Karlabarnen - Från födsel till flytt

Ett vidrigt mardrömsdygn är över. Karla fick en infektion i slidan och kastrerades akut inatt. Jag har suttit i 14 timmar och vakat över valparna, matat, stimulerat kisseri och sett till så de hade det tryggt.

Nu är hon hemma igen, mamman. Måtte läkningen gå komplikationsfritt!
 
Nej! :cry: Skönt att mamma och gänget mår bra men vilken mardröm :cry::cry:
Ja, det svänger fort när det handlar om nyfödda liv och kroppar under extrembelastning (förlossning). Nu hoppas jag bara att alla valpmagar klarar av det tillfälliga foderbytet, att Karla inte får komplikationer av sitt sår och att hennes bägge döttrar växer upp till friska och bra hundar så inte tiklinjen med sin fantastiska modersegenskaper försvinner!
 
Ja, det svänger fort när det handlar om nyfödda liv och kroppar under extrembelastning (förlossning). Nu hoppas jag bara att alla valpmagar klarar av det tillfälliga foderbytet, att Karla inte får komplikationer av sitt sår och att hennes bägge döttrar växer upp till friska och bra hundar så inte tiklinjen med sin fantastiska modersegenskaper försvinner!
Du behöver nog inte oroa dig för magarna,jag har vid flera tillfällen stödmatat pga stora kullar och det funkar fint (kör björks blandning)

Skönt att ordningen är återställd och hoppas det inte krabbar mer nu.
 
Alla valparna verkar ha klarat äventyret galant, inte ens viktuppgången verkar speciellt påverkad. Daud väger redan 550 gram!

Jag kan inte slita mig från badrummet, älskar att se hur de börjat sträcka mer på sig i sömnen, använder sin kropp effektivare och lägger sig till rätta istället för att bara slockna som de hamnar. :love:
 
Ett jäkla sjå. De hade smitit genom ett hål i häcken. Myllrade runt och var tämligen svårfångade.

I verkligheten är de som degklumpar som omväxlande sover och äter. Och växer som monster, största är uppe i 590 gram (från 410). Den minste har gått upp drygt 200 gram redan.

Imoen jobbar hårt på att inte jobba alls, ens när hon äter! :D
21150091_10155061248083666_6469983936345851980_n.jpg
 
I verkligheten är de som degklumpar som omväxlande sover och äter. Och växer som monster, största är uppe i 590 gram (från 410). Den minste har gått upp drygt 200 gram redan.

Imoen jobbar hårt på att inte jobba alls, ens när hon äter! :D
21150091_10155061248083666_6469983936345851980_n.jpg


Än så länge....



Men det där kan vara något av det sötaste jag sett.
 
Men det där kan vara något av det sötaste jag sett.

Det är för att du inte sitter bredvid valplådan och ser alla andra bedårande sovställningar, gäspar, drömryckningar och svansarna när de diar:love:

(Eller för all del känner doften av Karlas andedräkt (full med valpkiss) eller hör de vilda protesterna som kommer när de ska ha hjälp att kissa :rofl: )
 
Det är för att du inte sitter bredvid valplådan och ser alla andra bedårande sovställningar, gäspar, drömryckningar och svansarna när de diar:love:

(Eller för all del känner doften av Karlas andedräkt (full med valpkiss) eller hör de vilda protesterna som kommer när de ska ha hjälp att kissa :rofl: )

Är fullt nöjd med att ägna nätterna åt att samla in dem åt dig. Jag var sjukt stressad när jag vaknade över att jag hade sölat bort dina valpar. Panik och skrik.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp