Katt till Finland

S

Stoppard

Är det någon som VET vad som gäller
när man ska ta in en katt till Finland
från Sverige? Den ska inte tillbaka.
 
Jag har precis frågat en uppfödare i Finland, som skickar mycket katter över gränsen åt båda hållen. Får se om någon annan hinner svara innan...
 
Om den inte ska tillbaka behöver den inte rabiesvaccineras iaf.......det var väl det du frågade om?
 
Fram till oktober kommer man kunna ta in katter i Finland utan några papper alls. I oktober kommer de nya reglerna med kattpass och rabiesvaccination börja gälla, detta eftersom kattpassen är försenade. Att ta in katt för försäljning, om katten redan är såld till en finsk köpare, kommer inte innebära några problem.
 

Liknande trådar

Samhälle En 12 åring har skjutit ihjäl ett barn och skadat två på en skola i Finland. Så fruktansvärt tragiskt och chockerande. Vad får ett barn...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
14 303
Senast: Dentaku
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 046
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
287
Senast: ufot
·
Katthälsa Hej, är det nån som vet nåt man kan kleta på ett bandage så katten inte slickar eller biter på det? Tänker det finns antibit för hästar.
Svar
12
· Visningar
593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp