Bukefalos 28 år!

Klickertränig

C

Cashmir1994

Nu har jag lärt honom den första förelsen med komando men fortfarande med klick. Jag kör med sån oregelbunden klickning. När ska jag sluta klicka och bara köra med komando?:confused:
 
Sv: Klickertränig

varför inte ge komando samtidigt som du klickar?? och klicka som beröm?
 
Sv: Klickertränig

Nu har jag lärt honom den första förelsen med komando men fortfarande med klick. Jag kör med sån oregelbunden klickning. När ska jag sluta klicka och bara köra med komando?:confused:

kan du inte detta innan du börjar klicka så rekomenderar jag att du kontaktar en tränare och lär dig vad och hur klickerträning fungerar. Det är inget man bara ska läsa sig till och experimentera med. Lär dig det från grunderna och du ahr något ofelbart och fantastiskt, annars bara halvdant som mycket lätt akn gå fel och tokigt.

här är en sida med instruktörer i sverige.
http://www.hastklicker.se/
 

Liknande trådar

Träning Jag har klickertränat med min häst i snart ett år, då har det mest varit som förstärkelse när han har gjort något rätt vid hantering och...
Svar
0
· Visningar
443
Senast: Cs218
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Jag fick just upp den här reklambannern här på Buke och kliar mig i huvudet. Oftast brukar jag konstatera att "näpp behöver inte" (ja om...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp