Fast 1200 kr i månaden för fyra katter tycker jag inte är dyrt. Det blir ju 300 kr per katt vilket jag tycker låter billigt.

Jag har två katter. I och med att jag gör jättestora beställningar när Zooplus har extra rabatt vet jag inte hur mycket de kostar i månaden … men det är definitivt mer än 300 kr/katt.

Det är ju bra att du tycker det är billigt 👌 Då är det ju inga problem för dig att fortsätta ge det, medan jag försöker hitta nått som passar min ekonomi bättre.
 
Det brukar vara rätt väl tilltaget om man följer det som står.
Ruben fick RC våtfoder när han var gammal, enligt kartongen skulle han ha 4 1/2 påse per dag, då hade han behövt äta hela tiden för att ens få i sig så mycket 😅

Får testa och se om damerna ens tycker om. De är ruskigt svårflörtade när det gäller blötmat 😬
 
Som referens nämner jag att vi fodrar för ca 1500:-/mån på totalt 6 kg katt fördelat på 2 individer. Fri tillgång på Hill's z/d blötmat på burk pga allergi. En ekonomisk pina i asen jämfört med att ge bozita på tetra, men glad att det bara är 6 kg att hålla vid liv och inte en femling Main Coon på 40-50 kg in alles, då vi inte kan byta foder.
 
Som referens nämner jag att vi fodrar för ca 1500:-/mån på totalt 6 kg katt fördelat på 2 individer. Fri tillgång på Hill's z/d blötmat på burk pga allergi. En ekonomisk pina i asen jämfört med att ge bozita på tetra, men glad att det bara är 6 kg att hålla vid liv och inte en femling Main Coon på 40-50 kg in alles, då vi inte kan byta foder.

Har gett Seven Hills i/d (tydligen godare än RC gastrointestinal) och nej, inte billigt!!
 
Har gett Seven Hills i/d (tydligen godare än RC gastrointestinal) och nej, inte billigt!!
Det är ju inte det - och en har ju sällan möjlighet att inte fodra med klinikfoder pga anledning.
Därför får en lite skruvade perspektiv på foderkostnad. Har haft en gammal get på Hill's k/d (renal), och sen dess är det ingen biggie att helfodra med specialfoder. Men det hissnar lite i magen när en sitter och läser det här och inser hur lite det skulle kunna kosta att mata två små åkersorkar... :crazy:

Är både lite glad och lite ledsen av att ha läst igenom tråden. It makes U think. :p
 
Jag köper blötmat för ca 650 kr i månaden 😳
Beställer från nätet.
Och nej Kyra är inte tjock.
Köper lite olika, denna gång rc och sheba.
Förr gången iams och sheba.
Hon är lite kräsen så funkar inte med allt.
Skulle gärna ge burkmat men lukten alltså...
 
Jag köper blötmat för ca 650 kr i månaden 😳
Beställer från nätet.
Och nej Kyra är inte tjock.
Köper lite olika, denna gång rc och sheba.
Förr gången iams och sheba.
Hon är lite kräsen så funkar inte med allt.
Skulle gärna ge burkmat men lukten alltså...

Burkmat är väl blötmat? 🤔
 
Paxi får 2,5-3 påsar RC om dagen. Han är ju en aktiv (men lättfödd) katt med en idealvikt på runt 4 kg, och kan pendla lite upp och ner på den portionsstorleken. En påse är 85 gram så 200-250 g/dag då.

När jag gav dem enbart bozita uppfattade jag foderkostnaden som låg, men jag har ju aldrig haft torrfoder som huvudfoder till mina så det är väl ett annat perspektiv. Nu med veterinärfoder i påse kostar det det tredubbla.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 222
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp