Bukefalos 28 år!

"Köpoman" tråden

Var ett tag väldigt glad i schabrak, men nu så köper jag bara sånt jag har behov av, dvs jag är duktig på att köpa saker som jag egentligen inte behöver.. Dvs kan gå in och köpa ett par galopp glasögon för att de var billiga, trots att jag sällan galopperar så snabbt att jag har behöv av dem. Men det är "bra att ha" för höstens jakter t ex..

Har transportskydd trots att ena hästen åker naken och den andra åker en gång vart 5;e år.. men då är det bra att ha ;).
Har terräng skydd trots att vi aldrig kommer hamna på den nivån att de behövs, har flera transport täcken trots att hästarna i regel alltid åker naken..
Osv.
Det senaste är att jag har bestämt mig för att köpa ett svansskydd för transporten :p, åker väldigt sällan men när vi väl åker så grisar hästen ibland ner sig :angel: ibland..

(Sen att jag har flera uppsättningar av allt att jag kan klä 5 hästar i hel utrustning är en annan sak :angel:)

Det låter som mig :o Har alltid överköpt en massa onödiga men absolut "vill ha" saker. I och med att jag har hästar utlånade så har mycket av sakerna gått till dem så nu börjar det minska i lagret. Försöker dock tänka till några gånger extra nu för tiden så det verkligen finns syfte för det jag köper, det funkar oftast :D
 
Det låter som mig :o Har alltid överköpt en massa onödiga men absolut "vill ha" saker. I och med att jag har hästar utlånade så har mycket av sakerna gått till dem så nu börjar det minska i lagret. Försöker dock tänka till några gånger extra nu för tiden så det verkligen finns syfte för det jag köper, det funkar oftast :D
köpte ett par terrängskydd till... har ju ett par men de är ju tunga och jobbiga att få rena... och sen så var dessa relativt billiga...
är ju dessutom nu både hopprädd och har en häst som är under långsam igångsättning :o,

men bra att ha ett par nättare skydd för jakter, och sen så kan man ha dem istället för damasker :angel:
 
Jag har svårt att motstå det mesta till hästen. :oHar två hästar som för närvarande är utlånade på foder. Den tredje fick jag akut ta bort i början av månaden. :cry:Jag kommer att ta hem den ena av mina utlånade framöver. Hon kommer att få ta över alla mammas grejer förutom de som redan används till henne. Hon har träns, grimmor, täcken, benskydd, ryktsaker och sadlar så det räcker flera livstider. Den andra hästen har flera fina träns bla Döbert och ps. Hon är även synnerligen välutrustad vad gäller täcken.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
946
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
808
Senast: valy
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 787
Senast: Johannna1
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
8
· Visningar
615
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp