Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klickade runt på sidan (inte bra) och hittade den här. Hmm. Snygg och diskret. Förra gången var Nikita mindre förtjust i sin fontän men det var en budgetvariant som lät ganska mycket. Funderar på om jag vågar riskera att hon dissar den här också. Den är ju inte direkt gratis heller. Men gillar att den är i keramik och relativt liten (1.5 l).

158865_54103-1000x1000.jpg


Lades i fel tråd :meh:

Sicken fin! Vilken sida?
 
Hundtant är hemma. Brunetten har varit framme och nosat in henne ordentligt, mungipor, öron, svans. Hundtant biter stoiskt ihop, sitter som en staty och står ut med att bli kontrollerad. :cool:

Skönhetsmissen blänger från kuddsidan av sängen. Är hon här igen?! Sigh.
 
Pälsfröken har ätit frukost med mindre blötmat än vanligt och uppblandat med diverse kött mer eller mindre aptitligt för oss tvåbenta så jag lämnar inga detaljer öppet i tråden.
Efter lite funderande och peppande så åt hon och fick i sig mer än jag trodde och efter det har hon sovit tungt i klösträdet med en liten strimma sol på sig som behagat tränga in.
Hon såg mycket nöjd ut över det beslutet när jag gick förbi.
Betjänten har skurat kattlåda så tjaaa.. allt är väl som det ska Pälsfröken sover och myser under tiden som betjänten sliter :p
 
Grannen frågade om vår kisse mår bra, då han brukar jaga i deras lada och de har inte sett honom på länge. Fick förklara att han är äkta sommarkatt, vintertid är han helst inne :p.

Nu ligger han och gosar i mitt knä, men innan så tittade och lyssnade han fascinerat på tv - präriehundar.
 

Bifogade filer

  • IMG-84b1a2b3c052b37aae664986f4ef34b1-V.jpg
    IMG-84b1a2b3c052b37aae664986f4ef34b1-V.jpg
    190,8 KB · Visningar: 25
Underbar film man riktigt hör och ser hur njutningsfullt det är. Ett liknande experiment med Nikita skulle däremot bli fiasko. Hon äter inte rå kyckling, eller nja, en pyttebit kan hon tänka sig ibland. Även om det andra var grillad kyckling så skulle hon plocka några bitar och sedan gå sin väg. Hon är en sån där småätare som aldrig äter upp någonting på en gång, förutom min systers katts mat som hon är helgalen i eller RC torrisar.

Men måste pröva! Ska se om jag kan filma det :D
 
Om jag hade gjort dylikt experiment hade det sett väldigt olika ut. Kyra hade tagit en bit och legat och morrat. Bråke Hade slickat på biten och ätit eventually. Räven ochPing hade betett sig som normala katter och käkat upp. Kråkan hade först gnällt över att hon måste få biten nuuuuu, nyyysss, nuuuuu och sen sakta ätit den
 
Jag var på loppis idag och kollade om jag kunde hitta något som skulle fungera att ha som matskål till Pälsfröken men ingen framgång tyvärr.
Något liknande blomfat fungerar bäst, vid så morrhåren får vara i fred men med kant så inte 90% av maten blir utkastad på golvet hennes bordsskick är inte det bästa :yuck:
Så porslins- och glasavdelningen blev väl kollad men som sagt inget som jag trodde på idag men jakten fortsätter.
Skam den som ger sig.
 
Harley låg på golvet och lekte med fluffvargen innan idag. Det bufflas och fräses och morras där i hörnet och rätt som det är så hör man en ordentlig smäll. Typ en sån som när man drar tillbaka en led rätt. Jag flyger upp ur soffan och är helt säker på att katten har brutit nacken mitt i leken. Men nä då, där hoppar katten rundor och kommer gående HELT UTAN ATT HALTA :eek: Så på något sätt så har hunden just kört en benknäckning på katten och fått rätt på honom :eek::laugh::up: Han haltar ff liiiiiite grann om man tittar noga men annars verkar han vara back to buisness :bump:

Ska nog börja hyra ut fluffvargen som fyrbent-kiropraktor för dyra pengar :rofl:
 
Nikita är lite underlig. När grannens hund skäller så hoppar hon ner från sin kattsäng spring till dörren och sätter sig vid den och vill gå ut :idea: Hon sitter där tills hunden slutat skälla då kommer hon tillbaka till skrivbordet och sin säng.

Min gammelkatta ratade också rå kyckling, helst skulle det vara rejält med grillkrydda också :cool:

Köpt grillad kyckling är mums :d särskilt det kryddiga skinnet som slaven omsorgsfullt tar bort. :mad:
 
Nu tror jag Pälsfröken blivit alldeles tokig hon ligger på översta bädden i klösträdet vilket hon aldrig brukar göra. :laugh:
Så långt ifrån elementet hon kan lägga sig det måste vara kattlogik bakom det beslutet. :rofl:
 
Alltså det är så underbart att vara kattägare igen. :love: Älva är verkligen en helt fantastisk liten individ. Hon är busig som attan - uppfödaren upplyste mig om att hon var en riktig busa, och ja, det stämmer! (Bilderna på uppfödarsidan är så himla roliga, för Älvas syskon sitter/ligger på alla sina bilder och är lugna och rara. På Älva finns det däremot inte en bild där hon sitter still. :p) Leksakerna slits fort som attan, men när hon har så himla roligt så får det vara värt det. ;)

Men hon är inte bara busig. Hon är en liten kelpropp dessutom, och tycker det är mysigt att ligga och sova nära i soffan, eller varför inte i knät eller på magen? :love: Hon tycker om att vara med överallt, och hjälper mig gärna med vardagliga uppgifter så som att dammsuga och bädda sängen.

Vi har redan börjat öva med att ta på selen några gånger. Det är ju såklart lång tid kvar innan det är dags att gå ut, men jag vill vänja henne tidigt. Det verkar dock inte vara så mycket att vänja henne vid, för hon tar det hela väldigt bra!

Nu ska jag sluta skryta om min fantastiska kattunge. :love:
 
Det klipptes klor idag. Katten ytterst missnöjd. Tyvärr, och mår fortfarande dåligt av det, så råkade jag förra gången klippa lite för långt ner så det nådde pulpan. Några bloddroppar och jag kände mig så fruktansvärt skyldig att Nikita fick en halv påse Dreamies :( Men den här gången skrek hon hjärtskärande innan jag ens nuddat klon :nailbiting:

Jag klippte bara yttersta spetsen och får klippa igen nästa vecka igen. Hon var så arg att hon tom slog till mig en gång - iofs med klorna helt indragna. Det lät mycket men så fort vi var klara och jag tog fram Dreamies påsen var hon glad igen och allt var förlåtet. :up:
 
Fick svar idag på ögonsvabbarna vet tog på Sauron på besöket, han har inte nåt av "det vanliga" :down: han är pigg igen men är fortfarande snorig och rinnig trots 75% genom en vetrimoxinkur. Återbesök 6/3.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 294
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 246
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 703
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp