Bukefalos 28 år!

Köpa cykel?

Red_Chili

Trådstartare
Jag är sugen på att köpa en ny cykel, men vet ingenting om cyklar, hur mycket en hyfsat bra kostar osv. Hjälp? :D

Jag har i dagsläget två långsamma, tyngre cyklar med få växlar. Bra för att köra till och från tågstationen, cykla långsamt med hundarna osv. Nu vill jag ha något som är lättare att cykla snabbt på! Något med många växlar och som inte väger tusen ton. Jag kommer cykla mestadels på asfalt, men en del på grusvägar också, så det behövs väl hyfsat breda däck.

Ju billigare cykel desto gladare blir jag. Jag köper gärna begagnat också. Men hur billigt går det att komma undan? Vad ska jag titta efter och vad ska jag akta mig för?
 
Jag har också en Crescent Åkulla, och är jättenöjd med den (fast den har börjat hoppa vissa växlar, men det hoppas jag är lätt åtgärdat för någon som kan ...).

Jag cyklar ofta milslånga rundor, blandat grus och asfalt, och tar mig verkligen fram överallt, även uppför astunga backar. Jag hade en vanlig "citycykel" innan och det är verkligen stor skillnad.
 

Liknande trådar

Äldre Hjälp mig nu, alla cykelnördar (jag vet att ni är några här :D)! Jag vill köpa en cykel! Främst för att enkelt kunna ta mig mellan...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: warg
·
Äldre Jag ska köpa en cykel, framförallt för konditionsträning av hundarna (whippetar). Vi har en varierande skog för cykling, allt från...
2
Svar
37
· Visningar
2 658
Senast: labb
·
Äldre Ja jag ska nog slå till och äntligen köpa en ny cykel. Men vad ska man välja? Jag har bara haft "vanliga" cyklar med max tre växlar men...
2
Svar
24
· Visningar
2 019
Senast: Idas
·
Äldre Jag ska köpa mig en ny cykel och har siktet inställt på en hybridcykel. Har kollat lite på internet och idag varit i butik och ställt...
2 3
Svar
50
· Visningar
20 179
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp