Bukefalos 28 år!

katt löper, + bli tjock?

V

vblpower

min katt på 4 år har börjat löpa. och hon har på bara en vecka gått upp jättemycket i vikt. hon går typ aldrig upp i vikt annars. så blir lite orolig om det är normalt att de går upp mkt vid löpning??
 
Sv: katt löper, + bli tjock?

går hon ute eller om du äger en okastrerad hane oavsett ålder så är svaret att hon mycke väl är dräktig
 
Sv: katt löper, + bli tjock?

hon är innekatt. vi har en kattunge på typ 8veckor som är en okastrerad hane som vi bara haft sen förra veckan ungefär, men han är ju så liten än så hon kan väl inte va dräktig?:O
 
Sv: katt löper, + bli tjock?

hon är innekatt. vi har en kattunge på typ 8veckor som är en okastrerad hane som vi bara haft sen förra veckan ungefär, men han är ju så liten än så hon kan väl inte va dräktig?:O

Är det någon kattunge utan mamma som ni har tagit hand om?
Du vet väl att kattungar ska vara minst 12 veckor när de lämnar mamman?
Jag tycker att du ska ta honkatten till veterinären för undersökning.
Passa på att kastrera henne också , det är inte bra för en katt att gå okastrerad.
 
Sv: katt löper, + bli tjock?

hon är innekatt. vi har en kattunge på typ 8veckor som är en okastrerad hane som vi bara haft sen förra veckan ungefär, men han är ju så liten än så hon kan väl inte va dräktig?:O

Så hanen var ca 7v då han kom till er? Hoppas det finns en väldigt bra anledning då man engligt lag ej får skilja mor och kattungar innan dom är 12v

Han är för ung än så länge. Men om honkatten är 4år och går upp i vikt nu men inte gjort de förr så kan de vara tecken på sjukdom. Ni bör ta henne till veterinären.
 
Sv: katt löper, + bli tjock?

vet att det är lag på det, men hon katten har försvunnit troligen ätits upp av nån räv eller överkörd eftersom hon inte kommit hem något mer.
 
Sv: katt löper, + bli tjock?

vad jag vet är det iaf inte skäl att separera syskon åt om nu uppfödaren haft mammakatt som utekatt får h*n stå sitt kast om mamman försvinner och ändå ta hand om kullen. Vissa sätter det i ett system att skylla på att mamman försvann eller liknande för att bli av med kattungarna för kattungar vid 7v ålder är en pina..dvs jobbiga.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
611
Senast: Sol
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
2 022
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp