Bukefalos 28 år!

Kläder till bröllop

Turali

Trådstartare
Jag ska på bröllop i helgen och är i desperat behov utav hjälp. Vad ska jag ha på mig?
Är vansinnigt ointresserad av kläder och har dessutom inte förmågan att se vad som matchar ihop.

Har redan varit på två bröllop i sommar och hade klänning på mig, dock känns de för somriga och kalla för att ha på sig nu.
Kikade på klänningar med tjockare tyger igår när jag var på stan, men alla var grå eller svarta och det känns fel att ha när någon gifter sig.

Bröllopsfesten efteråt kommer att hållas i en stor och kall bygdegård enligt uppgift, så jag lär behöva lite varmare kläder.

Hilfe? :)
 
Sv: Kläder till bröllop

Är det någon klädkod?

Annars:Snygga jeans, festliga skor, snyggt linne, kavaj och fina smycken.
 
Sv: Kläder till bröllop

Jeans på bröllop??? :crazy:

Använd strumpbyxor och ta på dig en jacka över klänningen.
 
Sv: Kläder till bröllop

Nej, det är ingen klädkod på bröllopet. Det gäller avslappnade människor där det viktigaste är att folk ska komma och ha roligt ihop.
Tycker det var ett bra tips Kethets :)

Jag har en svart trekvartskavaj (som jag är rädd kommer bli för kall) och en blå i vanlig modell. Kanske kan jag ta den blåa och köpa mig ett par snygga jeans. Svarta eller blåa?
Vad ska jag ha för färg på linnet för att det inte ska skära sig med kavajen?
Sambon kommer ha svarta jeans och kavaj med lila skjorta till.
 
Sv: Kläder till bröllop

Jag kikade in en snabbis på HM och Kappahls hemsidor och hittade bl a en lila, långärmad, stickad klänning på HM och ljusgrå (såg att du skrev om grått, men ljusgrått går kanske?) och vinröda långärmade klänningar i tjockare material på Kappahl. Fina allihop tyckte jag:):). Inte så jättefestliga, men om jeans är ett alternativ så är de kanske lagom.

Förstår hur du menar, att de är avslappnade o hellre vill folk kommer o har roligt, men personligen skulle jag tycka det var kul att inte komma i jeans på bröllop utan klä upp mig litegrann iaf.

En sån klänning och så leggins till tycker jag känns lagom festligt och höstigt.


//r
 
Sv: Kläder till bröllop

Ja? Ett par snygga jeans som är trendriktiga kan vara minst lika snyggt som en klänning till om man matchar rätt.
 
Sv: Kläder till bröllop

Tack för tipset!
Ska till storstaden i slutet av veckan och då ska jag kolla på både H&M och KappAhl. I min småstad finns bara Lindex och Cubus och där hittade jag inget som jag fastnade för.
Den lila klänningen lät lockande. Ska se om jag kan hitta den :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 807
Senast: Buzzter
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·
Relationer Min syster har två små barn, äldsta är 2år. Pappan är väldigt passiv och nästintill ointresserad av barnen. (Och av syrran som det ser...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 417
Senast: ekra
·
Äldre Jag ska gå på bröllop om en månad, en mindre tillställning för de närmaste där svärfar ska gifta sig med sin sambo. (bådas tidigare...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
24 298
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp