Knöl på nacken

Madick

Trådstartare
Vad i hela världen kan detta vara? Upptäckte en knöl på barnets hals/nacke nu på kvällen. Sa AJ när jag tryckte.

knol.jpg
 
Sv: Knöl på nacken

ring 1177, det är gratis så varför inte.

(annars kan det ju bara vara en finne som ligger under huden alt inflammerad hårsäck som inte blivit röd än)
 
Sv: Knöl på nacken

Skulle det ev kunna vara en lymfkörtel el vad heter det (?) som är lite svullen ? Jag brukar känna av någon då o då när jag har en förkylning på g i kroppen osv...det kan göra grymt ont. Och den ena som känns av sitter ungefär där fast inte riktigt...

Bara en fundering...
 
Sv: Knöl på nacken

Senknuta kan ju också göra ont, men kanske knölen är lite väl stor för det förstås... :confused:
 
Sv: Knöl på nacken

Senknuta vad var jag tänkte först. Barnet är inte så gammalt så låt inte storleken förvirra er. Knölen kändes som en ärta i storlek ungefär. Det är liksom mitt på halsen på sidan, jag trodde körtlarna satt mer bakom käkbenet. Hmm, känner mig på mig själv och det är ju ingen lång bit däremellan förstås.
 
Sv: Knöl på nacken

Har också haft en knöl där, den försvann efter några dagar.
 
Sv: Knöl på nacken

Såna hade min dotter, läkaren kallade det för feberknutor! De kom av att min dotter hade haft täta förkylningar.
 
Sv: Knöl på nacken

Det låter ju rimligt. Småförkylningar har det varit nu ett bra tag. Då är det kanske nån lymfkörtel eller nåt? Sa läkaren vad det var som blev större?
 
Sv: Knöl på nacken

Vår son hade mycket såna när han var yngre. Så fort det var en förkylning i kroppen så poppade knutorna upp. Rådfrågade både bvcsköterska och läkare för jag tyckte det var så obehagligt, gillar inte knölar och knutor.... Numera är det sällan han har såna faktiskt, nån enstaka gång bara.

Så vi får väl hoppas att det är nåt sånt på ditt barn också.
 
Sv: Knöl på nacken

Det ser ut som den min son har på halsen/ nacken och har haft sedan han var 1 år och förkyld. Han är snart 9 år så han har haft den ett bra tag och den är välundersökt varje gång vi varit inne för något, i hans fall handlar det om en förstorad lymfkörtel och den sitter på samma ställe som din dotter har sin "knöl" på.
 
Sv: Knöl på nacken

Nu är det 14 år sen, men jag har för mig att han sa att det var senknutor!
 
Sv: Knöl på nacken

jag vet en som hade en outvecklad tvilling i halsen. fast jag tror du kan vara lugn. Det ser bara ut som en bula.
 
Sv: Knöl på nacken

Skulle tippa på svullen lymfkörtel, dom gör ont vid palpation också. Kan komma i samband med en förkylning eller någon annan infektion.
 
Sv: Knöl på nacken

Tror också på att det är en svullen lymfkörtel. Jag fick ofta förstorade lymfkörtlar när jag var liten i samband med förskylning och de va ömma :crazy: Kan få det ibland nu med men inte alls lika ofta.
 
Sv: Knöl på nacken

eller så är det ett bett!

när jag blev biten av en snok så såg det ut precis så!

Eller så är det åderförkalkning?
 
Sv: Knöl på nacken

Knappast vare sig snokbett eller åderförkalkning i det här fallet misstänker jag :D
 

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 205
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
429
Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 629
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 675
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp