Bukefalos 28 år!

Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle näta in balkongen. Eller okej, inte jag utan den som står för det händiga i relationen.

Då kommer brev från hyresvärden. Renovering av balkonger. 6-9 veckor. Töm balkongerna. Suck...

Nåja. Tur man inte hade hunnit bygga.
 
Jag skulle näta in balkongen. Eller okej, inte jag utan den som står för det händiga i relationen.

Då kommer brev från hyresvärden. Renovering av balkonger. 6-9 veckor. Töm balkongerna. Suck...

Nåja. Tur man inte hade hunnit bygga.

Men äsch vad tradigt. Förstår iofs varför de vill göra det på sommaren för de som bygger, men inte roligt för HG som inte kan använda balkongen den del av året man verkligen vill det. :down:
 
Det är så kul att äntligen blir hela klösträdet använt :D Ena kattvaktskatten klöser och den andra undersöker och går runt i hela trädet. Lilla herrn använder bara en hylla som utsiktsplats.... Jag är sugen på att behålla den ena av kattvaktskatterna, så söt, rar och nyfiken :love: Tyvärr skulle aldrig ägarna gå med på det så jag får skaffa en egen framöver :p
 
I morse skrämde hunden slag på katten en vända så katten tryckte i ett hörn och skakade efter att ha dragit till säker plats. Senare knyckte katten hundens mat och hunden platsades för att jag själv skulle ta bort katten. Då smyyyger hunden fram bakom mig, inget jag hörde förrän jag såg henne i ögonvrån och hon återigen skrämde kattstackarn. Jag blev så förbannad på hunden den gången så hon flydde ut ur köket och vågade efter det knappt titta på katten.

Senare samma morgon hade jag katten i famnen och hunden fick komma och titta lite närmare. Det slutade med att katten fräste och spottade lite åt hunden ibland och hunden faktiskt backade undan. Jätteduktig! Första gången hon faktiskt visade sådan respekt. Hunden fick även sitta och äta en lämnad ostmacka bredvid och verkade vara helt ok med att hennes matte hade en liten tussig sak i knäet. Hunden kunde till och med lägga sig bredvid och slumra en stund. Det tar sig!

Fick höra när hunddagis hämtade upp hunden att hon var väldigt hög i energi igår så det är nog rörigt i hundhjärnan nu :D

Igår lyckades jag få på film när katten gör några tappra försök med att springa upp för rutchkanan i vardagsrummet. Det såg väldigt roligt ut måste jag säga! Han försökte flera gånger under dagen med blandade resultat. En gång kom han nästan hela vägen upp innan han gled ner igen :up: Ser framför mig att han om ett tag kommer att komma på charmen med att åka rutschkana och fightas med barnen om vem som ska åka först.
 
Pälsfröken har tyckt att jag varit dum idag som inte låtit henne gå ut mitt i värsta solgasset men det har hon fåt ta igen nu och för ett tag sen fick hon lite lammfärs så nu ligger jag betydligt bättre till. Synd bara att hon somnat så jag har inte mycket för det just nu tyvärr.
 
Igår blev Lumi till sist kastrerad på riktigt! De hittade äggstocken som blev kvar efter senaste operationen så nu ska hon äntligen få bli kastrat på riktigt :). Lumi är inte alls nöjd och har nog lite ont. Det blev ett ganska stort operationssår, men idag har hon i alla fall kunnat hoppa upp i sängen.

Jag är lite irriterad över att veterinären inte ville stå för den andra operationen. Jag anser att veterinären borde stå för att inte första operationen blev lyckad. Jag hade kunnat förstå om jag hade fått betala ett lite högre pris än en vanlig kastrering pga extra tidsåtgång, men nu fick jag betala för en vanlig kastrering förra gången och drygt 2000kr nu för en till operation. Tradigt, men huvudsaken är att allt är borta nu så Lumi slipper fler löp.
 
Igår blev Lumi till sist kastrerad på riktigt! De hittade äggstocken som blev kvar efter senaste operationen så nu ska hon äntligen få bli kastrat på riktigt :). Lumi är inte alls nöjd och har nog lite ont. Det blev ett ganska stort operationssår, men idag har hon i alla fall kunnat hoppa upp i sängen.

Jag är lite irriterad över att veterinären inte ville stå för den andra operationen. Jag anser att veterinären borde stå för att inte första operationen blev lyckad. Jag hade kunnat förstå om jag hade fått betala ett lite högre pris än en vanlig kastrering pga extra tidsåtgång, men nu fick jag betala för en vanlig kastrering förra gången och drygt 2000kr nu för en till operation. Tradigt, men huvudsaken är att allt är borta nu så Lumi slipper fler löp.

Eftersom det var deras fel att det misslyckades tycker jag det är självklart att de skulle stå för kostnaden en andra gång. Det är så det går till hos vanliga tandis. Du har väl ett års garanti om något går fel så fixas det utan att du behöver betala mer.

Stackars Nikita, jag tycker lite synd om henne. Eftersom det är bantning som gäller får hon inte så många torrisar så hon går omkring och jamar. Men jag blir bara mer säker på att hon kloar för att visa sitt missnöje. Om en katt först låter, mycket, blir ignorerad. Jamar extra högt och sedan 'kloakloakloa* precis där man ser henne genom sovrumsdörren... :meh:
 
Jag tolkade Älva som att hon letade efter den svalaste platsen i lägenheten... så jag cyklade iväg och handlade en kyldyna. Den blev ju populär. Not.

Nåväl. Jag får väl använda den själv, då...
Har du testat ha en handduk över dynan? Lille herrn vägrade den också i början men med en handduk på så ligger han där ibland, verkar va materialet han tycker är konstigt.
 
Ja, jägargenerna är det ju i alla fall inte fel på! :nailbiting: Älva har jagat en stor, fet fluga genom hela lägenheten. Skitkul tyckte hon, inte så kul tyckte flugan. Jag var mest livrädd och förfärad över alla kamikazehopp katten hann med att göra. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Flugan är väldigt, väldigt död nu, btw.
 
Vad har hänt? Tråden har inte rört sig sen i fredags.
Själv har jag en sjukling hemma. Dyrt vart det med. Tur man har försäkring. Nu sitter vi mest å väntar på om det blir bättre eller on han kommer behöva läggas in nåt dygn eller två.
 
Jag bestämde mig helt plötsligt för att imorgon ska Älva och jag åka hem till mamma i lite mindre än en veckas tid och hälsa på. Det ska bli spännande att se vad mammas katt tycker om Älva! :nailbiting: Luna och mammas katt behövde bara pussa varandra lite på nosen varje gång de träffades och sedan var allt bra. Älva är ett par månader äldre än vad Luna var när vi hälsade på första gången, och dessutom är Älva lite hårdare och mer intensiv i sitt bus, så vi får se om det går lika smidigt den här gången...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 638
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 251
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 194
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 413
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp