knöl i gommen

_FiA_

Trådstartare
Kära Buke, som ni vet så kostar det ju en slant att gå till tandläkaren, och jag besöker dom åtminstone 2 gånger per år så jag hade hoppats kunna dra ut på detta tills det är dags igen om ett par månader. jag har nämligen fått en liten hård knöl i munnen, den sitter kanske 1 cm nedanför nedersta tandraden på insidan på den hårda delen av gommen kan man säga. den har en storlek av en halv ärta kanske. Den är väldigt hård och gör inte ont alls när jag trycker på den. Den har nu suttit där i flera veckor.

Jag är 30 år och inte rökare så jag tänker att cancer i munnen kanske inte är så jätte troligt även om risken såklart alltid finns. Hur pass akut tror ni jag måste få denna undersökt, skulle ni våga vänta ett par månader och ta det i samma svep som vanliga besöket?

Jag har en tungpiercing och kan kan tänka mig att på undersidan av staven där kulan sitter så ligger den möjligen emot gommen precis där knölen är, om det nu kan vara den som orsakat detta. men jag har dock haft piercingen i 10 år..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har den senaste tiden haft en tryckande värk i mina framtänder i nedre käken, ospecifikt precis var. Det är som bäst på morgonen och...
Svar
9
· Visningar
2 062
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! När jag promenerade hem med hästen efter gårdagens dressyrträning, gick jag och klappade och kliade på henne som jag brukar. När...
Svar
11
· Visningar
1 996
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 848
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
6 925
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp