Köpa billig bil?

Jag akutköpte min Golf kombi -08 diesel för 30 000, full servicebok och väldigt välvårdad. Har haft den i 3 år och den bara rullar, strular aldrig. Glider igenom besiktningarna. Bara vanligt underhåll och hemmaservice sen jag köpte den. Nu har det precis börjat komma en liten rostbubbla på bakskärmen.
Nackdelen skulle vara bilskatten på typ 2600 om året.

Så billiga bilar behöver inte vara skit.

Så jag tror, men bara min erfarenhet att äldre Golfar kanske är ett bra val.
 
Jag akutköpte min Golf kombi -08 diesel för 30 000, full servicebok och väldigt välvårdad. Har haft den i 3 år och den bara rullar, strular aldrig. Glider igenom besiktningarna. Bara vanligt underhåll och hemmaservice sen jag köpte den. Nu har det precis börjat komma en liten rostbubbla på bakskärmen.
Nackdelen skulle vara bilskatten på typ 2600 om året.

Så billiga bilar behöver inte vara skit.

Så jag tror, men bara min erfarenhet att äldre Golfar kanske är ett bra val.
Självklart behöver de inte vara skit. Men ju äldre de blir och ju mer de använts ju mer ökar riskerna för fel.
Kan man inget om bilar så är det ren tur att få en pärla. Men visst finns dom.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 895
Senast: Wille
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 517
Senast: Guldaskig
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 687
Senast: cherie
·
Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 920
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp