Bukefalos 28 år!

Katt som börjat kissa inne?!

Charlotta737

Trådstartare
Undrar om det finns något att göra med en katt som börjat kissa inne?! Har aldrig gjort det förut men nu när hon är 5år gammal har hennes nya favorit blivit vid våra skor :grin:

Via har några katter till vi är rädda att de andra ska börja oxå!! Har testat måbra hormoner spray och massa men verkar inte ge någon effekt!

Vad skulle ni gjort?! Funderar om det kan vara stress eller något annat, men värt att lämna bort eller bättre att låta henne somna in?! :confused:
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Hur många lådor har ni? Vilken typ av sand? Hur ofta görs dom rent?
Är katterna kastrerade?
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Jag blir förfärad över hur du i det här skedet ens kan fundera på att avliva din 5-åriga katt!!

Det finns många möjliga orsaker till felkissande och de allra flesta är enkla att åtgärda.

Först och främst bör man utesluta att katten är sjuk eller har problem med urinvägarna och det gör man hos en veterinär.

Är katten okastrerad måste den kastreras för att undvika felkissande p.g.a. revirmarkering. Det samma gäller övriga katter i hushållet.

Om katten är frisk och samtliga katter är kastrerade är det troligen något annat än hormoner eller sjukdom som får den att välja andra ställen än lådan att kissa i och sådana riskfaktorer hittar man i kattens miljö, framförallt i och runt själva toalådan.

Hur många lådor har du? (bör vara en fler än antal katter)
Hur många katter?
Vilken typ av lådor? (bör vara stora och helt öppna)
Typ av sand? (bör vara lerbaserad, finkornig, oparfymerad och klumpbildande sand, t.ex EverClean, Extreme Classic eller Pussi Kompakt)
Hur ofta rensas lådorna från avföring och kissklumpar? (bör rensas minst varje morgon och kväll).

Lådorna bör vara utplacerade på lugna men lättåtkomliga platser som ej är i närheten av kattens matplats.
 
Senast ändrad:
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Skönt att få svar och att det kanske finns något att göra åt det!

vi har 5 katter, är inne/utekatter bor på i ett stort hus på landet.
det där med låder, vi har fyra st en på varje våning förutom en som har två.
gör nog inte rent morgon och kväll och kanske exakt varje dag men iaf 5-6 gånger i veckan!! så där kan det bli förbättring men långt ifrån alla som blir använda varje dag.


var gäller miljö och sand så är lådorna på avskilda lugna platser och lätt tillgängliga. och sanden är precis som du beskriver, finkornig och klumpar sig.

ja eftersom katten är "min" katt blev jag lite orolig för vet andra som har tagit bort dem för denna orsak,

alla katter är kastrerade.
sen till ett annat problem, pappa börjar bli mer och mer allergisk dv även pollen damm hö och nu även regerar han lite på katterna. så när detta dök upp tyckte väl han att det kanske skulle vara bra att "Bli av men någon"
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Undrar om det finns något att göra med en katt som börjat kissa inne?! Har aldrig gjort det förut men nu när hon är 5år gammal har hennes nya favorit blivit vid våra skor :grin:

Via har några katter till vi är rädda att de andra ska börja oxå!! Har testat måbra hormoner spray och massa men verkar inte ge någon effekt!

Vad skulle ni gjort?! Funderar om det kan vara stress eller något annat, men värt att lämna bort eller bättre att låta henne somna in?! :confused:

Är katten eller någon annan av dina katter okastrerade? hur måga katter totalt?
Hur många kattlådor och vilken typ av kattsand har du?
Har du andra djur? hur r deras förhållande med vandra?
Har du uteslutit uvi mm via ett urinprov hos veterinären?
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Har också problem med min katt Stella som kissar inne. Hon är 5,5 år, men har kissat inne många år. Hon är helt frisk, har aldrig varit sjuk. Stella kissar endast i hallen och på toaletten, och bara om det ligger en matta eller något annat "kissvänligt" på golvet, så varken hallmatta eller toalettmatta finns hemma. Vi har dock mattor i andra rum, det har aldrig vart några problem i några andra rum! Stella har sin låda på toaletten (endast en) vilken rengörs ofta. Har testat med felliway, get off etc men har helt enkelt fått "acceptera" detta. Har ju såklart ägnat massor med tid åt problemet, men det enda jag kan komma på som kan stämma är faktiskt att det är nåt hon har "fått för sig" (hon är en väldigt speciell och ganska "svår" katt). Det var inget särskilt jag kan komma på som hände i samband med att det började. Man blir ju duktig på att se till att det aldrig ligger något på golvet, och ha extra koll när vi har gäster (en gång kissade hon på en kompis svindyra jacka).

Oftast finns väl en rimlig förklaring, men ibland inte alltså...

Jag kommer följa denna tråd för att se om jag också kan lära mig nåt nytt.

Lycka till!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Har du lådor med eller utan huv?
Endel katter gillar bäst med huv och andra utan.
Det första jag hade gjort är att se till att ni har minst en låda mer än ni har katter och att ni har endel med huv och andra utan. Testa helt enkelt vad de gillar mest.
Alla lådorna måste göras rent minst två gånger/dag för annars kan man inte kräva att en katt ska gå dit ens.
Har ni ändrat något i hushållet? Möblerat om? Någon som har flyttat dit eller därifrån? Något nytt djur? Katter är väldigt känsliga för förändringar och minsta lilla kan göra att de inte trivs riktigt.
Om din pappa har blivit allergisk så försök hitta ett nytt hem till katterna men försök få ordning på kissandet först för annars lär det bli väldigt svårt.

Lycka till!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Har också problem med min katt Stella som kissar inne. Hon är 5,5 år, men har kissat inne många år. Hon är helt frisk, har aldrig varit sjuk. Stella kissar endast i hallen och på toaletten, och bara om det ligger en matta eller något annat "kissvänligt" på golvet, så varken hallmatta eller toalettmatta finns hemma. Vi har dock mattor i andra rum, det har aldrig vart några problem i några andra rum! Stella har sin låda på toaletten (endast en) vilken rengörs ofta. Har testat med felliway, get off etc men har helt enkelt fått "acceptera" detta. Har ju såklart ägnat massor med tid åt problemet, men det enda jag kan komma på som kan stämma är faktiskt att det är nåt hon har "fått för sig" (hon är en väldigt speciell och ganska "svår" katt). Det var inget särskilt jag kan komma på som hände i samband med att det började. Man blir ju duktig på att se till att det aldrig ligger något på golvet, och ha extra koll när vi har gäster (en gång kissade hon på en kompis svindyra jacka).

Oftast finns väl en rimlig förklaring, men ibland inte alltså...

Jag kommer följa denna tråd för att se om jag också kan lära mig nåt nytt.

Lycka till!

I ditt fall efter år av kissningar utanför lådan men gör man något åt de i tid kan man få slut med de.

det första du bör göra är:
1. ta katten till veterinären för en koll. uteslut urinvägsinfektion, Struvitkristaller och Struvitstenar mm Om du inte gjort det nyligt. alla dessa saker kan göra att katten inte kissar där den ska! sjukdomar syns inte alltid med blotta ögat!
2. Se över antal kattlådor samt lådmaterial. Dvs testa minst 2 lådor, minst en av dem ska vara utan huv! Lådmaterialet ska vara klumpbildande finkornig sand med minst 10cm djup. Pellets och kristaller ska undvikas om man har en felkissande katt! Lådorna ska placeras på olika ställen.
3.Kastrera! om de ej redan är gjorts. Okastrerade katter kissar oftast in sina revir både i och utanför lådan.

Detta är några råd du först bör testa sedan finns det andra saker om inget annat fungerar
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Vi har både öppna och lådor med tak! Alla är kastrerade och har inte hänt några speciellt de senaste månaderna:/ har inte varit hos vet så det får väl bli en tur dit.

Det som jag kan komma på är att katterna inte går ihop precis lika bra nu som för ett år sen! Alla utom en katt sover i samma rum så det är inga attacker eller på det viset. Men någon morrning kan förekomma om någon de blir för närgångna!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Har också problem med min katt Stella som kissar inne. Hon är 5,5 år, men har kissat inne många år. Hon är helt frisk, har aldrig varit sjuk. Stella kissar endast i hallen och på toaletten, och bara om det ligger en matta eller något annat "kissvänligt" på golvet, så varken hallmatta eller toalettmatta finns hemma. Vi har dock mattor i andra rum, det har aldrig vart några problem i några andra rum! Stella har sin låda på toaletten (endast en) vilken rengörs ofta. Har testat med felliway, get off etc men har helt enkelt fått "acceptera" detta. Har ju såklart ägnat massor med tid åt problemet, men det enda jag kan komma på som kan stämma är faktiskt att det är nåt hon har "fått för sig" (hon är en väldigt speciell och ganska "svår" katt). Det var inget särskilt jag kan komma på som hände i samband med att det började. Man blir ju duktig på att se till att det aldrig ligger något på golvet, och ha extra koll när vi har gäster (en gång kissade hon på en kompis svindyra jacka).

Oftast finns väl en rimlig förklaring, men ibland inte alltså...

Jag kommer följa denna tråd för att se om jag också kan lära mig nåt nytt.

Lycka till!

Att en katt kissar fel har alltid en orsak och man måste alltid försöka ta reda på vad som är fel och åtgärda det. Att acceptera felkissningar år ut och år in är inte bra varken för dig, ditt hem eller katten.

Katter är noga med var de kissar någonstans och eftersom din katt själv har valt ut två ställen (hallen och toaletten) är det där lådorna ska stå. Det ska alltså finnas fler än en låda att välja på och de ska vara så attraktiva att använda som möjligt. En optimal kattlåda är stor, öppen (utan huv och lucka) och bör innehålla lerbaserad, finkornig, oparfymerad och klumpbildande sand. Lagret av sand ska hållas så tjockt att urin inte tränger ner till botten när katten kissar även om den har grävt en grop innan. En del katter vill inte kissa och bajsa på samma ställe och då kan det behövas två lådor brevid varandra (en kisslåda och en bajslåda).

Lådorna ska rutinmässigt rensas från kissklumpar och avföring varje morgon och kväll + när man märker att det ligger bajs där och osar.

Samtidigt som man erbjuder optimala lådförhållanden är det viktigt att hålla golvet rent från annat som kan verka lockande för katten att kissa på (mattor, skor, handdukar, kläder, väskor etc.).
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Förutsatt att hon är fysiskt frisk indikerar kissande bland skorna att hon försöker täcka över främmande dofter. Med skorna får man in lukter utifrån vilket en känslig katt kan uppleva som ett hot. Om alla katter inte trivs helt bra tillsammans kan främmande dofter, ett slagsmål utomhus eller bara en ny kattgranne ute vara det som får bägaren att rinna över.

Din katt har också rätt nyligen uppnått "mogen ålder" dvs. hon har blivit vuxen och risken för osämja och beteendeproblem ökar markant när de nått den åldern.

Det finns flera generella metoder som kan användas för att lösa problemet, men bäst är egentligen om katten undersöks av veterinär för att utesluta fysisk sjukdom och att ni sedan gör en ordentlig beteendeanalys tillsammans med en etolog eller "beteendevetare".
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

.
sen till ett annat problem, pappa börjar bli mer och mer allergisk dv även pollen damm hö och nu även regerar han lite på katterna. så när detta dök upp tyckte väl han att det kanske skulle vara bra att "Bli av men någon"

Om han börja reagera på katterna så räcker det nog inte med en katt mindre utan medicinera + kattfritt sovrum, luftrenare och se till att våttorka ofta.
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Det som jag kan komma på är att katterna inte går ihop precis lika bra nu som för ett år sen! Alla utom en katt sover i samma rum så det är inga attacker eller på det viset. Men någon morrning kan förekomma om någon de blir för närgångna!

Där har du garanterat problemet. Det börjar skära sig mellan henne och någon/några av de andra katterna, hon blir otrygg och börjar kissa för att visa det.

I synnerhet när det börjar bli osämja mellan katter är det extra viktigt med många lådor som hålls noggrant rena. Kiss och bajs markerar revir så en katt som inte vågar gå på en låda för att "fienden" varit där måste ha andra alternativ.
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

I ditt fall efter år av kissningar utanför lådan men gör man något åt de i tid kan man få slut med de.

det första du bör göra är:
1. ta katten till veterinären för en koll. uteslut urinvägsinfektion, Struvitkristaller och Struvitstenar mm Om du inte gjort det nyligt. alla dessa saker kan göra att katten inte kissar där den ska! sjukdomar syns inte alltid med blotta ögat!
2. Se över antal kattlådor samt lådmaterial. Dvs testa minst 2 lådor, minst en av dem ska vara utan huv! Lådmaterialet ska vara klumpbildande finkornig sand med minst 10cm djup. Pellets och kristaller ska undvikas om man har en felkissande katt! Lådorna ska placeras på olika ställen.
3.Kastrera! om de ej redan är gjorts. Okastrerade katter kissar oftast in sina revir både i och utanför lådan.

Detta är några råd du först bör testa sedan finns det andra saker om inget annat fungerar


Tack för ditt svar. Vi har haft två välskötta lådor i hall och på toalett, med och utan huv med klumpbildande sand. Veterinär konsulterad (2st), självklart kastrerad, och det är ju endast i undantagsfall det ligger framme saker på golvet som lockar till kiss. Ibland får jag för mig att det kanske ska ha blivit bättre, så då provar jag med en matta (speciellt på vintern när det snöar är det ju trevligt med en dörrmatta tex), men det fungerar aldrig mer än ett par dagar. Förstår såklart att det är svårt att komma tillrätta med efter såhär lång tid, men är väldigt fundersam och intresserad av vad det skulle kunna bero på. Hur går man vidare efter de tre förslagen ovan?
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Att en katt kissar fel har alltid en orsak och man måste alltid försöka ta reda på vad som är fel och åtgärda det. Att acceptera felkissningar år ut och år in är inte bra varken för dig, ditt hem eller katten.

Katter är noga med var de kissar någonstans och eftersom din katt själv har valt ut två ställen (hallen och toaletten) är det där lådorna ska stå. Det ska alltså finnas fler än en låda att välja på och de ska vara så attraktiva att använda som möjligt. En optimal kattlåda är stor, öppen (utan huv och lucka) och bör innehålla lerbaserad, finkornig, oparfymerad och klumpbildande sand. Lagret av sand ska hållas så tjockt att urin inte tränger ner till botten när katten kissar även om den har grävt en grop innan. En del katter vill inte kissa och bajsa på samma ställe och då kan det behövas två lådor brevid varandra (en kisslåda och en bajslåda).

Lådorna ska rutinmässigt rensas från kissklumpar och avföring varje morgon och kväll + när man märker att det ligger bajs där och osar.

Samtidigt som man erbjuder optimala lådförhållanden är det viktigt att hålla golvet rent från annat som kan verka lockande för katten att kissa på (mattor, skor, handdukar, kläder, väskor etc.).

Tack för ditt svar! Nej det har du rätt i, att det inte är bra med felkissningar för någon. Såg att man efter de första åtgärderna med att utesluta sjkdm, erbjuda goda lådförhållanden och kastrerad kan gå vidare för en beteendeanalys tillsammans med en etolog eller "beteendevetare". Det är såklart det vi borde ha gjort med en gång. Skulle tro att det finns en del att analysera hos vår lilla kisse (förr i tiden skulle hon nog fått diagnosen "hysterisk". Hon har ganska dålig självkänsla vilket gör att hon är en ganska misstänksam och rädd katt, så en katt-psykolog skulle väl inte varit helt fel). Vi är grymt glada att det hållit sig till de två rummen, och att det inte är några problem för det allra mesta.

Tack för lånet av tråd TS.
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Det har kommit många jättebra svar och tips kring felkissande katter. Jag svarar Sias då min katt påminde mycket om det hon beskriver.

Jag tog över min katt när hon var fem år gammal. Då hade hon haft två hem och felkissat i båda i över ett år. Hon kissade bara när det låg en matta framme, det stod skor eller låg väskor på golvet och liknande. Så jag anpassade lägenheten - mattfritt och inga saker på golvet. Oftast. Men när det slarvades så kissade hon. Jag tänkte att det var ett inlärt beteende och inget att göra åt.

När jag träffade flyttade, ett par månader senare träffade en underbar pojkvän och i samma veva köpte en ny soffa så började hon kissa i soffan istället. Flera gånger. Då först tog jag tag i problemet.

Jag hade tur och blev tagen på allvar på djursjukhuset. De gjorde ultaljud på hennes urinvägar, tog blodprov och urinprov. Och jag fick träffa en kattexpert. Det visade sig att min kisse hade blod i urinen och troligtvis ont från sina urinvägar, orsaken tror de är stress. Detta trots att jag inte upplever min katt som lättskrämd eller lättstressad. Hon tar helt enkelt inte förändringar så bra, blir stressad och får ont i urinvägarna av det. Åkomman kallas FIC eller Ideopatisk cystit.

Min kisse har alltså gått runt och haft ont i över 1,5 år innan någon tog tag i problemet. Jag har följt flera råd jag har fått av min veterinär, bland annat göra kattlådetest för att se vilken typ av kattlåda, kattsand och kattlådeplacering min katt föredrar. Jag har Felliway i vägguttaget och medicinerar för tillfället med Metacam mot inflamationen och en lugnande tablett för att försöka bryta den kroniska stressen. Hon har inte felkissat en enda gång på flera månader, trots att det legat saker framme. Jag har till och med vågat prova med en dörrmatta i hallen och den verkar fungera bra.

Så det jag vill säga är att det kan bli bättre, och att man behöver ta tag i det så snart som möjligt. Både för sin egen och för kattens skull.

Lycka till!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Åh just ja! Var också noga med vad du tvättar med efter felkissningarna. Min katt är doftkänslig och kissmarkerade därför gärna på saker som luktade "farligt" (typ min nya soffa...). Det jag gjorde i början var att använda den fantastiska Urinoff, som faktiskt har en väldigt stark doft i sig själv. Och min katt triggade på doften och kissade för att dölja den. Osv.

När min katt kissar på golvet torkar jag först upp med papper, sedan diskmedel och vatten. Sist sprayar jag på ren alkohol, kör Explorer på sprayflaska. Alkohol lyfter, enligt min veterinär, urindoftpartiklarna och tar bort doften utan att sätta permanent doft. Jag behandlar alltid ett område som är ungefär dubbelt så stort som den synliga fläcken.

När hon kissat i min soffa eller i sängen (hände en gång) suger jag först upp med papper, sedan potatismjöl på hela synliga fläcken plus en bit av området runt omkring, syftet är att det ska suga upp urinen. Jag låter det verka en liten stund (kanske 10 min) och sedan dammsuger jag upp potatismjölet. Därefter sprayar jag på diskmedel och vatten på samma område som jag nyss hade potatismjöl på, låter verka i kanske 15 min. Strör därefter på potatismjöl igen som får ligga och suga upp diskmedelsvattnet ur madrassen. Låt verka kanske 15 min. Därefter sprayar jag på Explorer, ganska mycket, och låter självtorka.

Alla tvättbara textilier tvättar jag i tvättmaskinen och sprayar med Explorer.

Lycka till!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Det har kommit många jättebra svar och tips kring felkissande katter. Jag svarar Sias då min katt påminde mycket om det hon beskriver.

Jag tog över min katt när hon var fem år gammal. Då hade hon haft två hem och felkissat i båda i över ett år. Hon kissade bara när det låg en matta framme, det stod skor eller låg väskor på golvet och liknande. Så jag anpassade lägenheten - mattfritt och inga saker på golvet. Oftast. Men när det slarvades så kissade hon. Jag tänkte att det var ett inlärt beteende och inget att göra åt.

När jag träffade flyttade, ett par månader senare träffade en underbar pojkvän och i samma veva köpte en ny soffa så började hon kissa i soffan istället. Flera gånger. Då först tog jag tag i problemet.

Jag hade tur och blev tagen på allvar på djursjukhuset. De gjorde ultaljud på hennes urinvägar, tog blodprov och urinprov. Och jag fick träffa en kattexpert. Det visade sig att min kisse hade blod i urinen och troligtvis ont från sina urinvägar, orsaken tror de är stress. Detta trots att jag inte upplever min katt som lättskrämd eller lättstressad. Hon tar helt enkelt inte förändringar så bra, blir stressad och får ont i urinvägarna av det. Åkomman kallas FIC eller Ideopatisk cystit.

Min kisse har alltså gått runt och haft ont i över 1,5 år innan någon tog tag i problemet. Jag har följt flera råd jag har fått av min veterinär, bland annat göra kattlådetest för att se vilken typ av kattlåda, kattsand och kattlådeplacering min katt föredrar. Jag har Felliway i vägguttaget och medicinerar för tillfället med Metacam mot inflamationen och en lugnande tablett för att försöka bryta den kroniska stressen. Hon har inte felkissat en enda gång på flera månader, trots att det legat saker framme. Jag har till och med vågat prova med en dörrmatta i hallen och den verkar fungera bra.

Så det jag vill säga är att det kan bli bättre, och att man behöver ta tag i det så snart som möjligt. Både för sin egen och för kattens skull.

Lycka till!

Oj, ett jättestort tack för ditt svar! Usch nu gör det ont i hjärtat :( Tack för att du uppmärksammade mig på det här!!!!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Åh just ja! Var också noga med vad du tvättar med efter felkissningarna. Min katt är doftkänslig och kissmarkerade därför gärna på saker som luktade "farligt" (typ min nya soffa...). Det jag gjorde i början var att använda den fantastiska Urinoff, som faktiskt har en väldigt stark doft i sig själv. Och min katt triggade på doften och kissade för att dölja den. Osv.

När min katt kissar på golvet torkar jag först upp med papper, sedan diskmedel och vatten. Sist sprayar jag på ren alkohol, kör Explorer på sprayflaska. Alkohol lyfter, enligt min veterinär, urindoftpartiklarna och tar bort doften utan att sätta permanent doft. Jag behandlar alltid ett område som är ungefär dubbelt så stort som den synliga fläcken.

När hon kissat i min soffa eller i sängen (hände en gång) suger jag först upp med papper, sedan potatismjöl på hela synliga fläcken plus en bit av området runt omkring, syftet är att det ska suga upp urinen. Jag låter det verka en liten stund (kanske 10 min) och sedan dammsuger jag upp potatismjölet. Därefter sprayar jag på diskmedel och vatten på samma område som jag nyss hade potatismjöl på, låter verka i kanske 15 min. Strör därefter på potatismjöl igen som får ligga och suga upp diskmedelsvattnet ur madrassen. Låt verka kanske 15 min. Därefter sprayar jag på Explorer, ganska mycket, och låter självtorka.

Alla tvättbara textilier tvättar jag i tvättmaskinen och sprayar med Explorer.

Lycka till!

Stort tack för dina tips. Tack och lov har vår katt aldrig kissat annat än på saker på golvet i halle och på toalett, men detta var väldigt bra tips värda att spara (ska skriva ut dina svar). Tack!
 
Sv: Katt som börjat kissa inne?!

Om du vill göra kattlådetestet, som enligt min veterinär funkar i 85% av fallen gör du det i tre steg. Du behöver tre kattlådor och tre olika sorters sand, gärna mjuk, finkornig och klumpbildande.

1. Ha alla tre lådorna på samma ställe och fyll dem med varsin sorts sand. Lådorna ska vara så lika varandra som möjligt (med eller utan huv främst). Anteckna hur katten använder lådorna, gör detta i 1 vecka eller tills du är säker.

2. När katten valt sand fyller du alla tre lådorna med den valda sorten. Nu designar du lådorna så de ser lite olika ut, med eller utan huv t.ex. Anteckna hur katten använder lådorna, gör detta under en vecka eller tills du ser ett tydligt mönster.

3. Försök designa kattlådorna efter kattens smak. Placera ut dem på olika ställen i lägenheten. Låt favoritlådan stå där du skulle vilja att katten gick på toaletten. Iaktta vilka lådor katten väljer. Ta bort den minst använda och behåll två.

Om katten kissar vid dörrar eller fönster kan det vara ett tecken på att den känner sig hotad av något, t.ex grannens katt. Den markerar sitt revir. Då bör det finnas en kattlåda där katten vill revirmarkera.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 603
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 763
Senast: Murphy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 162
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 159

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Kattbilder #9
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp