Bukefalos 28 år!

Kattungar på vift?!

Solei69

Trådstartare
Har tre kattungar som nu är 14 veckor och skall tilll nya hem.
Det är trevliga bondkatter som är uppfödda i uppvärmd sadelkammaren med mycket uppmärksamhet både från mamma, mig och barnen i familjen. Dom har även några dagar i veckan fått komma in och vänja sig vid inomhusmiljö.

I tisdags satt jag ut annons på de två som skulle säljas och inom 24 tim var dom tingade till bra, kattvana hem. Var ute och gav hästarna kvällshö onsd vid 22.30 och då satt hanen med mamma i sadelkammaren och de två honorna låg på en höbal inne i stallet. Vi pratade och gosade lite innan jag gick in.

På morgonen 07.00 vid morgonfodringen var honorna borta. Har letat överallt, ropat och satt ut mat. Traskat genom hagen, längs vägen, till den intillliggande grannen, skogsbrynet (400 m bort) letat i alla uthus, garage och liknande. Pratat med grannar som har kattätande hund etc etc. Ingen har sett dem.

Vad kan ha hänt ? Går två 14 veckors damer på promenad under flera dagar, är det vanligt ? När dom var 8 veckor tog mamman med dem på två dagars utflykt men då var de alla borta och kom tillbaka tillsammans, nu är de två ensamma.

Kan någon ha kommit på natten och stulit dem ? Det är en stickande oro jag har att någon skulle ha sett annonsen och letat upp numrets adress och kommit hit och bara tagit dem. Det är två lite udda färgade damer, den ena är en riktigt härlig svart/sköldpaddsfärgad kelig tös som vi skall behålla och den andra är grå och crememelerad. Hanen har hela tiden varit lite fegare och drar sig undan folk han inte känner medan damerna har hälsat på alla.
Är så orolig att jag inte kunnat sova inatt. Varit uppe och ropat med hundkompisen flera gånger inatt utan resultat. :cry:

Ville nog mest vädra min oro och höra om någon annan varit med om att kattynglingar ger sig iväg på promenad mitt i natten och är borta längre tid.
 
Sv: Kattungar på vift?!

Om du har kattätande hundar till grannar så är det knappast en omöjlighet att de har gått det ödet till mötes, de kan ju ha råkat promenera förbi hundens tomt. Speciellt om de är vana vid din hund.
Stackars stackars djur. :(
Hoppas dock att de kommer tillbaka.
 
Sv: Kattungar på vift?!

Grannen med kattätande hunden har jag sagt till så sent som för två dagar sedan att dom måste ha sin hund kopplad för att den jagar våra katter och attackerar vår hund på vår gård när dom går förbi. Ner till dem går katterna inte själv dock släpper dom ut hunden på nätterna och då springer den omkring på åkern bakom vår gård och när hunden och ägaren går förbi vår gård har dom inte den kopplad på sena kvällar för " det är sällan någon ute hos oss då" ! Katterna är ju ute dygnet runt!

Jag hoppas ju att om deras hund attackerat och dödat inte bara en utan 2 kattungar så hade dom berättat det. Jag har ju inte heller hittat någon kropp någonstans varken i dike eller på närliggande åkrar/trädgårdar.

Håller tummarna att det inte är så illa men jag är så orolig.
 
Sv: Kattungar på vift?!

För mej låter det helt osannorlikt att två så små katter "promenerat iväg" och förvunnit!

Sannorlikt har de blivit tagna av något - räv, hök, grannens hund eller liknande - eller så har de lyckats bli instängda någon stans - jordkällare, garage, förråd osv.

Tyvärr har jag även dåliga erfarenheter vad gäller vissa
barn och kattungar... I ett grannstall där jag bodde förut lekte barnen med det årets kattungar och la dem i en fodertunna för att de skulle "sova" och skruvade på locket, sedan "glömde de" vad de gjort och hittade på något annat... Morgonen därpå hittade min granne dem döda, fodertunnor rymmer inte så mycket syre...

Jag hoppas vekligen att du hittar dem, men...

/Swat
 
Sv: Kattungar på vift?!

Svarar alla:

Kattungarna är hemma igen !!! :love::love:

Vaknade kl 03.00 och kände att jag var tvungen att gå ut i stallet och ropa igen. Öppnar dörren till sadelkammaren för att titta till deras bror occh då känner jag något som stryker sig mot benet, tittar ner och där står dom bägge två, lite blöta, blinkande och av någon anledning runda som bollar.

SÅÅÅ glad och lättad som jag blev i den stunden finns inte ! :banana:
Kunde blivit religiös på stubben.:p

Gissar, med tanke på deras midjemått, att dom varit och ätit hos någon granne. Grannbonden slänger ibland ut slaktavfall och har dom då stoppat sig fulla kanske dom har sovit av sig det värsta på hans loft/stall och blivit instängda fast han inte sett dem.

I vilket fall så är dom nu pussade, kramade, kärleksfullt bannade, gosade och instängda (!) i sadelkammaren med broder tills nya ägarna varit och hämtat dom två som skall iväg. Sedan får ensamma systern bo inne i huset ett tag under natten tills hon blivit lite större. Dom stora katterna blir väl lite avundsjuka men det får dom stå ut med.

Tack för svaren och alla tummar som hållits.
 
Sv: Kattungar på vift?!

29940194.jpg


Gott att vara hemma igen...:love::love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 069
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår blev min hund biten av vår grannes hund. Dom har fått hälsa tidigare i koppel när vi just flyttat hit för några månader sen och...
2
Svar
35
· Visningar
3 072
Senast: Bubble
·
Katthälsa jag har efter att ha förälskat mig i min kompis ena katt unge lyckats övertyga mina föräldrar att vi behöver en katt till ^_^. dock så...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Buck
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 410
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp