Bukefalos 28 år!

Klantigheter på/vid galoppbanan

H

Hunkydory

Travsidan har just nu en väldigt rolig tråd, Klantigheter.

Ibland behöver man bli påmind att man inte är den enda klanten i världshistorien & det kan dessutom vara trevligt att få sig ett gott skratt ;-)

Så vad har du gjort för klantigheter? Eller, om ni är perfekta o aldrig klantar er, vad har ni sett/hört andra göra? :-)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Hmm kommer inte på några direkta handlingar, men har diverse felsägningar...

Hmm jag är INTE bra på danska.. :o (Inte alls infödd skåning.. :angel: )

Så det har blivit en hel del missförstånd:

På klampen, frågar vilken bana jag ska släppa ut på, får en radäng på danska som avslutas med "forstår du?" Jag:"ehm nej...." Hon säger nått till och jag tolkar d som följ efter d andra... :angel: Hon protesterade inte iaf...

Sen på Täby, Kim frågade tydligen om han bockade för han var lite spänd (kval) haha men jag fattar d inte utan svarar glatt Ja.... :o

Sen diverse missförstånd mellan sara och mig.. Haha slutade en gång med att hon sadlade själv för jag fatta inte vad hon sa.... :rofl: Men nu börjar jag förstå henne riktigt bra! *stolt* (Att hon pratar väldigt "svenskt" hör dock inte hit... :angel: )
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Hmm kommer inte på några direkta handlingar, men har diverse felsägningar...

Hmm jag är INTE bra på danska.. :o (Inte alls infödd skåning.. :angel: )

Så det har blivit en hel del missförstånd:

På klampen, frågar vilken bana jag ska släppa ut på, får en radäng på danska som avslutas med "forstår du?" Jag:"ehm nej...." Hon säger nått till och jag tolkar d som följ efter d andra... :angel: Hon protesterade inte iaf...

Sen på Täby, Kim frågade tydligen om han bockade för han var lite spänd (kval) haha men jag fattar d inte utan svarar glatt Ja.... :o

Sen diverse missförstånd mellan sara och mig.. Haha slutade en gång med att hon sadlade själv för jag fatta inte vad hon sa.... :rofl: Men nu börjar jag förstå henne riktigt bra! *stolt* (Att hon pratar väldigt "svenskt" hör dock inte hit... :angel: )

Menar du Sara Slot.
Hon pratar ju så fort,man får anstränga sig för att förstå :)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Exakt! Sen står man där som ett fån, tills hon inser att man inte förstått... :angel: :rofl:

haha hur många gånger som helst har hon frågat mig och sussie hur är det, på danska men vi har bara tittat frågande på henne så hon får säga det igen mer försvenskat! :rofl: :rofl:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Jag hade regnbyxor ( aaaaaningens för stora/långa på mig när jag träckte en gång. Klumphästen som inte kunde gå åt ett annat håll än dit han tittade lutade sig gärna på en när han spanade in tränare och jockeys i ledvolten.. Ett tu tre så stod han på kanten av mina regnbyxor - jag tog ett steg fram -> landade med näsat först i leran på Klampen... Lite pinsamt men så kan det gå "när inte byxan är på"... *suck*

Malan - att Sussi inte förstår är ju inte så konstigt - blond och allt - hi hi :angel:

Hälsa henne från Anna (som pratar både svenska, danska och norska..)...
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Förra sommaren på Klampen när jag träckte min egen häst så skallar hon mig så att mina glasögon flyger. Jag är i princip blind utan glasögon så med en häst som dansar runt mig trevar jag runt i leran efter glasögonen, hittar dem samtidigt som jag stoppat upp alla andra hästar i ledvolten. Behöver jag nämna att jag numera har linserna på i ledvolten!:crazy:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

haha jo hon brukar ju skylla på det! :angel:

Hmm vet jag vem du är? :p *tänker* Anna som vi träffade på klampen när annie löpte? (Tror iaf det var Anna.... :o )
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Jupp... Det var väl den "svarta faran" jag hade med då??
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

haha jag bjuder på en kompis världsbästa "händelse"....
hon red smokey en dag (tror det var på sommaren)... han har westernsadel.. hon ska hoppa av, fastnar med BH:n i knoppen å blir typ hängandes... :rofl:
en lite sur jockey red förbi ,å vad jag har hört så gick han å log hela dagen :D


annars har jag bara kört mina alzheimer-handlingar... typ "rid genom skogen å sen till banan"... å så möter man tränaren på fel väg.. :angel:

tappat häst... :( å ja...

sen har jag fått höra "men försök låt som en morot" när hästen har galopperat i 390 runt en i hagen å inte velat blir fångad....
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Hrm... Jo, en del klantigheter har man hunnit med under sina 11 år i galoppstall :o

En (i efterhand) rolig sak som hände var när jag jobbade på Irland. Red en häst som hade en väldigt stark egen vilja. I löp blev han ibland stående vid starten och vägrade röra sig eller också sprang han åt fel håll. Andra gånger vann han med halva upploppet. Han gav oss alla gråa hår :mad:

Nåja, jag skulle i alla fall cantra honom ensam runt banan medan de andra stod i bäcken (som rann bredvid banan) och kylde benen på deras hästar. Efter två varv tyckte Tower att han var färdig och gjorde en spontan 90 gradersnit vilket resulterade i att jag landade på banan och han fortsatte ner för att leka med de andra hästarna i vattnet. Hästar och ryttare for åt alla håll :rofl: och det tog ett tag innan alla var samlade igen. Jag var en av de få som inte blev blöt i alla fall :angel:

Tränaren gapskrattade och tyckte det såg skitkul ut (han var en av de få som lyckades sitta kvar på sin häst) De andra var lagom roade ;)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Ja, eller hur :banana:

Fick dock igen ett par dagar senare...

Cantrade bakom två jockeys och jag ser hur de snackar och helt plötsligt så moonar de (medan vi cantrar :crazy: ) Jag red sist tillsammans med en av stallkillarna.

Först fick jag en liten chock :eek: Men han som red bredvid mig gapskrattade och vi till slut så skrattade vi så att vi nästan inte kunde pulla upp hästarna i slutet av banan :D Tränarens fru som red längst fram hon hörde hur vi flabbade och när hon såg att Ken och Rubys gylfer inte var knäppte förstod hon... Det var tydligen inte första gången de gjorde det tricket ;)
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

haha sjukt kul!
vet ju hur det är å asgarva på raksträckorna på sandvägarna, det e lixom ingen idé att ens försöka stanna.. sockerdricka i armarna...
å hästarna tycker det är JÄÄÄTTTEEEBUUUSIGT
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

:bump: Ja, hästarna hade lika roligt som vi, fast inte av samma anledning :D

Vilka minnen man har... :p
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

:rofl: Illa! :D

Denna tråden är farlig, mycket mer intressant än att identifiera okända ämnen i kemin...
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Verkligen :rofl:

Jag har varit med om en hel del roliga/klantiga saker. Kan det bero på mig :angel:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

En varm sommardag när jag jobbade hade jag mina favvojeans på mig, aningen slitna av den anledningen... Hade hissat upp lädren innan vi skulle cantra och stod upp när vi travade vidare, plötsligt skulle killarna rida bakom, konstigt tänkte jag de hästarna brukar vi rida först för de pullade mindre då :confused: . Ja ja... Vi cantrar och travar av hästarna efteråt, jag fortfarande stående i byglarna och killarna bakom. Tyckte de verkade ovanligt glada. Tänkte inte mycket mer på det förrän vi kommer in och jag sätter mig på en pall i fikarummet, wiiiiii va det blev kallt i rumpan. Byxorna hade spruckit från innersöm till yttre...... :crazy: :o Hade inte kännt något innan för jag hade ludd på sadlen och det var varmt, snälla jobbkamrater man hade oxå som inte sa något :mad: !!! De fick sig ett gott grin i alla fall....:p
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

:rofl: Haha shit sånt, man alltid oroar sig för att det SKA hända vid slitna byxor... :angel:
 
Sv: Klantigheter på/vid galoppbanan

Tack för att ni är så generösa och bjuder på så många roliga historier!

Messy, moroten var verkligen klockren ;-)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: hollypolly
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 180
Senast: Fetaost
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
522
Senast: miumiu
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
992
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp