Knoppar i manen

P

Punchaa

Ungefär hur många knoppar brukar det blir för er i hästens man och vad tycker ni är snyggast? Ganska stora knoppar eller små och täta?
 
Sv: Knoppar i manen

Alltid ojämna iallafall. Jag tycker bäst om när de är små :bump:
 
Sv: Knoppar i manen

Jag brukar alltid försöka göra ojämt antal knoppar och har på senaste tiden hamnat på 13 st. Jag tycker om lite större knoppar och jag är noga med att de ska bli ungefär lika stora och viktigast är att de hamnat rakt.
 
Sv: Knoppar i manen

relativt stora och så få som möjligt. antal varjerar... men ca 7-13 beroende på hals längd osv.

dock får det ju inte bli snöbollar.... utan manen skall vara tunn:idea:
 
Sv: Knoppar i manen

Nu det senaste har det blivigt 9 eller 11 knoppar hade önskat att de var lite mindre men det ser i alla fall inte dumt ut:) :D
 
Sv: Knoppar i manen

Jag brukar alltid försöka göra ojämt antal knoppar och har på senaste tiden hamnat på 13 st. Jag tycker om lite större knoppar och jag är noga med att de ska bli ungefär lika stora och viktigast är att de hamnat rakt.

Haha, tretton är också mitt lyckotal när det gäller knoppar :D

Jag vill ha tunn man och knopparna ska vara ungefär lika stora som ett ihoprullat pekfinger.
 
Sv: Knoppar i manen

Jag gör 11 st rullflätor/flyingeknoppar. Eller 9 om manen är rel. nyryckt.
Ganska stora knoppar, små är både fult och jobbigt att göra :p
 
Sv: Knoppar i manen

Jag kan inte knoppa min häst mannen är SÅÅÅÅ tjock. Jag lyckas aldrig få till en tunn snygg man! Vad är era knep??
 
Sv: Knoppar i manen

Cinna är den enda av mina hästar knoppas (Ft och dressyr) och hon får sju knoppar av mig.
Ju färre knoppar man har desto större är chansen för att alla håller ihop :p
 
Sv: Knoppar i manen

Det brukar bli 11st... snyggast med ganska stora, och runda :D
 
Sv: Knoppar i manen

Ursäkta, väldigt OT

Men har gått och undrat väldigt länge vad hästen på din avatar heter?
 
Sv: Knoppar i manen

Ojämt ska de vara, runt 9-11 brukar det bli.
 
Sv: Knoppar i manen

Har man en häst med kraftighals ska man ha färre och större knoppar.
Har man en häst med mindre krafftig hals ser det bättre ut med fler och mindre knoppar :)
 
Sv: Knoppar i manen

Dessa "flyingeknoppar" hur gör du dessa. Fäster du med gummisnodd som inte syns? Kan du isåfall förklara närmare hur du fäster knoppen.
 
Sv: Knoppar i manen

Jag har alltid knoppat med relativt få knoppar (7-9), men har kommit fram till att min häst faktiskt passar bättre i att ha många knoppar. Så sist blev det väl kanske det dubbla istället.
Hon har ingen pytteliten man heller så det är inga problem.

Hästen innan däremot såg bra gräslig ut i många knoppar :rofl:
 
Sv: Knoppar i manen

Har man en häst med kraftig hals ska man ha färre och större knoppar.
Har man en häst med mindre krafftig hals ser det bättre ut med fler och mindre knoppar :)

Det skall vara tvärt om, Stor och lång hals ser bäst ut med få och lite större knoppar, kort och kraftig blir snyggast med många och lite mindre knoppar.
Ju fler och mindre knoppar du har detso längre ser halsen ut att vara.

Det skall alltid vara ojämt antal knoppar med luggen inräknad. Alltså jämnt antal i manen och en knopp i luggen så blir ojämt.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Knoppar i manen

Det skall alltid vara ojämt antal knoppar med luggen inräknad. Alltså jämnt antal i manen och en knopp i luggen så blir ojämt.

jaså skall det? :smirk:

själv tycker jag att det är absolut snyggast med ojämnt antal knoppar i manen, pannluggen ej inräknad.

Det är en smaksak helt enkelt.
 
Sv: Knoppar i manen

brukar inte bry mig om antalet.. jag gör dem och sen får man se hur många det blev;) Brukar göra dem rätt små.. och därmed rätt täta.. men inte överdrivet. Brukar hamna på 15-17 st ungefär... ;)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
358
Senast: Hellhound
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 597
Senast: Anemone
·
Anläggning Nån som har tips hur man sköter en 40*40 m hage som hästarna går i året runt. Skulle t.ex vilja att det växer tätare med gräs blir...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 326
Senast: Krålus
·
Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp