Kastrering,kostnad osv?

charmant

Trådstartare
Fick hem en ny häst i dag som ska kastreras i dagarna.Vad går det på ungefär och hur länge är det box vila efteråt och så?Vill veta allt man bör tänka på osv.Tacksam för svar?
 
När vi kastrerade en av våra shettisar kostade det 1500 kr. Och han var nog inte i box mer än en dag. Men sen efter det fick han ändå inte gå med stona utan i en egen hage förrän efter ett tag. Detta för att veterinären sa att de kan ha kvar spermie.
Själva proceduren gick fort. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 502
Senast: JohannaB
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: co-SMAD4
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
684
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 835
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp