Katt som har ont i ryggen?!

E

Elite

Katthanen våran har börjat fräsa och morra åt oss i familjen när man klappar honom på ryggen och det verkar som om han har ont, mest vid slutet av ryggen och i början av svansen.

Aldrig haft något eller några problem med honom och nu blir man ju orolig när han har börjat sådär.

Någon som vet eller har varit med om detta och vad ska man göra?
 
Mycket vanligt att katter får skador just där om de varit i slagsmål med andra katter. Syns kanske inte att han är biten, men det känns(på honom). Kommer förmodligen svullna och bli en böld som måste tömmas. Åk till veterinären.

/Frez
 
Antingen kan katten ha varit i slagsmål som de föregående har skrivit, eller så har han urinsten. Det kan ju vara andra saker oxå. Säger som de andra, Ring! :smirk:
 
mm.. glömde även att skriva att pälsen har blivit tjärv eller vad man ska säga..

idag då var det inte nå problem att lyfta upp honom då myste han på precis som förr.. :confused:
 
Har iaf pratat med veterinären nu å han sa att vi skulle höra av oss om katten blev dålig igen åså.. Eftersom mamma förklarade precis som de var men att han är som vanlig igen så vare bara att höra av oss om han blev sämre..
 

Liknande trådar

Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
2 664
Senast: sthu
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 043
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
600
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 378
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp