Katten låter som ett trasigt bergslejon

Tack för info! Men hmm oj! Det var lite mer tid och engagemang än jag tänkt att jag kunde charma till mej av en granne. Skit :down:

Hur gör andra som åker bort? Har ni så snälla vänner som hänger hos er 2 gånger per dag och flera timmar O_o Som dessutom känner katten...

Mvh Miks
Be någon du känner komma morgon och kväll, mata, vattna o fixa lådan, och hinner hen så be henom stanna en liten stund, hinner hen inte så är det som det är. Katten kommer kanske att ha lite tråkigt, men det är inte på något sätt oansvarigt och den kommer inte att må dåligt heller. Klart ni ska till fjällen :)!

Ps såg nu att ni hade löst situationen! Skönt! Konstaterar också att jag var den ”hårdaste” i hela tråden som tyckte mat och check 2 ggr om dagen faktiskt räckte när det var en begränsad tid. Vi gör så när vi åker (ca 1 v, 2-3 ggr per år) och det funkar fint. Dock har vi två katter så de har ju även varandra.

Säger som de andra: ni är fantastiska ”ofrivilliga” kattägare!!!
 
Senast ändrad:
Leker ni med katten? Engagerar ni er i den? I mina öron låter inte ert hem (med din inställning) som ett hem jag skulle vilja lämna min katt till...
Trist inställning! Har du inte läst tråden?? TS har fått en katt på halsen som hon tar hand om för att hon är snäll och det behövs. De gör allt vad de kan för att hålla den nöjd. Dock löpte den och därav problemen! Efter P- piller verkar det ju funka igen. Skönt!
 
Senast ändrad:
Be någon du känner komma morgon och kväll, mata, vattna o fixa lådan, och hinner hen så be henom stanna en liten stund, hinner hen inte så är det som det är. Katten kommer kanske att ha lite tråkigt, men det är inte på något sätt oansvarigt och den kommer inte att må dåligt heller. Klart ni ska till fjällen :)!

Ps såg nu att ni hade löst situationen! Skönt! Konstaterar också att jag var den ”hårdaste” i hela tråden som tyckte mat och check 2 ggr om dagen faktiskt räckte när det var en begränsad tid. Vi gör så när vi åker (ca 1 v, 2-3 ggr per år) och det funkar fint. Dock har vi två katter så de har ju även varandra.

Säger som de andra: ni är fantastiska ”ofrivilliga” kattägare!!!

Tack snälla!

Mvh Miks
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Lite update: Katten lämnade vårt hus igår och fick flytta hem. Förhoppningen är att ägaren kommer kunna ta hand om den när vi kommer hem :)

När vi skulle packa till fjällen igår kväll hittade vi dock en ”present” katten lämnat innan den åkte. Den har kissat i två av vår väskor. I en av väskorna hade maken packat sina skidbyxor, goretex vantar och ryggskydd. I den andra väskan låg hälften av 3 åringens packning. Allt kattkissigt. :arghh:

Allt fick ligga i blöt i ättikssprit och sen in i tvättmaskinen. Ryggskyddet (som var det dyraste) och en av väskorna gick inte att rädda. :( Den börjar bli dyr den här katten :meh:

Mvh Miks
 
Lite update: Katten lämnade vårt hus igår och fick flytta hem. Förhoppningen är att ägaren kommer kunna ta hand om den när vi kommer hem :)

När vi skulle packa till fjällen igår kväll hittade vi dock en ”present” katten lämnat innan den åkte. Den har kissat i två av vår väskor. I en av väskorna hade maken packat sina skidbyxor, goretex vantar och ryggskydd. I den andra väskan låg hälften av 3 åringens packning. Allt kattkissigt. :arghh:

Allt fick ligga i blöt i ättikssprit och sen in i tvättmaskinen. Ryggskyddet (som var det dyraste) och en av väskorna gick inte att rädda. :( Den börjar bli dyr den här katten :meh:

Mvh Miks
Nej men fy vad trist! Hände det nu alltså, inte när hon löpte?
 
Sällan det inte får att rädda textilier - men de kan behöva ligga i blöt rätt länge.

Inte så katten kände på sig nåt var på gång och markerade. Går inte att dölja nåt för de där!
 
Sällan det inte får att rädda textilier - men de kan behöva ligga i blöt rätt länge.

Inte så katten kände på sig nåt var på gång och markerade. Går inte att dölja nåt för de där!
Hon måste kissat i väskorna på fredagen. Hon åkte hem på lördagen. Hon var helt ovetandes om att hon skulle ut och resa. Hon låg och snarkade i soffan i godan ro när jag tog henne och stoppande in henne i buren. Kissade på sig i buren så jag fick bada henne när vi kom fram O_o Tur den är snäll i alla fall katten. Den mjauade lite bara i badkaret.

Väskorna var väl mysiga att kissa i uppenbarligen :meh: Får försöka blötlägga grejerna igen när vi kommer hem igen. Tiden var ju rätt begränsad kvällen innan avfärd. Hoppas verkligen vi får bort lukten från makens ryggskydd. Det kostar typ 2000kr :cautious:

Mvh Miks
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Hon skickade post!
Är nåt kräk som gjort det med mina skor, hopplöst om man kommer till bekanta med katt, då ska det skickas med vändande post.
Gulingen härhemma har dock låtit bli än så länge.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 992
Senast: AnneB
·
Övr. Katt Jag har 3 katter så jag vet inte vem städidioten är. Men någon av dom har den fula ovanan att kissa på mina kläder om jag låter dom...
Svar
10
· Visningar
1 412
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp