Bukefalos 28 år!

Klantig medryttare behöver råd???

Sv: Klantig medryttare behöver råd???

de flesta fall görs upp via förlikning innan de går till rätten!
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Ja, domaren brukar försöka få parterna att förlikas före det att man går till rättegång. Men i det skedet har ju motparten antagligen också anlitat en advokat och kostnaderna - och prestigen - har börjat löpa iväg... Jag menar därför att man gör klokt i att göra ett seriöst försök till förlikning först själv och och om inte det går, med hjälp av en advokat, innan man stämmer in i domstolen. I en sån här historia finns bara förlorare - så försök att få stopp på det hela så snabbt som möjligt med en skälig lösning!
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

hej,
mitt första inlägg någonsin i detta forum, men jag blev så engagerad att jag kände mig tvungen att registrera mig som användare för att kunna lämna ett litet bidrag till diskussionen - hoppas jag!
i något av inläggen här ovan så var det någon som beskrev hur denne lånat en sadel från en butik (?), att sadeln blivit skadad och att butiken tog den kostnaden, via sina försäkringar eller hur det nu var.
kan inte det vara en väg även för dig? alltså, den som äger sadeln nu (som du lånat sadeln av), vem är det? en privatperson/företag? vilka försäkringar eller dylikt har den/de? kan det vara en väg att gå?
bästa häsningar och med all önskan om att detta ska lösa sig för dig!
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

hej,
mitt första inlägg någonsin i detta forum, men jag blev så engagerad att jag kände mig tvungen att registrera mig som användare för att kunna lämna ett litet bidrag till diskussionen - hoppas jag!
i något av inläggen här ovan så var det någon som beskrev hur denne lånat en sadel från en butik (?), att sadeln blivit skadad och att butiken tog den kostnaden, via sina försäkringar eller hur det nu var.
kan inte det vara en väg även för dig? alltså, den som äger sadeln nu (som du lånat sadeln av), vem är det? en privatperson/företag? vilka försäkringar eller dylikt har den/de? kan det vara en väg att gå?
bästa häsningar och med all önskan om att detta ska lösa sig för dig!

Detta har jag redan försökt, det är ett företag (sadelmakeri) som äger sadeln, eller rättare sagt ägde sadeln för nu har jag redan betalat henne för den förstörda sadeln, jag tror att alla företag (sadelförmedlare) har olika försäkringar, i detta fall är sadelnförsäkrad hos henne när HON har den, den är försäkrad hos mig när JAG har den och den är försäkrad hos medryttaren när HON har den.... i detta fall har det brustit då medryttren INTE vill tala sanning varken för mig eller sitt försäkringsbolag om hur det hela EGENTLIGEN gick till.... HON har förstört sadeln - därför tycker jag att HON ska betala för det hon har förstört... När jag pratade med henne så drog jag en jämnförelse... pånera att jag "lånar" hennes bil med hennes husdjur(katt) i... jag kör in bilen i bergvägg, bilen blir totalt förstörd och hennes katt blir skadad och behöver vet vård... Det jag då gör i detta fall är att komma tillbaka till henne med nycklarna i handen och säga: - Hoppsan vilken otur DU har... och sen tycka att allt är HENNES problem! Jag tar ETT steg i taget och nu är steget att advokaten skickar ett brev till henne med vad jag tycker hon är skyldig... sedan får jag invänta hennes svar och därefter se vad som ska göras!!! Hoppas på förlikning :angel:
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

det framgick inte av din berättelse att du redan utforskat den vägen, så det var därför jag föreslog det, men det hade du ju redan koll på :D!
ja, då återstår väl inte mycket annat än att önska dig lycka till. det är så tråkigt när människor medvetet beter sig så illa som din före detta medryttare gjort. hoppas att allt löser sig för dig!
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Allting är ju så sjukt. Jag trodde också du pratade om en 13-14 årig tjej i första inlägget Jag menar är hon 48 år och vuxen borde hon ta och tänka till lite!! Jag är liksom snart 15 och fattar ju till och med att så beteer man sig inte. Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig!
Söker själv medryttarhäst och skulle aldrig beté mig så där.
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

enligt mig ska hon betala för båda sadeln och undersökningen... det känns bara självklart, särskilt eftersom hon är vuxen. (hade hon varit 10-11 hade man kanske haft lite mer förståelse)
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Knapp.

Lämnar bara ett spår efter mig för att hålla koll på tråden. :grin:
Men jag blir bara så himla upprörd över hur kvinnan resonerar!
Hon kan ju inte ha en gnutta samvete i kroppen alls! :cool:
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Du får gärna berätta när du fått svar vill veta vad hon säger för något, läst hela tråden och tycker det är helt sjukt att man kan göra något sådant som hon gjorde och då också vara 48 år
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Jag lämnar också ett litet avtryck så jag får veta hur det hela löser sig :)
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Hur går det? Har det löst sig än?
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

# Efter att en häst gjort sig illa och blöder i ett knä, så går man ner och rider!!! 30 min för att "känna" om den haltar.....
# Inte ringa mig och berätta vad som hänt

Eller hur!
För det första så skulle jag inte sätta mig på en häst för att känna om den haltar - utan kolla det från marken och ser jag ingenting skulle jag endå ta in hästen och låta den vila och kontrollera skadan, absolut inte rida vidare som om ingenting hänt.
Sen skulle jag på direkten ringa till ägaren och berätta vad som hänt och rådfråga hur jag skulle gå till väga. Om jag skulle kontakta veterinär eller liknande.
Att bara lämna hästen i det skicket utan att säga att ord gör mig riktigt förbannad!!
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Jag frågade om det finns någon försäkring att teckna om djur är inblandade... nej det finns inte!!!
Tänk på det gott folk - försäkringarna som ingår i hem försäkring täcker inte om ett djur orsakat skadan!!!
Hade en bil kört över sadeln hade det varit en annan fråga!

Jag hatar försäkringsbolag!!!:devil:

Men vad konstigt! När jag skaffade hund och ville ha ansvarsförsäkring på den i fall den skulle råka skada någon annans egendom - typ springa fram för en bil och bilen kvaddades för att föraren försökte undvika bilen. Då sa försäkringsbolaget att det var ingen mening, för det ingick i min hemförsäkring!:confused:

Detta är fyra år sen - men ändå....
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Nu har jag följt den här tråden sen den startades :)
Hur går det för dig TS? Ordnar det upp sig??
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

jag har också följt tråden & hur har de gått??
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Jag med är väldans nyfiken!
 
Sv: Klantig medryttare behöver råd???

Vill också veta hur detta slutar, så skriver ett litet inlägg!


Hoppas det går bra och att hon betalar dig!
Fy f*n vilken människa:mad:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 486
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 332
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 400
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 571
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp