Klädsel på bröllop

MiniLi

Trådstartare
Ska på bröllop imorgon och är lite sent ute med klädseln..
Eller jag har klänning men insåg nu att jag inte tänkt till kring resten..

Jag har tänkt ha denna:
b3d5380cebbce6ce031bd3e95c55984c.jpg

(Jag är kort så den är längre på mig)

Problem 1: Det där med bara axlar i kyrkan.. Bryr sig folk år 2017? Kan man ha ytterplagg på sig (tunnare svart kappa tex) inne i kyrkan isf eller om det är kallt?
Jag har en beige kavaj men det känns så formellt.. Sjal är inte riktigt min grej, tycker inte det är snyggt. Har ingen bolero eller kofta som passar heller..

Problem 2: Passar svarta pumps tycker ni? Eller blir det vintrigt?

Tacksam för snabba svar då jag hinner åka och panikshoppa vid behov :nailbiting:
 
Tror inte heller någon reagerar nåt nämnvärt om du har bara axlar i kyrkan, inte av gästerna iaf. Sen skulle inte jag ha det men det beror mest på att jag är hysteriskt frusen av mej och kyrkor tenderar att vara kalla :meh:
Vill du ha nåt över funkar både svart kappa och kavaj tycker jag. Tycker inte alls kavaj känns för formellt på bröllop (om det nu inte står typ "nedklätt" på inbjudan i klädkod men då funkar inte klänningen heller.. :angel: :D )

Vad menar du med pumps? Det som jag tänker mej som pumps är väl inte vintrigt? Eller? Och svarta funkar alltid, enligt mej!
 
Jag hade inte heller haft bara axlar i kyrkan. Dessutom är det ofta kallt i kyrkor! Kan du inte ha kavajen i kyrkan och ta av den sen?

Svarta pumps funkar även om det förstås är somrigare med sandaletter.
 
Tror inte heller någon reagerar nåt nämnvärt om du har bara axlar i kyrkan, inte av gästerna iaf. Sen skulle inte jag ha det men det beror mest på att jag är hysteriskt frusen av mej och kyrkor tenderar att vara kalla :meh:
Vill du ha nåt över funkar både svart kappa och kavaj tycker jag. Tycker inte alls kavaj känns för formellt på bröllop (om det nu inte står typ "nedklätt" på inbjudan i klädkod men då funkar inte klänningen heller.. :angel: :D )

Vad menar du med pumps? Det som jag tänker mej som pumps är väl inte vintrigt? Eller? Och svarta funkar alltid, enligt mej!
Ja jag tror jag kommer vilja ha något mer på mig pga kylan.. Det ska dessutom regna så lär inte vara så varmt..
Jag tycker kavaj känns typ som om jag vore på konferensresa :p
Och "peplumspetsen" på klänningen blir kanske konstig med kavaj.. Tror jag tar svarta kappan isf! Men vill itne få konstiga blickar för att jag har ytterkläder inne i kyrkan ;)

Pumps är inte vintrigt men det kändes lite vintrigt med svarta. Och passar ju inte jättebra färgmässigt, men de enda jag har som passar färgmässigt kommer döda mina fötter på nolltid och det är jag inte så sugen på :D

Klädkoden är förövrigt kavaj :)
 
Jag hade inte heller haft bara axlar i kyrkan. Dessutom är det ofta kallt i kyrkor! Kan du inte ha kavajen i kyrkan och ta av den sen?

Svarta pumps funkar även om det förstås är somrigare med sandaletter.
Jag får prova med kavajen, men jag tror inte den blir bra till klänningens modell.. Och jag behöver ju ändå ha något ytterplagg till och från bröllopet för det ska regna och vara skitväder.. Därav min tanke om man kan ha kappan inne i kyrkan, så slipper jag tänka mer på den delen..

Sandaletter klarar jag inte av. För kallt om fötterna (mina tår blir typ blåa på nolltid :eek:) och så himla obekvämt. Får bli de svarta pumpsen även om jag inte tycker färgmatchningen blir jättebra till klänningen..
 
Ja jag tror jag kommer vilja ha något mer på mig pga kylan.. Det ska dessutom regna så lär inte vara så varmt..
Jag tycker kavaj känns typ som om jag vore på konferensresa :p
Och "peplumspetsen" på klänningen blir kanske konstig med kavaj.. Tror jag tar svarta kappan isf! Men vill itne få konstiga blickar för att jag har ytterkläder inne i kyrkan ;)

Pumps är inte vintrigt men det kändes lite vintrigt med svarta. Och passar ju inte jättebra färgmässigt, men de enda jag har som passar färgmässigt kommer döda mina fötter på nolltid och det är jag inte så sugen på :D

Klädkoden är förövrigt kavaj :)

I det fallet hade jag helt klart bara behållt jackan på i kyrkan, det har jag gjort mer än en gång pga att det är för kallt för mej (alltså inte bara i kyrkor).

Men om du har en svart ytterjacka, svarta pumps och svart väska?
 
Snyggast hade nog varit en beige/cremefärgad kavaj? Kan dock bli knivigt att hitta en som matchar och har rätt modell. Är ju allmänt känt att man ALDRIG hittar vad man behöver när man är ute i specifikt ärende :p
Jag hade undvikit för mkt svart..
 
Snyggast hade nog varit en beige/cremefärgad kavaj? Kan dock bli knivigt att hitta en som matchar och har rätt modell. Är ju allmänt känt att man ALDRIG hittar vad man behöver när man är ute i specifikt ärende :p
Jag hade undvikit för mkt svart..
Jag har en beige kavaj som är ganska kort men jag tror att den skulle behöva vara väldigt kort för att passa klänningens modell.. Tänker att det vore snyggt om den gick till det blåa bandet i midjan kanske?
Den jag har hemma är nog lite längre.

Ja jag vill ju inte ha en massa svart, men har egentligen inte tid att shoppa och vill gärna bespara plånboken extra utgifter just nu ;)
 
Jag har en beige kavaj som är ganska kort men jag tror att den skulle behöva vara väldigt kort för att passa klänningens modell.. Tänker att det vore snyggt om den gick till det blåa bandet i midjan kanske?
Den jag har hemma är nog lite längre.

Ja jag vill ju inte ha en massa svart, men har egentligen inte tid att shoppa och vill gärna bespara plånboken extra utgifter just nu ;)

Jag tänker att det hade kunnat vara snyggt att till en sån där lite "söt" klänning köra en mer oversize kavaj, om man kombinerar med höga klackar? En kort kavaj blir ju väldigt "gulligt". Det blir ju rätt mkt beeeen och det kan vara snyggt med en liten större kavaj, speciellt om man är hyfsat slank. Men man måste ju prova sig fram!
 
Jag tänker att det hade kunnat vara snyggt att till en sån där lite "söt" klänning köra en mer oversize kavaj, om man kombinerar med höga klackar? En kort kavaj blir ju väldigt "gulligt". Det blir ju rätt mkt beeeen och det kan vara snyggt med en liten större kavaj, speciellt om man är hyfsat slank. Men man måste ju prova sig fram!
Det har jag definitivt ingen, men du har nog rätt i att det vore snyggt!
 
Det var ju typiskt. Själv älskar jag att använda cape och lär man sig att vira sjalen blir det oerhört elegant till de allra flesta tillfällena, men alla är vi olika :)
Ja, jag förstår hur du menar men jag har nog ingen sjal som passar att ha som cape i rätt material/färg om det ska passa till klänningen. Sen är det inte riktigt min stil. Jag tycker det ser lite tantigt ut ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Allvetande o allsmäktige Buke, jag behöver hjälp att tänka! Min autistiska hjärna gillar inte luddiga begrepp och otydliga klädkoder...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 892
Äldre Ska på bröllop på lördag, klädkod mörk kostym. Tvekar mellan två klänningar men kommer antagligen ha en vadlång, skir rosamönstrad...
Svar
5
· Visningar
2 101
Senast: VLMF
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 378
Äldre Ska på bröllop i början av december och har köpt den här klänningen: Frågan är vad jag ska ha för kavaj/kofta/sjal eller liknande över...
Svar
9
· Visningar
1 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp