Kolik ikväll..

Sv: Kolik ikväll..

Kan ju ta och uppdatera den här tråden och säga att sedan vi började med Gastrougarden mot magsåret så har lillan inte haft ont i magen överhuvudtaget:) Ingen koli, inget tittande eller sparkande mot magen, ingenting alls faktiskt! Verkar göra susen! Tandgnisslandet har väl minskat med 80% skulle jag tro, det gör hon bara ibland nu när hon är svartsjuk när man håller på med andra hästar och hon vill ha uppmärksamhet. Hon går nu istället med ett fyraårigt sto som hon funkar jättebra med som skyddar henne som det vore hennes egen bebis, o de springer lite o så så de får lite motion.

Ska nu i veckan köpa lusernhack o börja ge henne efter överenskomelse med veterinär, vill börja ge henne det innan magsårsbehandlingen är slut för om hon då skulle få kolik så vet jag att hon inte funkar på det, en teori som vi bollat fram o tillbaka här. Dock tror jag inte att hacket kommer vara nåra problem alls, tror helt enkelt att det pelleterade fodret inte var en hitt för magsåret.

Peppar peppar för att hon håller sig frisk nu!
 
Sv: Kolik ikväll..

Vad skönt att hon är frisk nu! Håller tummarna för att oturen nu slutat och att du och "Lillan" får det lugnt och bekymmersfritt länge, det är ni värda efter alla problem!

MVH Quinn
 
Sv: Kolik ikväll..

Härligt att läsa att ni fått så positivt resultat!

Jag började ge mina hästar lusernhack för ca 4 veckor sedan pga att bonden fick slänga så många silagebalar och det höet han hade att sälja var väldigt låga värden i.
Min häst som är kolikbenägen i perioder har inte visat några symptom alls på att få kolik under den här tiden.

Håller tummarna för er.
 
Sv: Kolik ikväll..

Härligt att läsa att ni fått så positivt resultat!

Jag började ge mina hästar lusernhack för ca 4 veckor sedan pga att bonden fick slänga så många silagebalar och det höet han hade att sälja var väldigt låga värden i.
Min häst som är kolikbenägen i perioder har inte visat några symptom alls på att få kolik under den här tiden.

Håller tummarna för er.

Skönt o höra med lussernhacket, tack för alla tummar som hålls för oss:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 154
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 084
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Amaranthe
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp