Bukefalos 28 år!

"Köpoman" tråden

Ebblin02

Trådstartare
Tycker det är intressant och se vad folk har manier på:p Själv har man en mani på grimmor och en mamma med mani på schabrak;) Har lite svårt att gå in i en ridsportsbutik utan att komma ut med en ny grimma:angel: dela gärna med er av era shoppingmanier!;)
 
Jag gillar att köpa träns.Mitt mörkbruna sto fick minst tio svarta träns. Sen kom hennes lite ljusare bruna dotter, och hon passar ju absolut inte i svart så nu har jag fått köpa en massa bruna träns också :)

ser att det ser ut som att den mörkbruna inte lever längre, det gör hon men hon är 26 och promenadrids bara så det går inte att hitta någon ursäkt till att köpa fler träns åt henne.
 
Jag tycker @Görel verkar vara en väldigt sympatisk människa, för att låna Speedways ord ;)
Köper också alldeles för mycket träns.... Herr Häst har 11 st tror jag :angel:
Visserligen ska jag sälja några som inte alls passade honom, men typ 7 st använder jag och varierar emellan.
 
Var ett tag väldigt glad i schabrak, men nu så köper jag bara sånt jag har behov av, dvs jag är duktig på att köpa saker som jag egentligen inte behöver.. Dvs kan gå in och köpa ett par galopp glasögon för att de var billiga, trots att jag sällan galopperar så snabbt att jag har behöv av dem. Men det är "bra att ha" för höstens jakter t ex..

Har transportskydd trots att ena hästen åker naken och den andra åker en gång vart 5;e år.. men då är det bra att ha ;).
Har terräng skydd trots att vi aldrig kommer hamna på den nivån att de behövs, har flera transport täcken trots att hästarna i regel alltid åker naken..
Osv.
Det senaste är att jag har bestämt mig för att köpa ett svansskydd för transporten :p, åker väldigt sällan men när vi väl åker så grisar hästen ibland ner sig :angel: ibland..

(Sen att jag har flera uppsättningar av allt att jag kan klä 5 hästar i hel utrustning är en annan sak :angel:)
 
Schabrak är min stora last:love: Men det är något speciellt när man kliver in i en ridsportsbutik och dom bara hänger där och är skitsnygga och man vill liksom köpa hur många som helst! Tur att plånboken är förnuftig och säger att man får köpa max ett:D
 
Tycker det är intressant och se vad folk har manier på:p Själv har man en mani på grimmor och en mamma med mani på schabrak;) Har lite svårt att gå in i en ridsportsbutik utan att komma ut med en ny grimma:angel: dela gärna med er av era shoppingmanier!;)

Har tyvärr inga bilder, men jag har mani på allt med LUDD på! :love: Skulle nog kunna packa in hela hästen i ludd av olika slag tror jag :angel: i en massa olika färger också, även om naturfärgat är det bästa!
 
Bett... Jag har hur många som helst! Förr sålde jag då och så, nu kan det ju vara bra att ha (till nästa häst kanske).
 
Jag har haft köpmani på täcken och schabrak.
Min häst har minst 25 täcken, och då har jag sålt många, och ändå använder hon bara täcken när det är jävligt väder=) Nu med en till häst i annan storlek måste jag hejda mig lite. Fast efter fyra veckor med den nya har jag redan köpt på mig sex stycken..
Schabraken är också urspårade=)
 
Schabrak är min grej, har alldeles tillräckligt och äger bara en häst men hittar nya och bra begagnade lite hela tiden.. Grimmor samlar jag också på mej lite då och då.
 
Jag är rosaholic och täckeholic. Ett täcke för varje grad på termometern typ. :p Och rosa grejer är ju bara för snyggt så det samlar jag på..:love:
 
Hmm, schabrak är min grej :angel: Sen har jag fler träns än jag behöver men ja, schabraken är ändå mitt guilty pleasure :P
 
Samlar också på täcken av alla dess slag. Samt schabrak.
Men jag är duktig och säljer av med jämna mellanrum, har har bara runt 3-4 som jag faktiskt blir att använda.. Samt några finare som jag är rädd om och ännu fler som bara ligger. Schabrak alltså.
Täcken har jag desto fler jag använder, men lika här, säljer gärna ett för att byta ut det mot ett annat. Ombyte förnöjer :D
 
Bett... Jag har hur många som helst! Förr sålde jag då och så, nu kan det ju vara bra att ha (till nästa häst kanske).
Jag samlade på bett när jag hade häst, sålde/gav bort alla men nu ångrar jag mig, för tex hästen jag rider nu hade jag gärna testat ett av betten ur min bettsamling på!
 
Täcken!! Blir helt lycklig av att köpa och äga täcken :o

Vi har pratat mycket om det här i mitt stall, alla hästmänniskor har något de köper för mycket av.
Jag köper täcken, men är helt ointresserad av att köpa schabrak o träns av någon konstig anledning? Borde ju vara lika kul men nej. Har haft samma träns i över 10 år på olika hästar.
 
Schabrak roar mig inte alls, jag är lite intresserad av täcken, men träns kan jag verkligen gå loss på!

Det som hämmar mig lite nu för tiden är att unghästen har ett kort och brett huvud så det är jättesvårt att hitta träns som passar åt henne. Testade ett multibridle härom dagen, käkremmen var alldeles för kort och nosdelen alldeles för lång.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp