt att plocka ner taggtråd och visst kommer det kosta en peng, men det hjälps liksom inte. Taggtråd och hästar (eller andra djur heller för den delen?!) hör inte ihop.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 669
Senast: Lobelia
·
  • Artikel
Dagbok För mig att lämna buke. Fick en trofé för någon vecka sedan, 19 år. Helt galet 😅 Jag är så glad för alla människor jag lärt känna och...
Svar
13
· Visningar
2 278
Senast: Fetaost
·
  • Artikel
Radannons Bli en i vårt goa gäng! Har du egen 🐴häst🐴/hästar eller bedriver eller vill starta mindre 🐎 hästverksamhet 🐎har vi ett antal boxplatser...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Tulle_2022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp