Bukefalos 28 år!

Klantigheter på/vid galoppbanan

Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Tja, jag får väl tillägga en ganska fräsch tabbe som hände i julas.
Inkommen från ett myycket kort ridpass på Smokey och uttråkad som
jag var visade jag för min kompis hur jag och Smokey vann svenskt Derby *hosthost :angel: *. Det var baken högt och framåtdrivande händer + segergesten förstås, och helt plötsligt står nya jockeyn bakom mig. Liite pinsamt men det måste sett jäkligt kul ut :rofl:

hahaha :rofl:

Det där måste vara en tradition i vårt stall. jag jobbade sön f.m en gång o var väl ganska trött-flamsig.
Stod på stallgången och visade likheterna mellan störtloppställning och hur man står i korta läder ( inkl ljudeffekter)
När jag håller på som värst hör jag en harkling bakom mig. Där stod mockaren ( inte Gary) o hans kompis. :D
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Har också gjort en rejäl tabbe en gång. Hade två fransmänn i stallet, den ena skitsnygg. Syrran stod i stallgången med mig, jag med ryggen åt dörren. Hon fick för sig att hon skulle lära mig en fransk fras. Vi stod där och övade och rätt som det är så harklar sig någon bakom mig, vänder mig om och får se "snyggingen" och han bara asgarvar. Visste inte i detta läga vad jag lärt mig. Men det var typ "vill du sova med mig inatt" mkt pinsamt.
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Gammal tråd men kommer med en mycket ny tabbe som skedde i lördags.
Sjuk och vad som måste varit feber så jobbade jag i stallet. Jag var helt borta och så när jockeyn kommit in med sista hästen och är på väg hem får jag kortslutning i hjärnan och säger: Ivan! Did you put Donald (hästen som gått sista jobbet) in the walker with the bridle on?
Vad för en fråga är det?
Hmm, tjaaa, inte lite pinsamt :crazy:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Ännu en kul tråd som jag har missat... Måste gå in på buke lite oftare..

Jag har en kul..eller kanske mest pinsam historia från vågrummet/omklädningsrummet på Mijas banan i Spanien.

Det var en löpsdag hösten 2004 när jag just hade kommit ner hit. Tränaren skulle gå med vojlocken och färgerna till jockeyn och ivrig som han var att visa mig allt nytt tyckte han att jag sku komma o kolla.
Jaha..tänkte jag bara, för jag visste ju inte vad det där gick ut på. Och så kommer vi in i vågrummet och där är typ alla jockeys antingen nakna heller har bara nylonstrumpbyxor (endast) på sig!!:eek: Jag visste inte vart jag sku ta vägen! :o :o Dessutom är ju de flesta jockeys där ganska unga spanjorer eller latinamerikaner, så ni kan ju tänka er deras reaktion när det kommer in en blond skandinavisk tjej. De är inte blyga av sig kan jag ju säga! De blev ju helt vilda o bara ropade o skrattade.
Jag stod väl där med uppspärrade ögon och bara gapade och sen smet jag snabbt ut därifrån.
Tränaren fick sig ett gott skratt han också.. Som om han inte hade vetat att alla jockeys satt där mer eller mindre nakna!

Sen fick jag ju frågor hela tiden ett bra tag, om jag hade sett något intressant i vågrummet m.m. :crazy:

Har ni inga fler pinsammheter på lager eller nåt nytt som har hänt? Det här var ju jättekul!
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

haha det där är ju en klassiker!! alltid lika kul varje gång;)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Gammal tråd, men måste fråga; mockaren Gary, det måste ju ha varit samma Gary som jobbade hos Gagga Lindström när jag var där...? (Hur många mockare som heter Gary kan det finnas?!) Jag slutade nog hos henne år 2000, tror jag det var, då jobbade Gary fortfarande där om jag inte minns helt galet.

Han tillhörde en av de många engelsmän på Täby som inte trodde att jag kunde ett ord engelska, och som därför envisades med att försöka förklara allt på svenska, vilket tog en evighet. Inte ens när jag gäspade demonstrativt och bad dem ta det på engelska så vågade de ändra sig. Vet att Gary hade en 5-minuters monolog en gång när han försökte förklara på knackig svenska att han ville ha tränset som hängde en bit ifrån mig...
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

haha det KAN väl vara samme Gary.

Jag diggar honom stenhårt och tycker han är supertrevlig.

Han pratar mest engelska dock...förstår svenska :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 322
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 187
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
15 265
Senast: Tranan
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp