Bukefalos 28 år!

Kli i pälsen

Fiorano

Trådstartare
Är det vanligt att hundar bli extra kliiga i pälsen när dom fäller? Min lilla JR har kliat sig ovanligt myckt den senaste veckan och jag kan inte hitta några otäcka djur i pälsen på henne (och katten kliar sig inte mer än normalt) och hon har inga utslag osv. Däremot fäller hon en del så det kan kanske bero på det?
 
Sv: Kli i pälsen

Jag skrev en tråd om detta förra veckan. Min jackrussel korsning har kliat sig som attan sista tiden men är fin i pälsen och jag hittar inga kryp.

Men vi ska iallafall till vet i eftermiddag så jag kan ju återkomma, kanske lider de av samma åkomma?
 
Sv: Kli i pälsen

Jag hade samma problem med min JRT. Han kliade sig mycket när han fällde. Åkte till vet som kollade efter skabb och dylikt, skulle precis börja utreda ev foder/kvalsterallergi när han plötsligt hade slutat fälla och därför också slutade klia sig. Så min lille kille kliar sig mycket när han fäller helt enkelt.
 
Sv: Kli i pälsen

jaha, så kanske det är för min då, han har enormt tjock päls. Kliet kanske försvinner om jag trimmar honom?
 
Sv: Kli i pälsen

Min JRT-korsning kliar sig också mycket nu, jag antar att det beror på fällningen, för han fäller enormt.
 
Sv: Kli i pälsen

Tack för alla svar! Om kliet fortsätter efter fällningen så får jag åka till vet:). Just nu har jag hundhår precis överallt och hon fäller enormt! Jag som inbillade mig att en korthårig hund skulle vara smidigt och inte så hårigt...
 
Sv: Kli i pälsen

Vet hittade inget på min lille, men jag fick iallafall medel mot skabb utskrivet. Hoppas att det fungerar!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 611
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 406
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
3 587
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp