Klädsel på bröllop

Nu lånar jag din tråd @MiniLi , hoppas det är ok? ;)
(Bäst jag lägger till här också så att inte folk börjar fundera : Skitsnyggt vart det!! :up:)

Jag ska på bröllop på lördag och hade bestämt mej för den här klänningen

http://2.bp.blogspot.com/-_iJJRqAKNy4/UWzuXo47DXI/AAAAAAAAEZA/lQNSx-Lcwyk/s1600/lindex3.jpg

Om det syns dåligt så är klänningen tight över brösten och precis nedanför blir den "stor" eller fladdrig. Den går ner till precis ovanför fotknölarna.

Jag har nu börjat tveka :meh:
Är den för tantig? Tråkig? Omodern? För vit för att använda på ett bröllop? För konstig längd på (alltså för kort)?
Klädkoden på bröllopet är kavaj om det gör någon skillnad.
 
Nu lånar jag din tråd @MiniLi , hoppas det är ok? ;)
(Bäst jag lägger till här också så att inte folk börjar fundera : Skitsnyggt vart det!! :up:)

Jag ska på bröllop på lördag och hade bestämt mej för den här klänningen

http://2.bp.blogspot.com/-_iJJRqAKNy4/UWzuXo47DXI/AAAAAAAAEZA/lQNSx-Lcwyk/s1600/lindex3.jpg

Om det syns dåligt så är klänningen tight över brösten och precis nedanför blir den "stor" eller fladdrig. Den går ner till precis ovanför fotknölarna.

Jag har nu börjat tveka :meh:
Är den för tantig? Tråkig? Omodern? För vit för att använda på ett bröllop? För konstig längd på (alltså för kort)?
Klädkoden på bröllopet är kavaj om det gör någon skillnad.

Det beror helt på vad du tänkte ha till
 
Det beror helt på vad du tänkte ha till

Det vet jag inte riktigt heller :confused:

Jag har en vit bolero, en svart (mycket) kort kavaj och en kavajliknande, också svart, överdel att välja på.
På fötterna så finns det bara svart att välja på, pumps, "jesussandaler" (alltså sandaler med remmar högt över vristen) och balerinaskor.

Aaahh.. Det är vid sånna här tillfällen jag önskar att jag var mer intresserad av kläder och faktiskt någonsin tog på mej nåt annat än typ hundträningskläder.. :banghead: :banghead: :banghead:
 
Nu lånar jag din tråd @MiniLi , hoppas det är ok? ;)
(Bäst jag lägger till här också så att inte folk börjar fundera : Skitsnyggt vart det!! :up:)

Jag ska på bröllop på lördag och hade bestämt mej för den här klänningen

http://2.bp.blogspot.com/-_iJJRqAKNy4/UWzuXo47DXI/AAAAAAAAEZA/lQNSx-Lcwyk/s1600/lindex3.jpg

Om det syns dåligt så är klänningen tight över brösten och precis nedanför blir den "stor" eller fladdrig. Den går ner till precis ovanför fotknölarna.

Jag har nu börjat tveka :meh:
Är den för tantig? Tråkig? Omodern? För vit för att använda på ett bröllop? För konstig längd på (alltså för kort)?
Klädkoden på bröllopet är kavaj om det gör någon skillnad.

För kort är den ju inte.
Däremot tycker jag att den är lite tråkig. Ser mer ut som man ska gå och bada.
 
För kort är den ju inte.
Däremot tycker jag att den är lite tråkig. Ser mer ut som man ska gå och bada.

Menar mer att det är en konstig längd på den, att det bara går ner till över fotknölarna, att den borde vara lite längre liksom.

Jag lutar lite åt det också, att den känns för lite uppklätt..
Kanske får ta en akutvända till stan jag också..
 
Menar mer att det är en konstig längd på den, att det bara går ner till över fotknölarna, att den borde vara lite längre liksom.

Jag lutar lite åt det också, att den känns för lite uppklätt..
Kanske får ta en akutvända till stan jag också..
Jag har själv svårt för långklänningar som inte går hela vägen sas, men ibland ser det ju ändå bra ut på :)
Jag tycker den funkar, även om den är lite nedtonad. Man behöver ju inte vara jätteuppklädd när det är "kavaj" om man inte vill :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 892
Äldre Ska på bröllop på lördag, klädkod mörk kostym. Tvekar mellan två klänningar men kommer antagligen ha en vadlång, skir rosamönstrad...
Svar
5
· Visningar
2 101
Senast: VLMF
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 378
Äldre Ska på bröllop i början av december och har köpt den här klänningen: Frågan är vad jag ska ha för kavaj/kofta/sjal eller liknande över...
Svar
9
· Visningar
1 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp