Bukefalos 28 år!

Jag trodde att det uttalades som engelskans "kick", men jag har aldrig ens använt appen så jag reserverar mig för att det kan vara totalfel. :angel:
 
Hoppsan! Jag har alltid läst det som i "kikare" och antagit att man "kikar in på någon" och därmed tyckt att det låter supercreepy.
Aha. Så det är en svensk app eller kan man chatta i hela världen. Man kan ju hitta på ett namn och så får man upp en användare om man har tur att den finns i verkligheten.
 
Aha. Så det är en svensk app eller kan man chatta i hela världen. Man kan ju hitta på ett namn och så får man upp en användare om man har tur att den finns i verkligheten.

Jag har absolut ingen aning. Aldrig sett eller använt den, bara förstått att folk frågar efter kik i dejtingsammanhang, och att det generellt är snubbar som vill dela bilder som är kikentusiaster.
Kan vara fullkomligt nonsens från min sida. :D
 
Jag har absolut ingen aning. Aldrig sett eller använt den, bara förstått att folk frågar efter kik i dejtingsammanhang, och att det generellt är snubbar som vill dela bilder som är kikentusiaster.
Kan vara fullkomligt nonsens från min sida. :D
:rofl:. Så det är som tinder. Det som är så bra med kiken är att man kan chatta med flera på samma gång och snabbt. Skulle man messa tar det evigheter ju
 
Är inte kik danska för typ småprata. Har för mig att det var nåt sånt när jag kollade upp det för 5-6 år sedan. Länge sedan var det, så minnet kan ju svika.

Någon nyfiken kan ju Google translate detta.
 
Aha. Så det är en svensk app eller kan man chatta i hela världen. Man kan ju hitta på ett namn och så får man upp en användare om man har tur att den finns i verkligheten.
Den kan nog användas i hela världen, har för mig att jag chattade med folk från engelskspråkiga länder också. Det "bra" är ju att man slipper lämna ut nummer eller lägga till weirdos på Facebook utan det kan vara lite mer frånkopplat från en själv.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
410
Senast: Soffan74
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Tänkte försöka skaffa en hemsida till en mindre kennel. Önskar en ren design med inte alltför mycket detaljer. Lättnavigerad. Någon...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: Lyan
·
Tjatter I ett ihåligt äppelträd på tomten bor någon fågel. Sambon sa att det såg ut som en stor, svart and kröp ut ur hålet i trädet i morse...
Svar
11
· Visningar
524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp