Knoppar i manen

Sv: Knoppar i manen

Ungefär hur många knoppar brukar det blir för er i hästens man och vad tycker ni är snyggast? Ganska stora knoppar eller små och täta?

knoppar nästan aldrig, måste ju ha en handbroms:D

men annars blir det små knoppar, ojämnt antal.
 
Sv: Knoppar i manen

Jag fattar bara inte hur man knoppar lugen..
Vadå,blir det en enda STOR knopp i banna eller:rofl: (tror inte det,haha)Har ni någon bild kanske=:idea:

Victoria
 
Sv: Knoppar i manen

Jag brukar göra en inbakad fläta i luggen och sen brukar jag pilla in änden på den under resten av flätan så att det blir som en avlång knopp typ. Sen är det valfritt hur man fäster den. Hoppas du förstår, kan inte förklara det bättre. :smirk:
 
Sv: Knoppar i manen

Ähh. det är bara att öva. man kan bara man vill. Fläta hårt och lite uppåt i början. Ta inte större delar av manen än att den kan ta ner huvudet utan att det sträcker för mkt. Då blir de "bubbliga" vid mankammen.
 
Sv: Knoppar i manen

Brukar aldrig räkna knopparna, men helt klart tycker jag det är snyggast med stora knoppar som inte sitter så tätt, men det kräver sin nacke för att det ska bli riktigt snyggt!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
356
Senast: Hellhound
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 597
Senast: Anemone
·
Anläggning Nån som har tips hur man sköter en 40*40 m hage som hästarna går i året runt. Skulle t.ex vilja att det växer tätare med gräs blir...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 153
Senast: Krålus
·
Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp