Köp och sälj - gnälltråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpare som vill betala 50 kr i frakt för regntäcke.

Visst, det hade KANSKE fungerat om det var ett 75 cm täcke med Skicka Lätt (53 kr 1 kg), men det gällde ett 145 cm täcke.
Väg täcket och tala om måtten på förpackningen du skickar i. Och be köparen själv ta reda på vad det kostar.
Jag tror att många inte har minsta aning om faktiska fraktkostnader.
 
Helt lagligt, står ingenstans i lagen att man måste ha fler hästar än en bara den har sällskap.
Har aldrig skrivit motsatsen? men det står i min annons att han vill ha minst en valackkompis. Tror det är ytterst få människor som kan tänka sig att sälja till någon som inte har hästkompisar att erbjuda.
 
Har aldrig skrivit motsatsen? men det står i min annons att han vill ha minst en valackkompis. Tror det är ytterst få människor som kan tänka sig att sälja till någon som inte har hästkompisar att erbjuda.
Det du skriver är att du har fått ett svar på en annons och jag har svarat utifrån det. Vad du har skrivit i din annons framgår ingenstans i ditt förra inlägg.
 
Jag är likadan:D
Jag hade en Butetsadel ute på annons till ett rimligt begagnat-pris och fick ett mail med raderna: "Du kommer inte få det du begär för det är för dyrt. Jag kan tänka mig halva priset om du skickar den." Jag svarade att en kvalitetssadel kostar därefter och ingen tvingar dig att köpa typ. Fick inga fler svar från personen ifråga men sålde sadeln till mitt begärda pris nån vecka senare:up:
Jag fick ett liknande svar ang en dressyrsadel jag har till salu just nu. Den har varit till salu ett tag, men jag behöver inte få den såld för ett skampris, bra sadel i bra skick. Fick ett meddelande "Hej, vad är ditt sista pris på sadeln inkl frakt, den har varit till salu ett tag va?". Svarar med ett vettigt pris (kostar en del att skicka en sadel ändå) och människan "nej till det priset är jag inte intresserad". Nähä. Synd för dej. :D
 
Jag fick ett liknande svar ang en dressyrsadel jag har till salu just nu. Den har varit till salu ett tag, men jag behöver inte få den såld för ett skampris, bra sadel i bra skick. Fick ett meddelande "Hej, vad är ditt sista pris på sadeln inkl frakt, den har varit till salu ett tag va?". Svarar med ett vettigt pris (kostar en del att skicka en sadel ändå) och människan "nej till det priset är jag inte intresserad". Nähä. Synd för dej. :D
Men du fick ett svar tillbaka iallafall :up:
 
Väg täcket och tala om måtten på förpackningen du skickar i. Och be köparen själv ta reda på vad det kostar.
Jag tror att många inte har minsta aning om faktiska fraktkostnader.
Håller med, vissa verkar inte ha någon koll alls på fraktkostnader.

Håller också med!

Mitt fraktkostnadsbetyg på Tradera är något lägre trots att jag packar oerhört effektivt och så lätt men säkert som möjligt. Det liksom blir inte billigare..
 
Jag tror att många inte har minsta aning om faktiska fraktkostnader.
Det där är faktiskt sant, folk tror på allvar att det går att skicka gratis eller för skit och ingenting. Hur ska det i längden bekosta oss som fraktar?
Det är inte undra på att det ser ut som det gör i fraktbranschen. Nog om det nu.
 
Har aldrig skrivit motsatsen? men det står i min annons att han vill ha minst en valackkompis. Tror det är ytterst få människor som kan tänka sig att sälja till någon som inte har hästkompisar att erbjuda.
Fast det viktigaste är att hästen får sällskap, sen om det är en häst eller får, det säger inte lagen något om. Jag hade min häst ihop med får ett tag när jag letade efter stallplats. Fungerade jättebra.
Det viktigaste tror jag ändå är att hästen kommer till ett bra hem. :)
 
Håller också med!

Mitt fraktkostnadsbetyg på Tradera är något lägre trots att jag packar oerhört effektivt och så lätt men säkert som möjligt. Det liksom blir inte billigare..
Under en period jag sålde mycket småsaker på Tradera så använde jag mig bara av rabattfrimärken för att kunna erbjuda den absolut lägsta fraktkostnaden som gick att få.
Fraktkostnaden med rabattfrimärken blev alltid lägre för köparen att betala än vad det skulle ha kostat med vanliga frimärken eller med andra fraktalternativ.
ÄNDÅ fick jag inte full pott på fraktkostnaden.
 
Har varit i kontakt med en person som annonserat två sadlar till salu.
Jag frågade om sadlarna fanns kvar (annonsen var rätt gammal), fick bekräftat att de var det.
Vi kom överens om att dela på frakten, säljaren skulle kolla alternativ.
Sedan hörde jag inget mer, trots flera mail som påstötning.
Har inte betalat något men ville faktiskt ha sadlarna (har en av samma modell men den behöver lämnas in för lite uppfräschning och jag behöver ha något att rida i under tiden).
Jag tycker att det är konstigt att säljaren bara slutar höra av sig, trots flera påminnelser.
 
Har varit i kontakt med en person som annonserat två sadlar till salu.
Jag frågade om sadlarna fanns kvar (annonsen var rätt gammal), fick bekräftat att de var det.
Vi kom överens om att dela på frakten, säljaren skulle kolla alternativ.
Sedan hörde jag inget mer, trots flera mail som påstötning.
Har inte betalat något men ville faktiskt ha sadlarna (har en av samma modell men den behöver lämnas in för lite uppfräschning och jag behöver ha något att rida i under tiden).
Jag tycker att det är konstigt att säljaren bara slutar höra av sig, trots flera påminnelser.
Jag har bett om mått på nån grej nåra gånger. Dom ska kolla upp det och sen inte ett ljud. :confused:
 
Har en sadel ute till försäljning. Ett par personer har hört av sig och frågat om mer info, har svarat dem. En letade efter en bred sadel vilket jag svarade att sadeln inte är, helt okej. En annan frågar om några specifika mått, jag mäter och hon säger att hon ska jämföra med en annan sadel. Sen inget svar, dessutom en person som bor ganska nära och enkelt hade kunnat hämta sadeln och prova.. Den tredje frågade om hon får hämta sadeln och prova den, har svarat att det går bra bara vi hittar en dag som passar. Inget svar. Vad är det med folk? :confused:
 
Ni vet känslan när man hittar något jättebra till salu, kontaktar säljaren och allt går bra. Sen ber man om bilder och de bara försvinner?! :confused::meh:Svarar inte eller något...:banghead:
eller så ska de kolla något (frakt t.ex eller så saken man ska köpa är hel) men man hör aldrig från dem igen..?:confused::cautious:
Om de hittar en annan köpare eller vill ha kvar grejen kan de väl skriva det:rage:??
 
säljare som använder blocketpaketet "för det är säkrast för både köpare och säljare" och sedan blir svinförbannade när man skickar tillbaka varan.

Berätta igen hur det är säkrast för mig som köpare om jag inte får undersöka varan och därefter avstå köp om den inte motsvarar förväntningar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
572
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 629
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 457
Senast: Squie
·
Kultur Jag har en oöppnad inplastad julkalender från 1985 med Trolltider. Kan den vara intressant för någon att köpa tror ni? Var hittas en...
Svar
2
· Visningar
375
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp