Bukefalos 28 år!

kastrering/abort.

S

SannaQ

hur långt kan en honkatt egentligen gå innan man tar bort ungarna? har trots tre katter och bestämt "kattstopp" fått ytterligare 2 katter med i ett gårdsköp. det visar sig att ägaren bara kastrerat hankatten då folk sagt till honom att "honkatten är ju så fin" SUCK!

jag misstänker kattungar då hennes juver <- hästsnack. är fyllda och magen onormalt stor.

vet faktiskt inte när det är försent vet ni?
 
När jag kastrerade min hona vid 8 månaders ålder så visade det sig att hon var dräktig och skulle ha fött sina ungar veckan därpå. Veterinären fick vätska upp henne efteråt men allt gick bra.

Jag kan tillägga att missan åt p-piller och hon hade inte visat någon löpning så vi visste inte att hon var dräktig.
 
Olika veterinärer gör olika, men som regel brukar de inte abortera/kastrera när honkatten gått längre än 4 veckor. Men det bästa är om du ringer runt till olika veterinärer, för de gör som sagt väldigt olika.
 
Det är en risk att kastrera under dräktighet
pga ökad blödningsrisk och skör väv.
Jag skulle låta henne föda och kastrera efteråt.
 
Oj, hur gick det då!
Fick ni betala mer än det skulle kostat om hon inte var dräktig då också? Hur mycket i så fall?
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: monster1
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 670
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 217
Senast: Devinie
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp