Katten Maru

Sv: Katten Maru

:rofl: Fy va gulligt :love:

Men för en som inte är så bra på kattspråk, vad betyder det när katten viftade på svansen såfär häftigt (jag fick hund-vibbar ;)) när den låg på låga lådan? :)
 
Det brukar betyda att kissen är irriterad/sur.

Det har jag också förstått men jag blev lite nyfiken då jag tycker att ibland så viftar katter (som Maru eller min Alice) på svansen utan att vara irriterade/arga. Så jag googlade lite och hittade ett annat svar.

När katten viftar med svansen, är det inte – som månge tror – nödvändigtvis uttryck för vrede. Det viser en vis upphetsning, som kan vara av både positiv och negativ karakter. Mange katter viftar kraftigt med svansen, när de riktigt njutar av en keltur.
(Källa)

Tycker att det låter rimligt med att det är någon slags upphetsning då de verkar vifta på svansen också när de leker/busar.
 
Men för en som inte är så bra på kattspråk, vad betyder det när katten viftade på svansen såfär häftigt (jag fick hund-vibbar ;)) när den låg på låga lådan? :)

Ett långsammare viftande på svansen brukar betyda att katten är kluven, den har inte bestämt sig för om den är nöjd där den är eller inte. Den här katten viftar snabbare, men piskar ändå inte riktigt som när den är arg. Jag tippar alltså på att han är något emellan kluven och irriterad - att han känner att lådan inte är riktigt rätt och surar över det.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
530
Övr. Katt Om ca en månad har vi en bebis i huset. Jag insåg att jag inte förberett katterna alls på det! De har ingen barnvana alls, speciellt...
Svar
13
· Visningar
690
Senast: sthu
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp