Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att eventuellt köpa en sån här istället om jag inte kan fundera ut hur jag kan förlänga trädet så att det kan sättas fast i taket. Den kan stå utan att sättas fast någonstans. 221 cm högt.


kratz_59716_14_7.jpg
 
Brunetten är lite nysig... funderar på om det är sanden som är ovanligt dammig. Skönhetsmissen märks inget på, men B kanske är känsligare. Hon verkar inte så värst irriterad av det, men nös till lite apropå någon gång i halvtimmen igår. Jag noterade det för att jag satt och jobbade hela söndagen och hade henne snarkandes i soffan bredvid skrivbordet.

Pigg och fräsch är hon annars, knubbig och bestämd som vanligt. Kanske inte är något att bry sig om men jag ska hålla ett öra åt hennes håll i alla fall. Fortsätter hon nysa får vi gå till Vet och titta i nosen. Kan katter få noskvalster?
 
Grrr, har äntligen hittat ett Petfun träd som skulle passa, men återigen ca 60 för kort. Jag vet att man kan köpa till extra till Petfun men letar förgäves efter det. :mad:
 
Katter är konstiga ibland.

Jag har två lådor utplacerade i lägenheten. Jag passade på att tömma dessa innan jag gick och lade mig. Älva kollar på. Så fort jag knutit ihop bajspåsen och slängt den så går katten till ena lådan och kissar. När hon är klar går hon till den andra lådan och bajsar.

Liksom. :meh:
 
Pälsfröken är skitsur på mig. Hon hade skött magen och det hade kladdat i pälsen bak och lite sent den här tiden att duscha av det eftersom vi bor i lägenhet (dusch är hon rätt okej med då hon gillar vatten så går det relativt smidigt) så vad gör betjänten? jo tvättar med skumtvättlapp, handduk och gnuggar, inte okej att vara där och gno. Dock gick det bra med andra ord jag har blodet kvar innanför kroppen men knappast populärt eller uppskattat :crazy:
 
Katter är konstiga ibland.

Jag har två lådor utplacerade i lägenheten. Jag passade på att tömma dessa innan jag gick och lade mig. Älva kollar på. Så fort jag knutit ihop bajspåsen och slängt den så går katten till ena lådan och kissar. När hon är klar går hon till den andra lådan och bajsar.

Liksom. :meh:
Mina kommer springande direkt när dem hör att jag städar kattlådan. När jag är färdig så går den ena och kissar, jag plockar bort ( eftersom jag vet om att dem kommer brukar jag sitta och vänta nån minut) då kommer nästa och kissar, plockar bort även detta, då kommer den första och bajsar, r jag plockar bort även detta så kommer den andra och bajsar.

När jag då har städat bort det också så är bägge skitnöjda och kan lägga sig utanför och bara leka med med svängluckan :grin::rofl:
 
Återbesök och röntgen för Sauron idag. Inget som tyder på tumör! Dock hittade vet. två lösa tänder, dom stora bakom huggtanden, på samma sida som han snorar. Så nu är teorin nån inflammation i tand eller tandben, som påverkar uppåt sas. Vet trodde inte på forl/tr. Jag läste på om parodontit och det låter väl tyvärr inte otroligt. Agria ersätter inte oavsett så det är tur att jag gillar nudlar...
 
Återbesök och röntgen för Sauron idag. Inget som tyder på tumör! Dock hittade vet. två lösa tänder, dom stora bakom huggtanden, på samma sida som han snorar. Så nu är teorin nån inflammation i tand eller tandben, som påverkar uppåt sas. Vet trodde inte på forl/tr. Jag läste på om parodontit och det låter väl tyvärr inte otroligt. Agria ersätter inte oavsett så det är tur att jag gillar nudlar...

Skönt att det inte var en tumör, mindre skönt med vad Agria inte ersätter. Man tycker att med de premier vi betalar så. Men nudlar är gott! Pasta russo likaså (spaghetti med ketchup). Intressant att vet trodde det var parodontit. Siameser och burmeser och andra orientaler har ju det relativt ofta men jag kommer inte ihåg att din ras har det?

Skönt för Sauron att bli av med tänderna och bli bättre snart :up: När ska han in och ta bort dem?
 
Skönt att det inte var en tumör, mindre skönt med vad Agria inte ersätter. Man tycker att med de premier vi betalar så. Men nudlar är gott! Pasta russo likaså (spaghetti med ketchup). Intressant att vet trodde det var parodontit. Siameser och burmeser och andra orientaler har ju det relativt ofta men jag kommer inte ihåg att din ras har det?

Skönt för Sauron att bli av med tänderna och bli bättre snart :up: När ska han in och ta bort dem?
Nä det är bara jag som spekulerar om parodontit. Läste på agria om tandsjukdomar, precis som man inte ska göra :angel::D vi ska tillbaka på måndag morgon. Agria har skrivit försäkringsavtalet så godtyckligt också, ”komplikationer till dålig tand- och munstatus” kan ju vara vad som helst och ingenting...
343B24B2-2D10-4FB3-A465-12CF90A68362.png
 
Nä det är bara jag som spekulerar om parodontit. Läste på agria om tandsjukdomar, precis som man inte ska göra :angel::D vi ska tillbaka på måndag morgon. Agria har skrivit försäkringsavtalet så godtyckligt också, ”komplikationer till dålig tand- och munstatus” kan ju vara vad som helst och ingenting...
Visa bifogad fil 12017

Tyvärr verkar det som att alla tandsjukdomar om det inte är akut trauma inte täcks. Skitsurt. Men kolla om medicin (har du det?) täcks i alla fall. Tyvärr skriver dom väl också mycket klart om vad som inte täcks, just parodontit, FORL och alla komplikationer som följd av dålig mun- eller tandstatus. :mad:
 
Tyvärr verkar det som att alla tandsjukdomar om det inte är akut trauma inte täcks. Skitsurt. Men kolla om medicin (har du det?) täcks i alla fall. Tyvärr skriver dom väl också mycket klart om vad som inte täcks, just parodontit, FORL och alla komplikationer som följd av dålig mun- eller tandstatus. :mad:
Han är den enda av dom som inte har medicin :arghh: (står även att han köptes för 75 000, ska aldrig teckna en försäkring över telefon igen :cool:)
ja precis, så jag räknar kallt med att dom kommer påstå att han har fått problem pga dålig munhälsa. Men det är bara att sortera under det allmänna ekonomiska förfallet:angel::laugh: hellre det än tumör!
 
Han är den enda av dom som inte har medicin :arghh: (står även att han köptes för 75 000, ska aldrig teckna en försäkring över telefon igen :cool:)
ja precis, så jag räknar kallt med att dom kommer påstå att han har fått problem pga dålig munhälsa. Men det är bara att sortera under det allmänna ekonomiska förfallet:angel::laugh: hellre det än tumör!

Err 75,000!?! Vad har han för livvärde? :angel: Inte BYB men något överprisad ;) Ja alla försäkringsbolag inklusive Agria försöker slippa undan. Men det är typiskt att det är den som inte har det som behöver just den försäkringen.

Kanske kan du prata med vet och få honom att skriva ett lämpligt intyg? När jag var och kollade Nikita för en allmänkoll, iofs av rädsla för njurproblem skrev vet direkt första besöket att det var en infektionssjukdom, och det här var innan urin och blodproven hade kommit tillbaka. Allt han gjorde då var att klämma igenom henne och kolla tänderna lite snabbt. Agria var fromma som små lamm och betalade båda besöken och medicinen. :up:
 
Err 75,000!?! Vad har han för livvärde? :angel: Inte BYB men något överprisad ;) Ja alla försäkringsbolag inklusive Agria försöker slippa undan. Men det är typiskt att det är den som inte har det som behöver just den försäkringen.

Kanske kan du prata med vet och få honom att skriva ett lämpligt intyg? När jag var och kollade Nikita för en allmänkoll, iofs av rädsla för njurproblem skrev vet direkt första besöket att det var en infektionssjukdom, och det här var innan urin och blodproven hade kommit tillbaka. Allt han gjorde då var att klämma igenom henne och kolla tänderna lite snabbt. Agria var fromma som små lamm och betalade båda besöken och medicinen. :up:
Ja jag ska fråga ordentligt, om inte annat för min egen skull. Kliniken ringde i morse och hade fått återbud, så min bbf lämnar in honom redan i morgon bitti :nailbiting: ser inte fram emot att försöka sova med en fastande katt ikväll :cautious:
 
Ja jag ska fråga ordentligt, om inte annat för min egen skull. Kliniken ringde i morse och hade fått återbud, så min bbf lämnar in honom redan i morgon bitti :nailbiting: ser inte fram emot att försöka sova med en fastande katt ikväll :cautious:
96CD2D28-9698-48F0-9FA3-9F187967CCA6.jpeg

Skaplig plugg liksom :crazy: måtte det vara tanden...
 
Funderar på att eventuellt köpa en sån här istället om jag inte kan fundera ut hur jag kan förlänga trädet så att det kan sättas fast i taket. Den kan stå utan att sättas fast någonstans. 221 cm högt.


kratz_59716_14_7.jpg

Jag skulle aldrig våga ha en sån utan att sätta fast den. Men efter att en bekant förlorade sin katt just för att trädet välte rakt på den, så är jag nog extremt noga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 627
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 243
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 161
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 346
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp