Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så där då har jag gjort det absolut roligaste och mysigaste med att ha katt d.v.s. skurat kattlådan. Det hade egentligen kunnat vänta lite men nu är det fixat och det är ju ganska skönt.
 
Tips på bra sele till större katt, ragdoll på ca sju kilo. Vill att den ska vara stadig, bekväm och rymningssäker.
 
Tips på bra sele till större katt, ragdoll på ca sju kilo. Vill att den ska vara stadig, bekväm och rymningssäker.


Jag har två såna här, funkar fint på lilla S 3,5 kilo och till tjockis-B på 5,7 kilo. Finns på supercat.


1525064961750.png
 
Det ser ut som att det försöker trycka upp små blåsor på Älvas tassar trots kortison. 😔 Jag har skickat bilder till veterinären som ska höra av sig på måndag. Jag hoppas att det räcker med att öka dosen ett par veckor och att medicinen går att fasa ut sedan. Hon går redan på en hög dos som det är, så jag hoppas verkligen inte att det krävs en ännu högre dos jämt och ständigt för att hålla borta symptomen. :(
IMG_2196.PNG
 
Det ser ut som att det försöker trycka upp små blåsor på Älvas tassar trots kortison. 😔 Jag har skickat bilder till veterinären som ska höra av sig på måndag. Jag hoppas att det räcker med att öka dosen ett par veckor och att medicinen går att fasa ut sedan. Hon går redan på en hög dos som det är, så jag hoppas verkligen inte att det krävs en ännu högre dos jämt och ständigt för att hålla borta symptomen. :(Visa bifogad fil 14370

Men lilla gumman :down: Vad jobbigt för både Älva och Älvas slav :( Här hemma hålls det tassar och tår att om det behövs ökad kortisondos så är det bara tillfälligt :heart
 
Det ser ut som att det försöker trycka upp små blåsor på Älvas tassar trots kortison. 😔 Jag har skickat bilder till veterinären som ska höra av sig på måndag. Jag hoppas att det räcker med att öka dosen ett par veckor och att medicinen går att fasa ut sedan. Hon går redan på en hög dos som det är, så jag hoppas verkligen inte att det krävs en ännu högre dos jämt och ständigt för att hålla borta symptomen. :(Visa bifogad fil 14370
Stackarn, hoppas det löser sig med ökad dos :(

-----------------
Här så är vi kattvakt... åt 2 stk. Gick bra i början, lite småfräs men de nya gick undan för Lilla herrn, de fick mat(olika rum) o verkade fortsätta gå bra. Tills ena nya katten bestämde sig för att inte respektera när Lilla herrn sa åt att inte komma för nära.... Har de åtskilda nu också får de turas om att vara i resten av lägenheten. Tur jag har en 3:a.
 
Dags för nät, den här sommaren vill jag verkligen näta in den, men behöver ett så diskret nät som möjligt. Tyvärr är Nikita något av en klätterapa och får fundera ut något som kan stå ute som hon kan ligga på och spana ut. Balkongen är verkligen fruktansvärt liten. Förslag på diskreta men ändå hållbara nät? :idea:
 
Dags för nät, den här sommaren vill jag verkligen näta in den, men behöver ett så diskret nät som möjligt. Tyvärr är Nikita något av en klätterapa och får fundera ut något som kan stå ute som hon kan ligga på och spana ut. Balkongen är verkligen fruktansvärt liten. Förslag på diskreta men ändå hållbara nät? :idea:
På zooplus finns det ett ståldtrådsförstärkt nät, jag har inte testat det själv men blev rekommenderad det av en bekant. Såg diskret ut på bilden hon visade och hon sa eftersom det "hänger" så kan inte katterna klättra i det.

----------------------------
Här har det lugnat ner sig med katterna. När alla dörrar är öppna så ligger Lilla herrn på sängen och tittar på dem och de nya tittar på honom från vardagsrummet men de verkar alla rätt avslappnade. Just nu är dörrn stängd o de nya ute i "stora" utrymmet. Ena sover och den andra ligger på rygg och tvättar sig, ser väldigt kul ut :laugh:
 
Kissarna vilar sig. Brunettens tass är helt läkt, rosa och fin som tidigare. Den behövde lite vila från den rispiga katttungan bara. Hon ligger bekvämt utsträckt i sängen.

Skönhetsmissen hänger halvslött vid akvariet och glor på dess nya spännande innevånare.
 
Kissarna vilar sig. Brunettens tass är helt läkt, rosa och fin som tidigare. Den behövde lite vila från den rispiga katttungan bara. Hon ligger bekvämt utsträckt i sängen.

Skönhetsmissen hänger halvslött vid akvariet och glor på dess nya spännande innevånare.
Vad skönt att tassen är bra igen! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 306
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 263
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 763
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp