Bukefalos 28 år!

Kedjan under hakan eller över nosryggen?

Sv: Kedjan under hakan eller över nosryggen?

Använder inte kedja..
Vår hingst är 1.70 hög med mycket massa och en hel del energi. Skulle han sticka så skulle jag inte ha nåt att säga till om, oavsett om jag hade kedja eller ej. Lyckligtvis är han väluppfostrad och leds alltid i grimma och grimskaft.
Tappar man en häst så tappar man en häst. Och då känns det som större skaderisk att ha på en kedja.
Det viktigaste är väl att hästarna jobbas med från marken så att man har så stor koll som möjligt på dom för att undvika situationer där de sticker.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
23 663
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 478
Senast: alazzi
·
Avel Så har jag gått och nojjat mig över att den nyinköpta hästen. Jag behöver lite perspektiv från er. Min första unghäst, köptes när den...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 446
Senast: LionQueen
·
Ridning Hej! Jag har gått och funderat och funderat och blir inte klok på mina egna tankar, så därför tänkte jag lägga ut en tråd här och gärna...
Svar
18
· Visningar
1 659
Senast: hoppeloppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp