Bukefalos 28 år!

Karlabarnen - Från födsel till flytt

Jäklar så många kullar jag hade fått sålt om det bara handlade om att hitta köpare som tyckte de var söta! :rofl:

Jag tar gärna en om du börjar massproducera :love::p

Nyfiken på färgen, alla dina vuxna hundar ser ut att ha bruna inslag, är det något som kan dyka upp på valparna senare (har valpar "fölpäls"?:o) eller föds de med den färgen de kommer ha som vuxna?
 
Jag tar gärna en om du börjar massproducera :love::p

Nyfiken på färgen, alla dina vuxna hundar ser ut att ha bruna inslag, är det något som kan dyka upp på valparna senare (har valpar "fölpäls"?:o) eller föds de med den färgen de kommer ha som vuxna?
Mamman är trefärgad men pappan svartvit och har inte anlag för trefärgat så då blir avkommorna svartvita. Hälften av mina vuxna är faktiskt svartvita ;)
 
Jag tar gärna en om du börjar massproducera :love::p

Nyfiken på färgen, alla dina vuxna hundar ser ut att ha bruna inslag, är det något som kan dyka upp på valparna senare (har valpar "fölpäls"?:o) eller föds de med den färgen de kommer ha som vuxna?
Färgen ändras lite från födseln, vita fält krymper och svarta breder ut sig. Bruna fält brukar bli mer framträdande. Mina vuxna:
22548951_10155188136068666_8682103656822855483_o.jpg
 
Idag kom äntligen alla papper från hanhundsägaren så nu är alla nödvändiga handlingar inscannade och mailade till SKK för registrering. Väntar spänt på vad som kommer bli nästa bakslag.

/pessimisten
 
Tror jag ska köpa en BC så kan jag också släppa mina valpar lösa i skogen,för det är nog enda chansen för att kunna samla ihop 9 frallabarn. :idea::D

Vilken underbar skog @Migo

Fördelen med att ha en massa betesdjur är att man har en massa fina betesmarker att rasta valpar i. Än går de ju rakt igenom fårnätsrutorna men snart fattar de också att det är ett staket!

De brukar inte svansa efter mamma så här, men däremot kommer alla som skott nu när jag kallar på dem. Godis är jäääääkligt effektivt!
 
Nu har Nate också flyttat. Lilla korven :love: Gjorde ont i hjärtat när pengarna kom in på kontot, nu har jag "förlorat makten" över hans liv :nailbiting::cry: Jättesvårt för ett kontrollfreak som mig!

Sju vilddjur kvar hemma ikväll. Imorgon flyttar Imoen och imorgon kväll kommer det en långväga köpare som stannar över natten och tar med sig en eller två killar hem på Söndag.

Tänk vad tomt det ska bli!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp