Köpa cykel?

Du kan få en begagnad cykel för ett par hundra och låta en cykelreparatör gå igenom den för ett par hundralappar för att kolla att den är säker. Eller så kan du få en ny fullt funktionsduglig cykel för runt 2000 kronor.

Vad menar du med sunkig?

Jag hade en billig cykel förut som jag hade köpt på en stormarknad. Den var väldigt tungcyklad. Och den var kass kvalitet så den rostade snabbt ihop.
 
Jag transporterar mig bekvämt på en treväxlad Monark Karin ca 1,5 km (fram och tillbaks till busshållplatsen) flera ggr i veckan. Eller 2,5 km till mataffären. Och då och då får den komma ut på en tremilarunda för motionens skull eller transportera mig 11 km till tågstationen. Den funkar alldeles utmärkt för de ändamålen också och går även att få upp viss fart med. Skulle jag flera gånger i veckan cykla 11 km fram och tillbaks så hade jag kanske övervägt något mer avancerat, men annars skulle jag inte alls se behovet av att lägga pengar på något vassare än en stabil treväxlad variant.
 
Jag hade en skeppshult sportcykel i flera år.
Men konstaterade till sist att den bara gav ont i rygg och axlar så sålde denna istället.

Köpte då denna: http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Cyklar-och-vagnar/Dam/City-Comfort-26-271320/

Är jättenöjd, den rullar lätt och smidigt, är skön och sliter inte på rygg och axlar.
En kompis till mig har också denna och ett tag använde hon den varje dag för att cykla 2,5 km enkel resa till jobb och skulle gjort fortfarande om hon inte varit mammaledig nu.

Värd att prova kan jag bara säga!!
Bra ny cykel till ett överkomligt pris!
 
Jag hade en billig cykel förut som jag hade köpt på en stormarknad. Den var väldigt tungcyklad. Och den var kass kvalitet så den rostade snabbt ihop.
Alla cyklar måste skötas om och smörjas annars så blir det ju så där tråkigt.
Om man ger den gamla cykeln en ordentlig service så blir den lättcyklad och trevlig.
 
Köp en begagnad cykel och lämna in på service för en genomgång bara. Mycket ner prisvärt än att köpa ny och dessutom finns det massor av cyklar begagnat som bara är någon säsong gamla.

Jag gillar tantcyklar bäst och skulle välja en med max 7 växlar för att de inte ska hamna på dubbla kugghjul och bli rassliga.
Jag har en DBS som jag är jättenöjd med, den är så fin :love:
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 427
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 034
Fritid Har verkligen saknat en egen cykel sen den förra blev stulen. Har testat hyrcyklarna här i stan men är inte riktigt överens med dem...
2
Svar
24
· Visningar
1 754
Senast: Nahar
·
Hemmet Jag går i tankarna om att köpa en ny soffa. Min mamma hävdar med en dåres envishet att man m.å.s.t.e provsitta soffan innan man köper...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 122
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp