Bukefalos 28 år!

Kattnamn till en hane?

S

Spraka

Behöver tips på vad jag kan döpa min blivande kattunge till som jag får hem om en månad. Har tyvärr ingen bild ännu på han. Men alla förslag mottages tacksamt! :bow:
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Vad är det för ras? Hur ser han ut?

Jag har alltid gillat namnet Desmond, och Styrbjörn! :D
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Jag behöver också ett namn.

Han heter Fraxinus, som är latin för ask (trädet alltså). Frasse låter tråkigt, jag har ju redan två katter med "icke-valda" smeknamn så den här gången vill jag ha något häftigt.
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Vilket i mina kretsar snabbt skulle transformeras till "Fluffer" :rofl: :crazy:

Det enda vi kommit på hittills är "Fillin"- liten varg på gaeliska.
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Det lät som ett namn på en liten gay-katt, och det får vi ju hoppas att han inte är ;)
Nej då, det var ett fint namn. Uttalas det med korta vokaler?
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Nej fy så hemskt om katten skulle vara homo... :crazy:

Varför är det viktigt för oss att till och med katterna har könsepitet i namnen?
Det är ju inte direkt så vi ska ha sex med dem. (Och vore det så, så torde väl artgränsen vara större än könsgränsen?)
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Generellt är jag av devisen: ju sötare djur - desto fulare namn.

Hubert, Lennart, Arvid, Gun-Britt och Agda är bra namn :p
 
Sv: Kattnamn till en hane?

I det här fallet är det en katt som importerats för att användas i avel, så det vore en smärre katastof.;) Nu vet vi ju att han gärna parar honor, så det problemet är ur världen :smirk:

Dessutom vill jag att namet ska avspegla karaktären. Det här är en cool och trygg katt med en del humor.
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men det vore ju olämpligt med en homosexuell avelskatt. ;)
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Nej!

(Jag har en kompis vars katter heter Sven och Reidar. Det är otroligt sött och passar utmärkt på två väldigt typiska huskatter)
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Å vad är det för fel på Styrbjörn?! :mad:;) Min man heter det!

Den av kattungarna vi ska behålla ska heta Torsten... :angel:
 
Sv: Kattnamn till en hane?

*knapplån*

Det vore skoj med namn som...
"Jycken" eller "Vovven" snacka om orginellt....
mina katter heter puma och piraya och jag hade gärna även haft en Panter :rofl:

Får jag slå ett slag för min farsas namn... GREGER..... katten Greger, skulle inte det va fint? eller .....

kvick?
Persbrandt?
Ravioli?

fasen va kul det va med udda namn :angel:
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Persbrandt var ju inte helt fel, det kanske vår lille skulle heta! Men eftersom jag bara gillar hans rollfigur Gunvald Larsson, så kan ju alltid Gunvald bli smeknamnet! :smirk:
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Kanske passar "Mäster-katten", "Barone" (italienska "baråne"=friherre) eller "Butler" (eng. =tjänare) om det blir en stor katt? Min katt heter Keanu o betyder ungefär "ljummen vind från havet" på Hawaiianska (säger man så??)
 
Sv: Kattnamn till en hane?

Grizzly
Zeke
Lucifer
Maximus
Findus
Rambo
Lotus
Tyke Mörbult :D
Vilse
Ozzy
Slash
Space
Spike
Felix
Gustav
Sudden
Tusse
Klös


Här var några stycken jag gillar. :bow:

Ser fram emot bilder, jag! :D ;)
 
Sv: Kattnamn till en hane?

*KL*

Sedan vi hade vår katt så har jag alltid ÄLSKAT namner Mumin
Fast han var en bondkatt men nån av mina framtida katter kommer att heta det :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 022
Senast: Pilot
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 308
Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp