Bukefalos 28 år!

Katt med blod i urinen

moiran

Trådstartare
För drygt ett par veckor sedan hittade vi en vilsen långhårig katt. Lite mager, alldeles ihoptovad till ett pansar som gjorde att hon hade svårt att röra sig och helt underbart social och tillgiven. Vi tog hem henne, klippte bort alla tovorna, frågade runt hos alla grannar och for till veterinären för allmän kontroll och sökning efter chip. Enligt veterinären var hon i rätt hyfsat skick trots allt, 9-10 år gammal och hade ganska mycket förstorade njurar vilket röntgenplåtar bekräftade, men vet tyckte vi skulle avvakta och se och fodra henne med foder som är snällt mot njurarna.

Vi har väl tyckt att hon varit lite trött och sovit väldigt mycket, men har dag för dag stadigt blivit rörligare och mer aktiv och nyfiken.

Men igår började hon kissa blod. Idag mer blod, slem, hon har fått hosta och sämre allmäntillstånd. Hon dricker mycket och småkissar ofta. Vi har tagit beslutet att låta henne somna in idag, men jag skulle ändå vilja veta vad det kan vara som gått fel. Är det njursvikten som blivit värre? Någon som har en teori?

Vila i frid, sötaste Trassel! :cry:
 
Sv: Katt med blod i urinen

Antingen njurarna eller bara en "enkel" urinvägs infektion...livmoderinflamation kan oxå ge blod i urinen. Stackars lilla kisse :( men ett värdigt slut är alltid att föredra....
 
Sv: Katt med blod i urinen

Man blir så varm i hjärtat av människor som ni!
Människor som inte bara vänder på huvudet och inte bryr sig.
Tänk om alla kunde ge hemlösa djur en sista chans eller iaf avslutar lidandet.
 
Sv: Katt med blod i urinen

Ville bara säga :love:!!

Hoppas att det finns grymt mycket fler människor ute som ni!
:bow:
 
Sv: Katt med blod i urinen

Tack för svar! Trassel är faktiskt kvar än så länge! Just som det var dags att skicka henne till himlen blev hon plötsligt bättre igen och verkar nu åter vara på bättringsvägen.

Självklart lämnar man inte en så utsatt katt åt sitt öde. Det minsta man kan göra för en hittekatt är ju att låta avliva den i alla fall. Nu var ju det här en så himla urgo katt (har faktiskt aldrig träffat någon så tillgiven och människokär katt förut!) så vi beslutade att ge henne en chans trots skicket och åldern, och trots att det är lite osäkert om vår gårdskung och surgubbe till kattfarbror kommer acceptera henne när de väl får börja umgås (han är själv i samma ålder, kom till oss för ett år sedan och har alltid varit ensamkatt... Inget perfekt utgångsläge direkt)... :crazy: Han har ju liksom förstatjing på att bo hos oss. Men det verkar ju inte finnas någon annan som vill ha en så gammal kisse trots att hon är helt underbar, så vi gör ett försök i alla fall.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 211
Senast: mackan
·
Hundhälsa 8-årig kastrerad staffe. Upptäckte på lunchpromenad igår att han kissade blod. Dvs först normal långkiss och sedan efter det stänkte han...
Svar
11
· Visningar
3 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Erfarenhet av Opel Mokka
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp