Karlabarnen - Från födsel till flytt

Kontrollvägde några av dem, de har gått upp mellan 50-60 gram vardera redan. Karla är så duktig och ser själv till att mata dem i skift, så att alla får äta sig mätta i lugn och ro :love:
21077684_10155050336623666_8945767324981328504_n.jpg
 
Tack @Migo för namnförklaringen! Det där är en helt okänd värld för mej men nu tycker jag att namnen är fina!
Det ska bli så roligt att följa de små knytena några veckor, kanske månader framöver!
 
Sista hanen blir en Joel, efter protagonisten i det prisbelönta och kritikerhyllade "The Last of Us".

Borde göra viktigt jobb, så har istället letat upp bilder på alla karaktärerna de är namngivna efter :D. Lade det i spoiler så det inte tar sån plats.

Rost
Horizon-Zero-Dawn-cinematic-2.jpg


Teb
169px-Teb.png


Sonic
latest


Daud
latest


Aloy
391ae38210c094bc1f88873a28bcc9a3.jpg


Joel
ba0e75d8d6da08f48cebbc1e952772c1--dog-games-bubble-games.jpg


Imoen är så gammal så hon finns bara som sprite...

Nate
2751251-9131702088-ebzxf.gif

GiftedFlawlessAmericanratsnake.gif



Tidus
latest
 
Senast ändrad:
Jag har valt namn efter tema "Spelkaraktärer". Rost, Aloy och Teb kommer från ett spel som heter Horizon Zero Dawn. Daud är en av karaktärerna i spelserien Dishonored, Sonic the Hedgehog är en spelkaraktär från 90-talets plattformsspel, Imoen är en viktig karaktär i Baldur's Gate. Nate är Nathan Drake, huvudkaraktär i de första fyra spelen i serien Uncharted (Eller den manliga huvudkaraktären i Fallout 4). Vem som är vem är lite slump, lite känsla och min knäppa hjärna. Jag önskar verkligen att Daud var en Nate, men det är han inte :D

Namn som finns på listan till de två sista är bla:
Crash (dumt namn på en vallhund dock ;) )
Gordon (känns lite för långt och tungt)
Arno
Yoshi
Joel
Nil (ännu en Från Horizon)
Minsc (svårt att ropa?)

Jag dör ju sötdöden här! Gud så söta valparna är!:love: Och jag älskar temat på namnen!:D Nick skulle väl kunna fungera också? Tänker då främst på Nick Valentine i Fallout 4.:idea: Det namnet är inte tungt och det är lätt att uttala. Annars tycker jag att Yoshi och Nil verkar vara suveräna namn på border collies! :D Lycka till med småttingarna :D
 
Jag dör ju sötdöden här! Gud så söta valparna är!:love: Och jag älskar temat på namnen!:D Nick skulle väl kunna fungera också? Tänker då främst på Nick Valentine i Fallout 4.:idea: Det namnet är inte tungt och det är lätt att uttala. Annars tycker jag att Yoshi och Nil verkar vara suveräna namn på border collies! :D Lycka till med småttingarna :D
Finns många bra namn i Fallout! Grabbarna har dock fått andra redan, den med bred krage heter Tidus och den med fläckig krage heter Joel!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp